/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykelslange & dæk - hvor billigst ??
Fra : PeterPeter
Vist : 5198 gange
20 point
Dato : 28-05-11 10:14

Kære alle
Jeg har fundet min gamle Benotto racercykel frem og vil til at køre på den....
Jeg skal dog udskifte slanger og dæk - måske også kæden !!

Men økonomien er knap, så spørgsmålet er:

Hvor køber jeg 2 x racer slange og dæk billigst ??

Er det hos cykelhandlerne, Harald Nyborg, Jem & Fix, T.Hansen, Føtex eller hvor ??

Er der nogen der har gode erfaringer med dette ??

På forhånd tak og fortsat god dag....

/Peter

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-05-11 10:35

Kør på fælgen_ GODT RÅD FRA = klumme / alias................

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 30 point
Dato : 28-05-11 10:41

Du kan sagtens købe dæk og slanger hos Harald Nyborg, men det er noget lo**

Det kan godt betale sig at bruge lidt ekstra og så skifte dem sjældnere.

Jeg kører på Schwalbe dæk, de holder rigtig godt og har lav rullemodstand, også de billige af deres dæk.

Jeg plejer at handle hos Bikebuster.dk men det kan være du kan finde dæk billigere andre steder, der er selvfølgelig flere ting at tage højde for, og alt efter hvor gammel din racer er og hvor brede fælgene er, kan der være flere muligheder.

Hvis du er i nærheden af Kgs. Lyngby, så bliver der kørt Sjælsø rundt på søndag, og i start området er der altid en cykelhandler med særtilbud på dagen, så der kan du som regel få 4 slanger for 100 kr.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 28-05-11 13:14

Nettet !! - selvfølgelig... Det må da være billigst at købe på nettet
Bikebuster.dk ??? - er de billigst eller er der bedre steder ?? (jeg er overhovedet ikke inde i cykelverdenen..)
/Peter

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-05-11 13:23

bikebuster har rigtig gode priser i forhold til kvaliteten, de er ikke billigst, men det er fordi de ikke fører de helt billige varer, du kan dog få dæk for omrking 300 for et par.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-05-11 13:27

Der er så mange rigtig dårlige cykeldæk i handelen, så du skal se dig godt for.

Cykeldæk ville jeg ikke købe ved nogen af de billige kineserbutikker som T hansen, Bilka eller Harald Fup .
Selv hos cykelhandleren skal du se dig godt for. De tjener meget på at sælge billigt skrammel til høje priser.
Det er svært at se gummiblandingen og trådenes kvalitet på et nyt dæk.
Høj pris er heller ikke garanti for god kvalitet, men lavpris er garanti for dårlig.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 28-05-11 14:29

OK - lyder fornuftigt... Men HVAD er god kvalitet ? 2 slanger og 2 dæk til en billig pris, men ok kvalitet -> hvilke skal jeg købe hos f.eks bikebuster ???

(jeg aner ikke, hvilke der er gode eller dårlige !!)

Tak

/Peter

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-06-11 00:52

Tak for svaret Kortoververden.