/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Viking Is - Hjem Is
Fra : gribben1
Vist : 3152 gange
100 point
Dato : 03-06-11 18:55

Jeg er ved at blive vanvittig, hver anden lørdagen kl. ca. 10.30 kommer Hjem Is, men nu er der - jeg kender ikke bandeord nok - også Viking Is på alle helligdage og tit i samme uge, så kommer Hjem Is igen, igen om lørdagen, altså 2 gange på en uge kan vist tage pippet fra de fleste.
Der er aldrig nogen, der køber noget i vores område, så vidt jeg kan høre heller ikke andre steder.

Viking Is lyder som et sølvbryllups morgensangs orkester, og den bliver ved og ved og er MEGET høj, jeg fatter ikke, de har lov, når man nu er så miljøfikseret her i landet, det er da støjforurening af første klasse at genere borgernes morgensøvn (ja, jeg er en natteravn, for ikke at glemme de mennersker der har skiftevagt/natarbejde), jeg ved godt, det er deres BRAND, hvordan får man det stoppet og er i også generet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-11 18:57

Sæt en bom op for enden af vejen

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 03-06-11 19:40

Jeg tvivler på at Viking Is har lov til dette. Hjem Is har tilladelse til deres bimleri efter en eller anden speciel dispensationsordning af ældre dato. Prøv at bore lidt i det - evt henvendelse til den lokale Scotland Yard og hør om de har forstand på dette. Ellers kan de henvise dig til dem som ved alt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-11 20:00

Hvis det er dette du hører

http://www.viking-is.dk/

Så kan jeg godt forstå du bliver "tovli" det er da værre end Hjem-Is

Gør som Dulcona skriver .... " Prøv at bore lidt i det - evt henvendelse til den lokale Scotland Yard og hør om de har forstand på dette. Ellers kan de henvise dig til dem som ved alt"

Og nu slukker jeg for lyden, for det var da skrækkeligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-06-11 20:40

Jeg er glad for at de ringer, jeg må have døren stående åben for at høre dem. Jeg bor lidt fra P-pladsen hvor de holder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-11 21:09

Det er den skønneste musik når jeg hører Hjem is bilen bimle, så er der lækker is til varme mennesker, Hjem is kommer hos os fredag aften, ja de har lige været her for en time siden

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-11 10:53

Min kones svigersøn kører med Viking is,
og han bliver jævnligt overfaldet verbalt på grund af denne musik.

Men han kan jo ikke gøre for det, henvendelser bør rettes til ejeren af Viking...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-11 11:17

Hjem-is har så vidt jeg husker tilladelse til en mekanisk bimler som ikke må benyttes under kørsel.

Den Vikinge dims lyder som noget elektronisk larm - og det er da vist ikke tilladt.

Ps. Det lyder jo forfærdeligt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-11 11:27

Min svigersøn har oplyst, at Hjemme is har eneret til Ding Dong,
derfor må de finde på noget andet...

Det kunne jo være mere diskret, men det gælder jo om at sælge,
selv foretrækker jeg Ding Dong, især klasik til 80 kr for 10, men sig det ikke til min nye familie...

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 04-06-11 17:20

Jeg har i den grad sendt en mail til Viking is og fremført min klage, men da det er helligdag/weekend får jeg - måske - svar senere.

Og Ans og alle andre det er den "musik"

Vores lokale Scotland Yard er IKKE eksisterende mere, fordi alt er blevet centraliseret i sådan grad, at hvis man ringer på vores lokale numre, ender man i en eller anden storby, hvor MAN ikke aner noget som helst om de lokale forhold.

"Længe leve centraliseringen" og det er ikke rosende ment.
Mange begræder, at der ikke er lokalkendskab til hverken pensoner eller adresser mere, og det gælder også sygehusene/alarmberedskabet /ambulancer.

Når Hjem-Is kommer her, kan jeg også høre dem flere kilometer væk afhængig af chaufføren, nogler er mere ivrige på klokken end andre, men jeg GIDER ikke høre på det, de kan sgu da bare sælge deres produkter i forretningerne.

I øvrigt er det forbudt for en f.eks. ostemand at ringe på døren, det kan man da frasige sig, men ikke alt det bimleri.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-11 23:06

Citat
svendgiversen

Dato : 04-06-11 10:53

--------------------------------------------------------------------------------
Min kones svigersøn kører med Viking is,
og han bliver jævnligt overfaldet verbalt på grund af denne musik.

Men han kan jo ikke gøre for det, henvendelser bør rettes til ejeren af Viking...

Citat
svendgiversen

Dato : 04-06-11 11:27

--------------------------------------------------------------------------------
Min svigersøn har oplyst, at Hjemme is har eneret til Ding Dong,
derfor må de finde på noget andet...

Det kunne jo være mere diskret, men det gælder jo om at sælge

Som svendgiversen skriver "det gælder om at sælge". Ikke kun at sælge, men også for at hans kones svigersøn har et arbejde !!!!!

Jeg tror ikke, det hjælper et sende en klage til Viking Is. De vil ikke tage klagen seriøt, da det kommer fra en tilfældig borger et sted i Danmark.

Hvis politiet ikke vil tage sig af klagen må du rette henvendelse til kommunen (de har måske den direkte linie).

En person, som kører for Viking Is må da blive rablende sindsyg af at høre på den "melodi" Men chaufførerne er måske udstyret med ørepropper

gribben1

Jeg føler med dig. Det er den mest forfærdelige "lyd". Jeg er så heldig, at den ikke er her, hvor jeg bor. Hvis den skulle komme i nærheden af min bopæl, så ved jeg at grundejerforeningen vil gøre alt for at stoppe den.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 14-06-11 16:19

Citat
Larm fra HjemIS-bilen/Viking IS er ikke reguleret af miljøbeskyttelsesloven og der findes således ikke regler fra Miljøministeriet angående grænseværdier mv. Man kan eventuelt kontakte politiet.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Venlig hilsen
Karen Plaschke

Dir. tlf.: 72 54 44 43

Miljøministeriets Informationscenter
The Danish Ministry of the Environment's Centre for Information
http://informationscenter.mim.dk
Dir. tlf.: (+45) 70 12 02 11
info@mim.dk

Det var så den besked jeg fik.

Men i Bededagsferien oplevede jeg, at Viking Is var godt i gang ca. et kvarter, så stoppede det brat, og siden har vi ikke hørt dem - måske er der andre en os, der er trætte af dem og meldt det til politiet, der så har stoppet dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-11 16:45

Gisp - bare de nu ikke drøner over broen og larmer her.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 14-06-11 17:09

Det gør de, har jeg lige læst i JP, at man regner med at være landsdækkende i løbet af året - så "glæd" jer til at få morgensøvnen/middagsluren/gå tidlig i seng forstyrret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-11 17:52

Ak og ve

Der står på hjemmesiden, at de kommer til Sjælland

http://www.viking-is.dk/nyheder

Hvis de kommer her med den afskyelige musik, så klager jeg til politiet, hvis grundejerforeningen ikke gør det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-11 18:10

Det må komme ind under terror-loven.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 15-06-11 20:18

Så har jeg brokket mig til det lokale politi, der overhovedet ikke er lokal, men forventer ikke andet end en sludder for en sladder.

Der står ellers i Ordensbekendgørelsen:

Forbud mod benyttelse af højtalere, musikanlæg mv., når benyttelsen må antages at være til ulempe for omkringboende eller forbipasserende

Men så fik jeg da luft for os, der er utilfredse.

Jeg lukker ikke tråden, før jeg - måske om mange måneder - hørere noget fra politiet.
Viking Is har jeg opgivet at høre fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-11 20:25

Måske du skal skrive til politiet, og henvise til den ordensbekendtgørelse.
Så er de nødt til, at tage sig af det og svare på din anmeldelse.

En anmeldelse er kun foretaget, når den er skriftligt.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 15-06-11 20:40

Citat
En anmeldelse er kun foretaget, når den er skriftligt.

Selvfølgelig, jeg er gift med en pensioneret en af slagsen, så det ved jeg alt om.
Den er sendt på mail, selvom gemalen IKKE var begejstret, meeeen man har vel sine egne meninger - endnu ;-D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-11 20:43

Ok - det var bare lige.

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 18-06-11 20:48

Tak for svaret ans.

Jeg har opgivet sagen - i dag kom Viking Is kl 10.30 og Hjem is kl. 15.
Jeg køber ørepropper i stedet.