/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
lys mangler i display til klimaanlæg!
Fra : xmn0310
Vist : 850 gange
20 point
Dato : 31-05-11 22:24

Hej.! jeg har ingen lys i displayet til klimaanlæget, på min vectra B. kan det laves eller er det en ny kontakt? man kan svagt se, hvad temp. står på!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 31-05-11 22:42

Det er en lille pære omme bagved.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-06-11 19:40

Kommentar
Fra : xmn0310

Dato : 01-06-11 22:38

tak for det, men hvordan tager man den ud?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 01-06-11 22:45

Hvis det er med automatisk klimanalæg, skal du hive fronten af, altså den med de 3 runde huller.

Den sidder fast med 4 clips, en i hvert hjørne. Inde bagved er der 4 skruer, skrue dem af og panelet kan taget ud. på bagsiden af panelet er der noge grå plast skruer, hvor der sidder en pære i. Skift dem og du har igen fuldt lys.

Kommentar
Fra : xmn0310

Dato : 03-06-11 10:44

Tak for det, det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-06-11 11:05

Desværre så er clipsene til det første panel lavet så dumt, at du er 80% sikker på at knække dem.

Du kan stadigvæk få den til at sidde, selv om du knækker en eler 2 af clipsene.
En ny front kan bestilles hos Opel, ud fra det vare nr. så, står bagpå. Den er ikke ret dyr under 300,- kr tror jeg.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 20 point
Dato : 03-06-11 11:18

http://www.thulinserver.dk/panel01.jpg

På biledet kan du se hvor clipsene ca. er placeret.
Sæt en flad skruetrækker ind ved siden af og vip ud af, er du forsigtig og hedig, får den af uden at brække plasticet.

Godkendelse af svar
Fra : xmn0310

Dato : 04-06-11 09:58

Tak for svaret thulin.

Det var jo ikke så slemt, når man lige fik dine instrukser, så nu er der lys i lampen igen.
så tusind tak for svaret. og jeg fik ikke brækket nogle clips, så det var også helt perfekt.