/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Og vi sejled op ad åen.....
Fra : Dulcona
Vist : 1038 gange
10 point
Dato : 01-06-11 11:58

Tjaeee, så kan man jo bedre forstå, at det går så godt i lille Danmark

Kaproning: en offentlig og en privat virksomhed

En offentlig og en privat virksomhed aftalte at dyste i kaproning i en otter.
Begge mandskaber trænede længe, og da dagen kom,
var begge hold "fit for fight".

Alligevel vandt den private virksomhed med en hel kilometer.
Moralen røg helt i bund hos den offentlige virksomhed, og den øverste ledelse
besluttede at næste år skulle man vinde.

Der blev nu nedsat en projektgruppe til at undersøge problemet. Gruppen fandt efter mange undersøgelser ud af at de private, helt uhørt, havde otte mand til at ro og en til at styre, mens det offentlige havde en mand til at ro og otte til at styre. I denne tilspidsede krisesituation viste ledelsen betydelig handlekraft.

De fik straks fat i et konsulentfirma, som skulle undersøge det offentliges struktur, og
eksperterne kom efter mange måneders arbejde til den konklussion, at der var for mange
til at styre og for få til at ro. På baggrund af konsulentrapporten blev der straks foretaget ændringer
i holdopstillingen.

Man havde nu fire styrmænd, tre overstyrmænd, en styreleder og en roer.
Af motivationshensyn indførte man desuden et pointsystem for roeren : "Vi vil udvide hans
ansvarsområde og give ham større indflydelse".

Året efter vandt de private med to kilometers forspring.
Den offentlige virksomhed fyrede straks roeren på grund af det dårlige resultat, men udbetalte
dog en bonus til ledelsen i erkendelse af det store arbejde der blev udført. Der blev udfærdiget en ny analyse fra konsulentfirmaet, som konkluderede at man havde valgt den rigtige taktik, og at motivationen også var i orden. Dermed måtte det være materialet der skulle rettes på.

Således er den offentlige virksomhed i dag er ved at udvikle en ny bådtype....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-06-11 13:16

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-11 13:19

jo jo den er gammel

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 01-06-11 13:40

Tak Teil. Det er jeg glad for at få at vide!! Og nu ved alle som har været her, at du kendte den i forvejen - skøn fornemmelse ik?? Kan du unde de som ikke har set den før at more sig lidt, hvis de synes den er morsom og rammende??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-11 14:46

Du er ikke forundret vel?

Accepteret svar
Fra : Majormajor

Modtaget 10 point
Dato : 01-06-11 15:04

- Skide skøn historie. Sidder her og griner højlydt . (Som jeg ikke har hørt før )

Kærlig hilsen fra Kirstine

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-06-11 15:07

Glemte at fortælle, at jeg selv har været ansat i det Offentlige i 22 år . Og det er jeg jo faktisk stadig, nu hvor jeg er pensionist .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-11 16:30

Og jeg er uddannet på et rådhus. Så vi lærte at sove med åbne øjne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-11 17:10

Citat
jo jo den er gammel

Kan godt være,men jeg har aldrig set/hørt den før. Og jeg tørrer stadigvæk øjne,og hoster og harker.
Og så er den jo desværre,så aktuelt som aldrig før.

Hørte den anden dag i tv,at ventelister bliver KORTERE,i takt med man fyrer sygeplejersker,på hospitalerne.Der er sku da noget galt,et eller andet sted.

Jeg har mine anelser.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-11 18:48

De, som kender historien om roerne, er vel bare old-gamle..... he he

Æhh, de dér fyrede sygeplejersker - tager de patienterne med sig hjem?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-11 18:50

Ihhh, hvor er det kommunalt..... tralalalalal

Kommentar
Fra : Tidde

Dato : 01-06-11 18:55

Jeg elsker den har aldrig hørt den før men den passer lige lidt for godt ind.
jeg er selv sygeplejerske og der er en forklaring !

dem der ikke bliver fyret knokler røven ud af bukserne for at gøre de andres arbejde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-11 19:07

Eller får job hos privatklinikker og hospitaler... med en bedre løn.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-11 19:18

Citat
dem der ikke bliver fyret knokler røven ud af bukserne for at gøre de andres arbejde

Nok mulig.Men så er det interesante spørgsmål jo: Hvilken arbejdsindsats,blev der ydet inden fyringerne.Og hvor ventelisterne,blev længere og længere. Har de gået i vejen for hinanden.

En god fidus for f.eks. en murerm.: Fyr halvdelen af styrken,så bliver der lagt dobbelt så mange sten.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-11 19:47

Nu er "spørgsmålet" jo stillet i kategorien smalltalk.

I morgen kl. 20:00 viser TV2 programmet Operation X "Danmarks værste bolighajer" Det er Morten Spiegelhauer, der styrer slagets gang, men det må være optaget før han selv blev dømt

http://blog.tv2.dk/operation.x/

http://www.bt.dk/danmark/operation-x-vaerten-tog-5.100-kr-for-meget-i-husleje

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-06-11 20:12

Citat
Og jeg er uddannet på et rådhus. Så vi lærte at sove med åbne øjne.

Og hvilken lederstilling var det så ?

Kommunaldirektør eller forvaltningschef ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-11 21:10

Nåede kun som assistent, så blev det for kedeligt og jeg blev lærer. Og der kommer man ikke sovende til tingene, selv om jeg underviste voksne.

Kommentar
Fra : Lucasdebes

Dato : 01-06-11 21:35

Den er god!

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-06-11 01:55

Den er god!

Ja, desværre er den jo stadig lige aktuel... DSB FIRST bl.a.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 02-06-11 11:32

Den havde jeg ikke hørt før, selv om jeg ikke hører til de sidste nye.

Nu er jeg gammel roer, og kan sådan overføre historien til billeder i den virkelige verden, (roerens)og det er mærkeligt, her vil det se lige så tåbeligt ud som i den lille historie.

For her vil der blive meget stor trængsel på det meget lille styrmands sæde, og da det så var en 8`ter vil jeg mene konsulentfirmaet ikke havde gjort deres arbejde ordenligt, da de ikke havde afprøvet roeren på alle 8 pladser ved årene, det havde måske forandret resultatet.

For der er som bekendt 4 årer i styrbords side og tilsvarende i bagbords side, og nogle trækker ikke lige godt i begge sider, så allerede her kan det gå skævt.

Tag åren (nærmest styrmanden) hvis den mand mangler skal det gå galt, og den person kan ikke erstattes med en styrmand eller lignende, for det kræver hårdt arbejde.

Tak for et godt grin.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 02-06-11 12:12

I en roklub kan man osse få ro i årevis

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-06-11 12:22

Citat
I en roklub kan man osse få ro i årevis

Godkendelse af svar
Fra : Dulcona

Dato : 02-06-11 18:58

Tak for svaret Majormajor.

Glad for du fik en griner...men i virkeligheden er det jo dybt tragisk. Ikke at den beskrevne historie er sand, men den ligner på så mange punkter projekter og lign i det offentlige, at den såmænd lige så godt kunne være det.

Fyr dig en fed og hyg dig

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 02-06-11 19:52

Jeps. Der er for mange høvdinge og for få indianere i det offentlige regi .

Og så kan jeg bare ikke fyre en fed i aften, da jeg skal føre bil i morgen. Man er jo ansvarsbevidst .

Kærlige hilsner fra Kirstine

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-06-11 23:35

Tjahh, det ér jo K. Himmelfartsdag

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-06-11 22:41

TÆNK BARE - ET HELT LILLE BITTE POINT AT BETALE VED KASSE 1, OG SÅ FÅR MAN LOV TIL AT STIKKE SNUDEN I SÅDAN EN MASSE HERLIGHEDER.-
ET LILLE SYRLIGT BØVS:
DULCONA LUKKEDE FOR TIDLIGT . FYFY.
DEJLIG GODNATLÆSNING.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 07-06-11 22:48

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-11 12:26

- men dén fik du kringlet, søde Aase

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 15-06-11 12:51

Citat
DULCONA LUKKEDE FOR TIDLIGT . FYFY
Sorry

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-06-11 14:02

Citat
DEJLIG GODNATLÆSNING.

Er do klar over, hvordan det er at sove med en stationær pc i sin seng?