/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
formatering af celler
Fra : sonjor
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 31-05-11 19:00

Jeg har fået et underligt problem i Excel. Jeg har formateret cellerne i en kolonne til Valuta-2 decimaler og med fortegnet kr, men når jeg taster et beløb ind, f.eks. 125 skriver excel 1.25, og jeg kan ikke få den til at skrive 125,00 kr. Hvad mon der er galt? Jeg har Office 2010 Home and student (købt legalt), og win 7 Home Premium. Det skal lige nævnes, at jeg har fået ny PC, men af samme slags, som den gamle.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 31-05-11 19:09

Hej

Det er opsætningen den er gal med.

"funktioner"

"indstillinger"

"Rediger"

Fjern flueben i "Fast decimal"

Venlig hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 31-05-11 19:24

Leo Lund
Det lyder rigtigt MEN i Office 2010 er der ikke et valg, der hedder funktioner. Der er det brede bånd foroven, som ikke viser dette. Indstillinger vises ude under filer, men heller ikke der får jeg muligheden.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 31-05-11 19:35

Hej

Jeg er ret sikker på menupunktet er der - et eller andet sted - men jeg har version 2003, så jeg ved ikke hvor Bill Gates har gemt det menupunkt.

Beklager.

Hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : peternielsen2

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-11 19:44

Hej

Fandt dette i office hjælpen:

Angive et fast decimaltegn for tal
1.Klik på Microsoft Office-knappen , og klik derefter på Excel-indstillinger.
2.Marker afkrydsningsfeltet Indsæt automatisk decimaltegn i kategorien Avanceret under Redigeringsindstillinger.
3.I boksen Pladser skal du angive et positivt tal for antal cifre til højre for decimaltegnet eller et negativt tal for antal cifre til venstre for decimaltegnet.
Hvis du f.eks. skriver 3 i boksen Pladser og derefter skriver 2834 i en celle, vil værdien være 2,834. Hvis du skriver -3 i boksen Pladser og derefter skriver 283 i en celle, vil værdien være 283000.

4.Klik på OK.
Indikatoren Fast decimal vises på statuslinjen.

5.Klik på en celle i regnearket, og skriv det ønskede tal.
Bemærk! De data, du skrev, før du markerede afkrydsningsfeltet Fast decimal, påvirkes ikke.

Tip!

Hvis du midlertidigt vil tilsidesætte indstillingen Fast decimal, skal du skrive et decimaltegn, når du indtaster tallet.
Hvis du vil fjerne decimaltegn fra tal, som allerede er indtastet med faste decimaler, skal du benytte følgende fremgangsmåde:
1.Klik på Microsoft Office-knappen , og klik derefter på Excel-indstillinger.
2.Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Indsæt automatisk decimaltegn i kategorien Avanceret under Redigeringsindstillinger.
3.Skriv et tal i en tom celle, f.eks. 10, 100 eller 1.000 afhængigt af antallet af decimaler, du vil fjerne.
Tip! Skriv f.eks. 100 i cellen, hvis tallene indeholder to decimaler, og du vil konvertere dem til hele tal.

4.Klik på Kopier i gruppen Udklipsholder under fanen Startside.
Genvejstaster Du kan også trykke på CTRL+C.

5.Marker i regnearket de celler, der indeholder tallene med decimaler, du vil ændre.
6.Klik på pilen under Indsæt i gruppen Udklipsholder under fanen Startside, og klik derefter på Indsæt speciel.
7.Klik på Multiplicer i dialogboksen Indsæt speciel under Handling.

Tror at det er det du mangler.

Håber det kan bruges.

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 31-05-11 19:48

Tak, jeg er netop ved at afinstallere og vil derefter installere igen. Hvis problemet stadig er der, vil jeg prøve dit forslag. Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-11 20:04

jamen jeg plejer da bare at markere alt og så på startsiden under fanen "tal" trykker jeg på seperator ooo og så kan du bruge de andre til at vælge antal decimaler.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-11 20:08

I samme boks kan du vælge valuta istedet for standard og få det ligesom du vil have det

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-11 20:16

Ok- måske jeg har misforstået dit spørgsmål- det er det du har gjort, men som du ikke kan få til at virke

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 31-05-11 20:17

smuller54,
ja netop, men nu er jeg ved at installere igen, så ser vi, hvad der sker

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 31-05-11 20:49

Tak for svaret peternielsen2. Det var det, der skulle til. Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : peternielsen2

Dato : 31-05-11 21:38

Det var så lidt.

Glad for at jeg kunne hjælpe