/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tager lang tid om at starte win98 op
Fra : ctjensen
Vist : 245 gange
20 point
Dato : 18-05-03 17:52

efter at have installeret win 98 på min søns maskine tager den lang tid at starte op det hele kører rigtig godt indtil win 98 har blinket 1 gang så tjekker den en masse på drev c og til sidst står markøren og blinker efter C:\ længe og til sidst så starter den windows op er der en der kan hjælpe mig med dette da jeg er lidt træt af at den gør det for den har altid været lynhurtig til at starte op.
med venlig hilsen
ctjensen

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 18-05-03 18:38

er det en scandisk den kører ???
er det win 98 SE ??

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 19-05-03 00:37

Har du kanske installeret for meget på c:\ drevet du vet at den helst vil ha systemflerne på c .Så om du har lagt en masse spil eller så ind på c , så har den meget att läse ind först.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 19-05-03 09:24

Er den på netværk sammen med NT maskiner XP eller 2000 skal du lige hakke hurtigstart til ellers vil den finde de andre maskiner under opstart og det tager 30-50 sc. det er et valg om du vil bruge tiden under opstart eller når du skal på en af de andre maskiner i netværket. Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men din beskrivelse lugtede lidt af 98 kamp mod XP/2000 m. NTFS for 98 tror stadig at den skal være brosemaster, men det mener de to andre ikke den skal.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 19-05-03 15:17

Prøv dette: klik på "start" vælg "kør" og skriv her: "msconfig" og tryk på "enter". Så kan du selv bestemme, hvilke programmer der skal startes m.m.............. kik på det,- det funker........