/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor er i?
Fra : o.v.n.
Vist : 1345 gange
200 point
Dato : 03-06-11 21:04

Hvor gemmer i jer her i det gode solskinvejr?
Har i travlt i haven?
Er i allerede forbrændt at ?
Nå ja det kommer ikke mig ved hvad i laver eller hvor i er, men point beholdningen er faretruende nær de 1000 så jeg skal have nogle point brugt før det går over i 4 cifre.

Det er en snakketråd og i kan fortælle lige hvad i har lyst til, glem spørgsmålene og snak løs
Jeg starter med en sjov oplevelse i aftes ja sjov for os som så på men vist ikke for ham det gik ud over vi var på besøg hos en forhenværende nabo og god veninde, fik noget godt at spise og snakken gik indtil vi skulle have aftenkaffen, en ville være hjælpsom og fylde sukkerskålen, han bruger nemlig sukker i kaffen og ville sikre sig der var sukker på bordet, ingen af glassene havde etiket på så han kom salt i sukkerskålen, efter ansigtet at dømme smagte det ikke godt konen i huset skulle så redde situationen, men - men der er jo ikke etiketter på hendes glas så nu var det groft salt som var i sukkerskålen, os andre gæster fik en total grineflip, den eneste som ikke kunne se det sjove var ham som fik 2 gange salt i sin kaffe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-06-11 21:16

jeg har siddet på terrassen med den bærbar og en god flaske hvidvin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-06-11 21:27

Har stået 2 timer på et motorkontor, i fuld beklædning
efterfulgt af en varm hund og en is ved stranden = pæne piger...
skal jeg lige nævne, men lidt BLEGE at se på, man får ondt i efter denne vinter.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-06-11 21:30

Lidt i stil med Carla (Huset på Christianshavn),da hun holdt selskab for Egons chef.Han skulle forfremmes til Overassistent. Det var så bare vaskepulver,istedet.

Ellers er jeg ved at øve mig i at køre med GPS. Men jeg kan ikke komme ud af vores villavej.
Den vil hele tiden hjem.Jeg synes naboerne,er begyndt at glo så underlig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-11 21:42

Citat
Har stået 2 timer på et motorkontor, i fuld beklædning

Var du så længe om at finde ud af der var lukket

Accepteret svar
Fra : Dulcona

Modtaget 210 point
Dato : 03-06-11 21:56

Jeg har slået græs på ca. 2 tdr. land med en havetraktor. Det er hyggeligt - man kan sidde og tænke store tanker mens man er nyttig. Da jeg var færdig kom godsejeren og spurgte mig: "Sætter du så rotoren til næste gang"? Nu er jeg ikke specielt teknikbegavet og syntes da også at den klippede lidt højt, men banerne tegnede sig da fint, når jeg havde været der.

Meeeen det var såmænd bare græsset, der havde lagt sig ned, når jeg kørte over det. Men det blev rigtig pænt da jeg fik klipperen sat til og klippede de ca. 2 tdr. land for anden gang. På den måde går der hurtigt nogle timer. Fortæl det ikke til nogen - lad det blive mellem mig og Kanduerne.

Der var nogen som fik sig en velfortjent griner

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 03-06-11 21:56

Kørte på cykel fra Brønshøj til Helsingør - med ølstop i Nivå - frokost i Helsingør med øl og snaps ....og så 45 km. hjem..i alt 90 kilometer - godt gået synes jeg selv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-11 22:02

Citat
Hvor er i?

Hjemme

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-06-11 22:03

Citat
Der var nogen som fik sig en velfortjent griner [Hahahahaha]

Det kan jeg dælme dag godt forstå.

Jeg har skilt sofaen ad, kommet lidt mere fyld i og samlet den igen.

Gået morgentur og aftentur ved åen og nydt det gode vejr, set både ællinger, vibeunger, kyllinger af blishøns og hørt masser af frøer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:18

Citat
jeg har siddet på terrassen med den bærbar og en god flaske hvidvin
heldige asen jeg fik revet gårdspladsen efter at have stillet spørgsmålet Troldepige: Er der mange viber der hvor du bor? Her er de desværre i tilbagegang, jeg har ikke haft mere end 8-9 rugende par dette forår

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:20

Dulcona jeg havde husket at sætte riven til jorden men måtte alligevel over pladsen mange gange

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 03-06-11 22:21

Sejt ziggy. Er du ikke øm i nummeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:21

Mosebaek: har du prøvet at taste en anden adresse ind end din hjemmeadresse?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:23

Citat
Er du ikke øm i nummeren
ja det må jeg nok sige, men hvad med dig selv? Er der en blød sæde på traktoren?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-06-11 22:30

Der er ikke så mange som sidste år og jeg har kun set en enkelt unge.
Det er først nu hvor ungen har fået ldit størrelse at jeg kan "få lov til" at se den, mens den var helt lille fløj en vibe advarende rundt over hovedet på mig mens en anden blev på jorden og skreg op. Lidt sjovt.

Jeg syntes der var en del først på "sæsonen", men da vandet så tørrede ud, der hvor de holder til, fandt de nok andre græsgange.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-11 22:32

Citat
den eneste som ikke kunne se det sjove var ham som fik 2 gange salt i sin kaffe

EJJJJ Hvor er i onde
Det kunne jeg ALDRIG finde på

Herhjemme har den stået på en tur til Marielyst. Jeg skulle lige se den nye butik der er åbnet derude.
Kahler Keramik...ØHHH det endte så med jeg fik købt 5 bluser i nabobutikken og 1 par bukser.
Og bestilt en sommerkjole
Men jeg fik da set Kahlers butik

Nu kommer pointen så i det hele.
Da vi kommer hjem igen opdager jeg så at den ene bluse stadid indeholder et stk. tyverialarm

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-11 22:42

Fortsættes her fordi jeg fik trykket på send ved et uheld før

Kan man selv pille en sådan tingest ud
Jeg smutter så over i vores egen butik her i byen og vil ha' hende til at tage den ud...det KAN hun så ikke for de har ikke sådan en dingenot til den slags.
Jeg var skisme ellers nervøs for hun troede jeg måske havde stjålet den bluse....godt hun kender mig

Nu står jeg så og skal til Marielyst igen i morgen....Leif har så i mellemtiden sagt at han tager min tegnebog fra mig..... Han vil ikke resikerer jeg atter "tømmer" biksen derude.

HÆHÆ...Han har glemt jeg har et Dankort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:51

Citat
Kan man selv pille en sådan tingest ud
det skal du nok ikke regne med der er sikkert en gps tracker indbygget og så kan datteren komme til at passe på moar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:53

Citat
Det kunne jeg ALDRIG finde på
værtinden påstod at det var et uheld hun kan heller ikke selv huske hvor hun har sukkeret gemt, hun er nemlig lige flyttet ind

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-11 22:55

Citat
hun er nemlig lige flyttet ind

Vil det så sige at hun er "ny" i omgangskredsen da

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 22:57

Nej vi var naboer tildligere, nu er hun så flyttet nogle kilometer og er blevet tidligere nabo

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-11 23:00

Citat
Nej vi var naboer tildligere,

Ja så ingen medlidenhed herfra...hun burde jo kende jer og jeres numre
Dem har i jo laver nogle stykker af hen ad vejen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-06-11 23:01

Jeg sidder i haven og griner og griner. Skovspurvenes unger er kommet og de er sande klumpedumper. De øver sig på at ramme kornkuglerne og ryger forbi, og bums så rammer de ruden. Så flyver de over til dronningebusken, men lander på en for tynd gren og så siger det bump, bump, bump indtil ungen opdager at den sidder på jorden under busken.

Det er et syn for guder at de de unger. Og jeg griner af dem hvert år. For her får de mad, de får vand og de har mulighed for både vand- og støvbad. Og her er ingen katte.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 23:14

Citat
Og her er ingen katte.
det er du heldig med Granner01 her ville de små klumpedumper få et kort liv

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-11 23:14

Kan i nu alle ha' en god week-end.
Jeg smutter nu...skal ha' pakket campingvognen i morgen.
Skal en tur til Odense og se lid travløb på onsdag.
Men gamle nu afdød onkes pokalløb skal afvikles og jeg er blevet bedt om at overrække pokalen.
Gælder mig til at se den gamle bane igen og det halve af min familie der stadig bor derovre.
Derefter går turen videre til nordsjælland til pinse tamtam....smadder hyggeligt.
Vi ses på NÆSTE mandag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 23:16

Granner01 er det ikke dig som kamera i redekassen? Mener bestemt at jeg har set en tråd for et års tid siden hvor du fortalte om en sådan redekasse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 23:18

Citat
Vi ses på NÆSTE mandag
drillepind du har jo internet på telefonen og kan slet ikke holde dig fra Kandu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-11 23:21

Citat
drillepind du har jo internet på telefonen og kan slet ikke holde dig fra Kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 23:27

Snak endelig videre, ordstyreren er fraværende midlertidig men det skal ikke holde jer fra tasterne, der bliver trukket lod om hvem af jer som vinder de 100 kornfede point engang søndag aften

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-06-11 23:29

Godnat og sov godt.
TAger til Roskilde dyrskue i morgen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-11 00:21

Citat
Da vi kommer hjem igen opdager jeg så at den ene bluse stadid indeholder et stk. tyverialarm

Det har jeg også prøvet engang, at komme hjem med et stk. tyverialarm klipset fast i et par bukser.

Jeg havde købt et par bukser til min datter.

Jeg forlader butikken og går et stykke ned af gaden og går ind i en H & M-butik, selvfølgelig med posen med de nyindkøbte bukser.

Da hylede "alarmtingesterne" man går igennem når man entrer eller forlader butikken.

Jeg tænkte i min naivitet, at det var en kunde der var på vej UD der fik aktiveret alarmen, på samme tid som jeg var på vej derind.

Og alarmen sagde da heller ingenting da jeg forlod H&M.

Da jeg så kom hjem opdagede jeg jo så den der tingest nederst i buksebenet.

Mig tilbage til byen og jeg garanterer sgu for, at den dame der stod ved kassen, hun glemmer ALDRIG mere, at pille sådan en tyveridims af.

Og hun fik at vide i meget kraftige vendinger, at hun F***** G*** M**, skulle være særdeles lykkelig for, at jeg ikke var blevet holdt tilbage, enten hvis alarmen havde pippet på vej ud af hendes biks eller hvis den havde gjort det også på vej ud af H & M

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-06-11 09:37

Jeg var også lidt "uheldig" en dag fornylig,i LIDL.Må lige indskyde,at jeg aldrig har været god til butikskøer.Konen og jeg gik altså ind i Lidl.Lige da jeg kom gennem "bommen",så jeg det myldrede med mennesker.Og lang kø ved kassen.Så jeg sagde til konen,at jeg smutter tilbage til bilen.Men "bommen" kan ikke åbnes indefra.Så jeg ville lige diskret klatre over.SÅ KOM DER LYD PÅ.
En infernalsk hylen,fra en sirene.Følte det kunne høres over hele byen.Alle i lokalet stirede på mig.
Og lettere rød i hovedet,måtte jeg overgi`mig,og blive i butikken.

JEG HAR IKKE VÆRET DER SIDEN.Men jeg prøver aldrig mere,at gå ud af en butik,før jeg har været forbi kassen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-11 11:37

o.v.n. Jeg har 3 redekasser med kamera, men kun i 2 er der unger. Musvitter alle sammen. På gavlen af huset yngler skovspurvene i en kasse uden kamera.

Men her er liv og glade fugledage og hver morgen og aften synger solsorten.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 12:20

Citat
Jeg tænkte i min naivitet, at det var en kunde der var på vej UD der fik aktiveret alarmen, på samme tid som jeg var på vej derind.

Jooo tak...da jeg måtte overgive mig i dag og atter en tur til Marielyst BRØLEDE den op da jeg gik IND i butikken...

Men ret skal være ret...det er en mega sød dame der har den biks derude og der faldt også en ting af som undskyld
Hun var meget ked af det

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 04-06-11 14:53

Hej Moesbeak
Husk ikke at skrive din egen hjemadresse i GPSens hukommelse. For i følge en ny vandremyte, så fik en mand stjålet sin bil. Her i var en gps, som selvf havde hjemadresse. Da han kommer hjem er huset tømt for dyre sager. Det var hans agen bil der havde ført de grumme mennesker hjem til hans hus.

Så indtast det lokale politi eller rockerborg. Just a thougt

I går tilbage lagde jeg ca 122 km, da jeg skulle aflevere min søs på job, ud og se på arbejdsstol, til arbejde og sætte den på kliniken. Sørge for at ligge journaler på plads, vaske gulv og ordne resten af regnskab. Ud og hente søs på job. tage i Bilka og købe lidt småt + en lupin og Spanske maguriter . Tilbage til klinik, plante lupiner og en de Spanske maguriter i baggården. Så jeg har noget pænt at se på når jeg står i baglokalet og kigger ud(og drømmer om at dagen er slut og jeg kan komme hjem).
Hjem og slaaappe af.

Ups havde glemt at slukke lys, men hellere det end at glemme låse døren.
Jeg tror jeg futter ned i Fakta og køber en cheesekake med jordbær. Jeg er blevet helt glad for den de har der.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 04-06-11 16:31

Jeg har i 14 dage passet 3 små solsorte unger som var faldet ud af en alt for lille rede, først boede de inde i en stor kasse og fik henholdsvis æg med lidt rasp og sukker og så lidt torskerogn, de blev håndfodret 5 gange om dagen.

Senere deltes vi om brusenichen, når der var blevet gjort rent om morgenen gik jeg i bad, så blev der lagt rene aviser ind, og så boede de 3 små der til næste morgen, samtidig blev fodret justeret til melorm og supleret med lidt æggeblanding, for 2 dage siden flyttede de ud i haven under halvtaget og blev stadig fodret med melorm (som prøvede at stikke af fra foderskålen) og så her til morgen fløj den sidste lille pensionær ud i den vide verden.

De var alle 3 i ualmindelig god foderstand, så jeg har glædet mig på deres vegne over en vellykket udsætning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 16:59

Dejligt at læse om alle jeres gøremål bliv endelig ved, tråden kører til i morgen aften engang

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 04-06-11 17:56

Citat
Ellers er jeg ved at øve mig i at køre med GPS. Men jeg kan ikke komme ud af vores villavej.
Den vil hele tiden hjem.Jeg synes naboerne,er begyndt at glo så underlig.

Da vi skulle til Tønder og havde glemt den stod på nemmeste vej, resulterede det i at vi endte i Tyskland af små nærmest kvægstier, ok det gik, men på hjemvejen ville den sk... GPS havde os tilbage til Tyskland, selvom jeg havde ændret til hurtigste vej, og da det var mig der skulle køre, nægtede jeg det, så vi endte i en rundkørsel, hvor jeg for sent opdage, at jeg skulle lige over - i stedet var jeg IGEN på vej tilTyskland.

Så var jeg jo smart og fandt en vigeplads, hvor jeg kunne vende - trode jeg - det var første gang jeg kørte vores nye bil og selvfølgelig gik den i stå, hvergang jeg forsøgte at dreje rundt, heldigvis er tyskerne et meget høfligt folkefærd, så de tændte katastrofeblinket og holdt MEGET pæn afstand.

Den tur tror jeg aldrig, jeg glemmer - har stadig røde ører - siden har vi fundet ud at at nemmeste ikke altid er bedre en hurtigste.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 18:43

Citat
, tråden kører til i morgen aften engang

Så ka' jæ et' føl' mæ'
Da æ jæ på Fyn
Det er jo der ,der er det eneste dyr i landet på kun 1 bogstav
En G....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 19:37

Synd for dig at du ikke kan følge den spændende lodtrækning tænk nu hvis du vandt og ikke vidste det før langt hen i næste uge

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 19:49

Citat
Synd for dig at du ikke kan følge den spændende lodtrækning

Tjjaa ...bare surt show du gamle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-11 19:56

Citat
Det er jo der ,der er det eneste dyr i landet på kun 1 bogstav
En G....

Er det now'et a' prale med..

Her i Jydeland kan vi sige en hel sætning, der kun består af vokaler :

A æ u o æ ø i æ å

oversættelse følger

Her er oversættelsen:

Jeg er ude på øen i åen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 20:10

Citat
Er det now'et a' prale med..

Det var da en start DU

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 20:11

O.V.N.
HAAAALOOO DU....
Så kan du godt smække 10 mere i hatten så vi ikke skal LEDE efter tråden på side 2.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 20:12

Den kendte jeg godt Dova den er så gammel at den går med krykker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 20:14

Citat
så vi ikke skal LEDE efter tråden på side 2
nu er det jo ikke alle som er nysgerrige at de skal have alle kategorier vist, hos mig er spørgsmålet stadig på første side

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 20:20

Citat
nu er det jo ikke alle som er SÅ nysgerrige at de skal have alle kategorier vist,

Nå...den funktion har jeg så ikke sat mig ind i

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 20:26

Se så se så.
http://peecee.dk/upload/view/310353
Egen avl...nr. 5 og 6 stk. agurk her.
Slå lige den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-06-11 20:33

Citat
Slå lige den
gider ikke - agurkerne i butikkerne er gode nok til mig - jeg vil hellere slå plænen, den er kun blevet slået 1 gang indtil nu

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-11 20:42

Citat
jeg vil hellere slå plænen, den er kun blevet slået 1 gang indtil nu

Så trænger den da også...se det satte jeg leif til mens jeg kokkererede og så lavede jeg aftenkaffe .
Han er så lige blevet sat til at tømme opvaskemaskinen...og han gjorde det UDEN protest

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-11 21:15

Jeg er lige kommet hjem fra fødselsdag i Sverige, og har kigget på en tom fuglekasse. Jeg glæder mig godt nok til at se dem lægge æg igen.

Ellers har vi plantet ny klatrerose, New Dawn, den gamle gik ud. Det var hårdt arbejde at fjerne den gamle. Og det gav en del rifter på armene.

I morgen skal der slappes af i haven. Alt er i orden der. Og så skal der høstes agurker. Ingen sygdon der.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-06-11 22:38

Har været til dyrskue i Roskilde hele dagen, er dælme øm i ryg og lår.
Endte, som de 2 foregående år, med at fortære en superlækker grillkylling med pommefritter.
Og så skulle hunden selvfølgelig have sin lange gåtur da vi kom hjem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-06-11 10:29

Kord blev vækket tidligt, og hvem stod op, mig. Det var en kurv til manden fra familien på syd Sjælland. Han sover endnu.

Men skinner og det er skønt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-06-11 10:34

Har lige gået "morgen"tur med hunden, skønt vejr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-11 11:31

Citat
Den kendte jeg godt Dova den er så gammel at den går med krykker

Jada, jeg lærte den i skolen sidst i 60erne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-11 15:01

Der bliver lige lagt lidt point på så alle kan se tråden igen, weekenden er jo ikke gået endnu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-11 15:46

Lige her efter en lang men begivenhedsrig dag igår..

Kl 11, skulle vi ud til datteren og spise frokost - troede manden -, men da han snart har fødselsdag, havde vi helt andre planer

Vi kørte nemlig til Roskilde lufthavn, hvor han fik en flyvetur i en helikopter - han styrede selv, hvilket var et stort hit

Så skulle vi få et par timer til at gå, inden vi tog hjem, for der var vores svigerbørn ved at ommøblerer og lave mad til et surpriceparty.

Det er altså ikke nemt at få tiden til at gå, uden at blive afsløret... så første stop var hos den yngste søn, for der var lige noget han skulle vise os, så videre til Sørup is, og få en softice, selv om vi slet ikke trængte til en, og så videre hjem og lufte datterens hunde... men alt lykkedes over al forventning, og ved hjemkomsten, stod alle gæsterne med flag ude på vejen... rigelige mængder af mad-salater-lagkager mm... de sidste gæster tog hjem her i formiddag. Og i aften kommer unger/svigerunger hjem og spiser rester... en helt igennem fantastisk week-end

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-11 15:50

Citat
og få en softice, selv om vi slet ikke trængte til en
en softice kan man altid trænge til husk at man ikke kan blive så mæt at man ikke kan spise en halv liter is dejligt vejr af flyve i (bare det var mig)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-11 15:59

Citat
husk at man ikke kan blive så mæt at man ikke kan spise en halv liter is

I modsætning til manden, vidste jeg jo hvad der var på menuen når vi kom hjem, så jeg kunne ikke have spist en is, heller ikke selv om den var så lille

Citat
dejligt vejr af flyve i (bare det var mig)

Så har du da et gaveønske til næste føs'dag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-06-11 16:02

så jeg kunne ikke have= så jeg skulle ikke have

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-06-11 16:51

Citat
dejligt vejr af flyve i (bare det var mig)

F l y v e..... oh.. ve.. oh..skræk!

Som Ulf Pilgård fremførte,engang i 70`erne: Hvis det havde været vorherre`s mening,at mennesket skulle flyve,havde han nok udstyret os med vinger.

Jeg er såmænd ikke bange for at flyve,kun bange for at styrte ned.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-06-11 17:06

Citat
husk at man ikke kan blive så mæt at man ikke kan spise en halv liter is

Weee, en forbundsfælle.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-06-11 18:28

Hyggeligt at læse om alle jeres gøremål og oplevelser. Selv har jeg været ude med manden for at købe ny bil. Det er en svær beslutning, men jeg tror vi er endt med en bil, vi vil glæde os over i lang tid. Derefter fik jeg renset fliserne for ukrudt - aj, hvor jeg hader den slags arbejde. Måske burde jeg oprette et spørgsmål, om hvordan man gør det lettest.
I dag får jeg maden serveret. Datteren og en ven laver mad til os andre, og her dufter allerede fantastisk. Jeg mærker sulten snige sig ind på mig. Min mand har netop skænket hvidvin op, så nu vil jeg tøffe ud på terrassen og hygge lidt med ham, mens vi venter

God søndag aften til alle jer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-11 19:05

Tak i lige måde Pifo må man være lidt nysgerrig og spørge hvilken bil i købte?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-11 19:55

Troldepige: Min erfaring siger at man skal passe på når jeg slynger sådan en påstand om den halve liter is ud, for et års tid siden havde nogle af naboerne inviteret, de havde fået fat på nogle ål vi spiste stegte ål så åle benene kunne nå 3 gange rundt om tallerkenen, bagefter var der dessert og nogle af de andre sagde: Det havde i da ikke behøvet ovenpå på en gang ål, vi kan næsten ikke spise mere, så var det at jeg for at provokere lidt slyngede min påstand ud: Man kan ikke være så mæt at man ikke kan spise en halv liter is, inden jeg nåede at blinke med øjnene så lå der en halv liter is på min tallerken og jeg skulle bevise påstanden, jeg spiste isen og var ikke sulten mere den aften

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-06-11 20:07

Ja, man skal ikke være alt for høj i hatten.

Der er jo også bund i fattigfolk, som man siger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-06-11 20:11

Ja bare man kunne spise så meget is, jeg kan ikke, kun sodavandsis til mig.

Men sikken en skøn aften.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-06-11 20:36

Du må altid gerne spørge - Vi er jo på "Kandu", søde o.v.n

Svaret er: Vi købte en Mazda6. Efter at have rådført med en masse forskellige mennesker, og hørt fordele og ulemper omkring alverdens bilmærker, så endte vi med at føle os bedst overbevist med Mazda. Og hvis jeg skal være heeelt ærlig - så var det nok også den bedste sælger, vi mødte i dag. Jeg skal love for at vi har mødt nogle typer, hvor vi i løbet af 3 minutter vidste at "den mand skal vi bare ikke købe bil af - uanset om han så har den bedste bil!
Tænk hvad det betyder, at man får en god betjening.

Apropos is - så har vi netop fået en skøn lakrids-is. Det kan jeg da godt nok godt blive afhængig af

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-06-11 20:46

Jeg tror jeg er blevet afhængig af hjemmelavet is.

Jeg synes ikke længere, at den købte smager som den skal.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-11 21:49

Dejligt at i gider skrive i min snakketråd jeg er lige kommet hjem fra en tur rundt om min egen lille "kongerige" jeg ved ikke lige hvor mange forboldbaner jeg har rundt om men der er 48.840kvadratmeter så det var noget af en gåtur, i skoven mødte jeg fru rådyr men hun forsvandt ind mellem træerne i elegante spring, hun ville ikke snakke med mig

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-06-11 21:57

Tak for svaret Dulcona. Tak for alle indlæg og i må ikke blive skuffede fordi Dulcona rendte med pointene, kom igen næste gang jeg opretter en snik snak tråd så er det sikkert jeres tur
Jeg stopper allerede nu og holder lav Kandu profil en uges tid, der kommer 6 dage nu hvor vækkeuret larmer allerede klokken 04:00 så der bliver ikke tid til ret meget andet end arbejde spise og sove
Tak for denne gang, næste gang er det en af jer som skal oprette en snakketråd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-11 09:26

Citat
48.840kvadratmeter

Mine ben egner sig bedre,til at runde mine 950 kvm.
Det er jo også en hel gård du har: 48.840 kvm. Eller 4,9 ha,eller 8,85 tønder land, eller 12,4 tønder sæde. Det sidste meget brugt,som areal mål,her i Thy.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-11 15:37

Komma fejl Mosebaek 48.8 hektar eller 122 tønder sæde, tønder land kan jeg ikke regne i men kan vel regne med din udregning og flytte kommaet og 88 tønder land.
Øh det er vist mig som har en ciffer for lidt og ikke dig som har en kommafejl

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-11 15:49

Jeg vil påstå mine tal er korrekte.
Her er lidt udregninger:

1 ha = 10000 kv = 1,8128 td.land 1 ha = 100 m på hvert led. 100 ha = 1.000.000 kv.m = 1 kv. kilometer.

1 td sæde (ca) 3955 kv = 0.717 td land. 1 td.land = 5516,23 kv.m = 74,27 m på hvert led.

1 skæppe sæde = 689,5 kv.m = 26,26 meter på hver led. (En 8. del af tøndeland, 5516 / 8= 689,5)

Håber det står nogenlunde rigtigt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-11 22:46

Undskyld Mosebaek det er mig som har glemt et nul din udregning er OK

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-11 16:27

Jeg tager hatten af for mosebaek, tænk at han kan huske alt det hovedregning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-06-11 18:29

Citat
tænk at han kan huske alt det hovedregning.

Min hovedregning vil jeg nu ikke prale af. Det er med stor hjælp fra regnemaskinen.
Forøvrigt tror jeg at alle gl. danske areal mål,stadigvæk kan findes,masse af steder.

Jeg studsede lidt over,at o.v.n.`s landsted,faktisk har nøjagtig samme jordareal,som min barndomshjem.

Måske er o.v.n. i virkeligheden,een af mine brødre,jeg sidder og skriver til.
(Har tre på 66,60 og 56 år).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 07-06-11 19:38

Tak o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-11 16:10

Desværre Mosebaek vi er ikke i famile, men vi er vist begge thyboer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-06-11 17:45

Citat
men vi er vist begge thyboer

Ja,ingen fejl på det.

Jeg vil ikke sige at jeg er stolt over at være Thybo,jeg er taknemlig.

Mosebaek.