/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skagen havebænk i Thy
Fra : svendgiversen
Vist : 2059 gange
160 point
Dato : 31-05-11 14:30

Så skal vi igen købe fødselsdagsgave, en Skagen Havebænk, er der noget der hedder sådan?

Og for ikke at køre med den på taget op gennem Jylland,
hvor købes/leveres den bedst og billigst, i eller lige øst for Thisted??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-11 14:54

http://www.triptrap.dk/Default.aspx?ID=868

- Holsterbro, Hjørring eller...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 15:18

Godt fundet Stouenberg, men Aalborg er nu nærmere, og Trip Trap er jo ret dyr.

Her kan jeg få et helt havesæt billigere end den bænk du anviser:
http://hjem.dk/have/havemoebler/havemoebelsaet/havemoebelsaet-i-hvidmalet-fsc-maerket-fyrretrae.aspx

Og så oven i købet leveret. Er det ikke rigtig "Skagen", eller hvad?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-11 15:24

- hvad er "rigtigt skagen"? Selv om det er en kopi er de jo lige så pæne som TripTrap's og du sparer en formue...

- så skal du bare finde et sted i nærheden du kan få dem leveret til, så I ikke selv slæbe...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 15:56

Ja, men der må jo være en kvalitets forskel?

Når bænken er malet, gør det så noget at den kun er i Fyrretræ??

Og kan man godt give et plagiat til én der fylder rundt, endda 50 års fødselsdag???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-11 16:08

- du ved jo bedst selv, hvad vedkommende har fortjent...

PS: Fyrretræ er ikke noget problem, du skal bare forbi og male den en gang om året...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-11 16:08

'Skagen' er kun en model-betegnelse. Vi har 'Skagen'-hegn og der er ikke ret meget Skagen over det. Gran er det billigste materiale til møbler, da gran er hurtigvoksende og derfor ret porøst i strukturen. Til havemøbler er 'hårdt træ' mest velegnet, da vand ikke så let trænger ind i træstrukturen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 17:06

>da vand ikke så let trænger ind i træstrukturen.

Gælder det også når det er malet?

Og kan man ikke bare hæve den billige fyrretræs bænk lidt med beslag under benene??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-11 17:26

- hvis man bruger en god maling (læs: kvalitet) og giver den et par gange, kan et møbel holde længe. Man kan gøre møblerne en tjeneste ved at opmagasinere indendørs om vinteren. Lad "benene" soppe i noget træbeskyttelse en times tid, så klarer de fint en sæson uden skader...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 17:41

Ja, Stouenberg det er vi enige om...

Men det var dig der kom med den dyrere hårdt træs løsning?

Og de sælges da??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-11 18:19

Citat
Ja, men der må jo være en kvalitets forskel?

Hvad malingen angår fra Skagen (Trip Trap) og til det sæt du viser er der stor forskel.

Prøv at gå hen i en forretning og se Trip Traps malede møbler- det kan du ikke gøre ligeså godt selv. Medmindre du kan sprøjtemale det.

Jeg har tilgengæld haft det billige sæt som du viser og det var godt nok til mig- måtte male det en gang mere efter 2 år. Men det har fra start af, slet ikke den overflade som Trip Trap.
Jeg fik ikke givet maling nok under benene så idag er det mørnet. Men nu har det også stået på græsset og ude i vinteren, dels fordi, jeg har fået et nyt sæt rattan og fordi jeg ikke kan have det indendørs om vinteren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 18:48

Nu nærmer vi os jo sagens kerne,
fødselaren og især hans kone, er meget kvalitets bevidste,

Og selv om vi ikke lever så længe, når man bliver 50 år skal bænken jo holde i mindst 30 år?

Selv har jeg et par havebænke rygge jeg bruger som bagside på min kompost,
og min kone, der er svigermor til fødselaren, har en hvidmalet bænk mage til smullers gamle...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-05-11 19:05

Tror du skal ringe til en butik i nærheden, hvis du vælger Trip Trap ( som jeg klart ville have valgt, hvis jeg skulle have en hvid bænk igen og havde penge til det)

Fragt fra deres webshop koster 600,- kr, men så bliver det også leveret uden at få skrammer :)

Men 600,- kr oveni, kan næsten klares billigere med en 3 x34 eller lign.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-11 20:42

Havemøbler af gran kan sagtens holde i flere år, hvis man vedligeholder dem. En revne i malingen vil bevirke, der med tiden trænge vand in. Maling beskytter træet mod dette. Vinterhi i et lukket rum eller udhus er sagen, og forårs klargøring med afpudsning, dernæst et par gange maling af god kvalitet - ja, så giver møblerne mange års komfort og glæde.
Prisen er heller ikke at kimse ad. Møbler der er godt malet, kan lige så vel give indtryk af at være i top kvalitet.
Hvorfor ikke lade firmaet 'hjem.dk' sende varen direkte til fødselarens adresse. Der er jo kr. 0 i fragt.
God fødselsdags fest!
Mvh Akle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-11 20:56

Tak for overblik og velvalgte, ikke samstemmende, argumenter...

Jeg vil overlade til de nært beslægtede med fødselaren at afgøre valget,
selv ville jeg fint kunne leve med den bilige, malede udførelse.

Hvis jeg selv skulle ofre den dyre i teak, skulle den i hvert fald ikke males...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-11 21:44

Nej vel?
Have møbler i hårdt træ (bl.a. teaktræ) bør også opbevares tørt om vinteren, og dernæst oliebehandles hvert eller hvert andet år. Vi vælger gerne sidstnævnte og de er så gode som nye.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 14:10

>Jeg vil overlade til de nært beslægtede med fødselaren at afgøre valget...

De er heller ikke enige,
vi vil nok fravælge den dyre Trip Trap, med mindre vi finder biligere demo bænke?

Der er fundet et alternativ på Sjælland, med fragt 400 kr ekstra,
det lyder da forkert, vi bor i Sønderjylland og fødselaren i Thy,
måske er bænken derfra, lavet i herovre Jylland eller i Kina??

Lige nu prøver vi lokale tømmer forretninger i Als Sundeved, også med afdelinger i Thy,
som Silvan og Stark, og Villadsen nu Davidsen, er der flere?

Og det behøver ikke mere at være Skagen,
bare en gedigen pæn to personers bænk, helst i hårdt træ??

Og hvis ikke den kan leveres i Thisted,
må den godt være usamlet, så vi selv kan tage den med???

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-06-11 14:24

Hva´så med et havesæt ?

eller man kan også få alm. havebænke, de små her :

http://www.nettorvet.dk/vare/havemoebelsaet-model-rosa/5700382417858?kategorier=have%2Frestmarked-have

Du kan få leveret lige til den butik du vil

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-06-11 14:25
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 14:32

Det skal kun være en bænk, ikke et helt havesæt, og de fra Coop er for billige,
noget et sted mellem de 700 kr fra Coop og de 5000 kr fra Trip Trap?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-06-11 15:31

Citat
noget et sted mellem de 700 kr fra Coop og de 5000 kr fra Trip Trap?

jamen jeg tog bare lige udgangpunkt i hvad jeg kender til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 15:58

Helt i orden smuller, lige hvad jeg selv ville vælge,
men der skal helst være lidt ekstra kvalitet i denne runde fødselsdags gave...

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 19-06-11 16:03

Har jeg overset noget??? Når man klikker på det link du anviser Svend, så er prisen 3.895,- kr
Citat
hjem.dk butikspris: 3.895,-
Varenummer: 23456

men når man så klikker videre til stort billede, så står der
Citat
Skagen havemøbelsæt i hvidmalet fyrretræ 1.899,-

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 16:35

Det er salgsteknik:

hjem.dk butikspris: 3.895,- Varenummer: 23456'
Spar 1996
Hjem.dk pris 1.899,-

Det skal se ud som om en vare til 3900 kr, kun koster 1900 kr, og du sparer et par 1000 kr...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-06-11 16:50
Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 160 point
Dato : 19-06-11 16:52
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-06-11 17:09

Tak for svaret smuller54.

Den er flot, den vil jeg anbefale til familien...