/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bredbånd med parabol og telefonledninger
Fra : vagnr
Vist : 1116 gange
100 point
Dato : 28-05-11 21:38

Hej Kanduer

Jeg er formand for en lille ejerforening (sommerhuse), der ligger til venstre for der kragerne har vendt når de er fløjet over Lars tyndskids mark. kort sagt, man skal være heldig for at få 1 Mb uoload, og mobildækningen er heller ikke for god, 3G virker vistnok hvis man står på taget!

Mange vil gerne have hurtigere internet, gerne noget der kan køre TV-kanaler.

For nogle år siden hørte jeg om et system, der havde hurtig download gennem parabol, upload gennem kobbertelefonledninger, men jeg kan ikke finde et firma der leverer det.

Spørgsmålet er, om der er nogen der kender et firma, der kan levere systemet, eller andre gode ideer til at klare problemet.

Der skulle være gravet fiber ned i forbindelse med at elmasterne langs vejen blev fjernet, men såvidt jeg ved mangler der aæ elektronikken til styring, og det koster sikkert mere end 20-30 sommerhuse har lyst til at betale.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-05-11 21:39

aæ=al

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 28-05-11 21:44

@ vagnr : Så kan han lære det ??

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 28-05-11 21:45

Og igen @ vagnr : aæ = alt ...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-11 21:59

CanalDigital havde det engang (da hastighederne var små ) , men den tid er vist forbi....

Desuden krævede løsningen stadig en telefonforbindelse da du KUN kan modtage via parabol og ikke sende.....

VSAT er en mulighed, men så skal tegnebogen være iorden

Det lyder dog lidt ufatteligt at der skulle være et område UDEN en normal telefonforbindelse (kabel) i nærheden....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-11 22:00
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-05-11 22:20

Nej, finnostervig, al elektronikken, ikke alt!

Refi, ufatteligt, men sandt, prøvede at bestille en 20 Mb fra Yousee sidste uge, for at se hvad de kunne klare, det var en 512 Kb! Noget med meget langt fra central. Sjovt nok har jeg lidt over 1 Mb download fra Fullrate, men det sparker ikke ligefrem røv.

Men jeg tror alle husene har kobber, så parabol/kobber-modellen kunne være fin, hvis den altså findes længere. Tror jeg lige skal checke canaldigital.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 28-05-11 22:22

vagnr jeg troede ellers at al var et meget hårdt lag i undergrunden ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-11 22:40

Citat
hvis den altså findes længere.

Det gør den desværre ikke....

De kan godt levere internet, men det er via Telenor (som jo nu ejer CanalDigital)....

Og så er du tilbage til scratz....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-11 06:15

"vagnr jeg troede ellers at al var et meget hårdt lag i undergrunden ?"

Det var det også i min skoletid, men heden er vist pløjet op

Refi, det ser ikke for godt ud, jeg hari mellemtiden mailet CanalDDigital, Parabol/telefon-modellen kunne jo være vejen til dækning af de mest fjerntliggende og tyndest befolkede områder, som længe har stået som målsætning i div. regeringserklæringer om IT.

Vores sommerhus ligger godt nok på Hornsherred, der ikke er så fjerntliggende fra Kbh, men tyndtbefolket, langt fra telefoncentralen og bag bakker, der tager mobilsignalet,

Jeg lader spm stå indtil videre, i håb om at der dukker noget op!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 29-05-11 07:44

Prøv TDC's Home Trio. Det er digitalt, billigt og med gratis opsætning. Det kunne da være, I kunne få et samlet tilbud?

http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-05-11 07:56

det er jo stadig kobber og kan ikke trække en sk..
husk fjernsyn alene skal have 4 mb download for bare at køre bare nogenlunde

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-05-11 09:31

hvis I kan få 20-30 huse med i det vil de gerne sætte Fiber op, specielt hvis man har lavet en "antenne forening" så de ikke selv skal kontakte hver og en.

PS. under 10 glem det

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-11 10:08

snerose, TDC kan levere 512 Kb til os, har prøvet Home Trio.

JegErHer,ideen er god, vi er små 30 huse, men godt spredt over 1 km vej, men, hvis ikke vi kan få en anden model, må jeg jo prøve at få nogle tilbud.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-05-11 13:20

Der er steder i Danmark hvor det hurtige net simpelthen ikke når ud .
Sådan er det.

Hvis penge ikke betyder noget kan i få en mikrobølgelink eller en forbindelse med en satellitkanal. Den går begge veje og kan bære tv men koster så nogle hundrede kr i minuttet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-11 14:07

transor, med det de sender i fjernsynet, skal man vist være rig som onkel Joakim og dum som Fedtmule for at betale "nogle hundrede kr i minuttet", så det vil jeg ikke engang foreslå

Det der irriterer mig, er, at der åbenbart findes/fandtes en model der kunne bruges, som ingen gider markedsføre, det svarer lidt til medicinalfirmaer, der ikke laver en pille (selv om de ved hvordan) til en sjælden sygdom, for der er ikke penge NOK i det!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-11 14:40

Citat
at der åbenbart findes/fandtes en model der kunne bruges, som ingen gider markedsføre

Jo det gør de da

Som skrevet laver Canal også internet - det er bare via Telenor - men det hjælper dig jo ikke når "ledningerne/centralen" ikke kan levere mere....

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 08-06-11 15:40

Tak for svaret refi.

Canaldigital fortæller, de aldrig har haft en parabol/telefon bredbåndsløsning, men hukommelsen i den branche er vist meget kort.

Skyline, mit andet håb har ingen master i nærheden, så de kan ikke levere et trådløst signal i rimelig styrke, og onkel Joakim er ikke medlem af vores lille ejerforening.

Kort sagt, ØV!