/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
der hjemme??
Fra : maja884
Vist : 635 gange
200 point
Dato : 25-05-11 16:26

hey alle sammen

som jeg har skrivet for vil jeg så godt begynder at synge. Jeg har fået nogle rigtig gode råd til hvad jeg kan søge, og jeg har gået rundt hos mange og spøget, nogle stede har de plas men så er det ikke solo sang eller også har de ikke ringet tilbage til mig.

så jeg vil høre jer her inde om i har nogle rigtig gode råd til hvordan jeg kan begynde her hjemme ind til jeg starte hos nogle/en

håber jeg høre fra nogen:D

knus

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 25-05-11 16:29

og det skal li sigs at jeg vil går solo og har prøvet kirkesang i 2-3 år såå
og jeg er 15 hvis det kan hjælpe nogen:D

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 16:44

ALle vil jo gerne synge solo, men ingen bliver dronning fra første dag, så du må nok starte i et kor, og så se hvad tiden bringer

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 25-05-11 16:49

det var det jeg starte med et kirke kor.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-05-11 16:54

Mange er blevet kendt efter de har lagt noget på YouTube. Du kan da prøve

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 16:57

Så skal du nok lige skrive lidt mere om hvad det er du gerne vil synge, for et kirkekor er sjældent stedet hvor man når videre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-11 16:59

Brug stavekontrol, som du staver kommer du til at synge falsk.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 17:01

Teil
Din høvl, hvad har det med sagen at gøre? Kan du ikke bare prøve at finde noget andet at lave?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-11 17:48

Citat
Teil
Din høvl, hvad har det med sagen at gøre? Kan du ikke bare prøve at finde noget andet at lave?

Hold din kæft.

Analfabeter skal vide hvad de går for.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 18:39

Jeg har en svoger som ikke kan stave. Han hae det svært med tal

Han er i øvrigt en dygtig og anerkendt operasanger og taler 4 sprog flydende

Teil kan stave til analfabet men ved tydeligvis ikke hvad det er

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-11 18:58

bla bla bla

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 26-05-11 14:29

jeg vil rigtgi godt synde lidt pop, rock og sådan noget burhan G og xander synder

men er der måske et progam, som kan hjælp mig??

og hvad er det i skriver om med stave??? er ked af det hvis det ikk var noget med det hele at gøre men ja

Kommentar
Fra : grow

Dato : 26-05-11 14:54

Er du så glad for musik at du synger med på mange melodier på musikanlægget?
Hvis du kan få råd til det, så findes der DVD-afspiller med mikrofonindgang, så du kan synge med på musikken. ( Karaoke ) Du kan evt. søge efter Cd'er på biblioteket hvor der "kun" er musikinstrumenter. Så er det nemmere for dig at bedømme hvor godt du synger. Måske kan du optage din sang?

Kommentar
Fra : Zune76

Dato : 05-07-11 22:54

Der er adskillige veje til en god sund og brugbar stemme, men der er desværre mange dårlige "råd" derude. Du skal finde dig en lærer... det behøver ikke at være én du ser hver uge, men mindst en gang hver anden måned.
At synge er forbundet med mange ting; følelser/muskler/humør m.fl. og det falder nogle meget naturligt at synge korrekt, men der er også mange der måske synger udemærket, men bruger de forskellige dele af kroppen på en uhensigtsmæssig måde. Det kan du undgå at komme til, hvis du får dig en god lærer.
Jeg ved godt at det kan være svært at finde en lærer nogle steder i landet, men eftersom det ikke nødvendigvis er hver uge du skal afsted, kan det være du kan køre lidt efter det.
Det er svært, og tager lang tid, at aflære dårlige vaner, og sådan nogen får de fleste når de giver sig i kast med ting der kræver års træning for at blive god til det.... det er netop pointen med at have en lærer... at man kan undgå at falde i fælderne, og tilmed få tips, tricks og inspiration med i rygsækken også!

Held og lykke med det!!

Med venlig hilsen

Sune Rahbek

P.s. Jeg har selv 20 års undervisningserfaring og har selv modtaget undervisning i 27 år :)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-07-11 04:13

Jeg har også været sanglærer. Jeg har sunget siden jeg var 46 år gammel, og har nu 89 års erfaring. Dette har lært mig at der kun er en rigtig måde at komme igang med at synge på: Du skal stille dig ud under bruseren med sangbogen "de små synger", og så øve dig på alle sangene.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 10-07-11 08:12

[CITAT][Du skal stille dig ud under bruseren med sangbogen "de små synger"/CITAT]
Fåes bogen i vandtæt udgave?

Accepteret svar
Fra : Zune76

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-11 08:46

Hvor i landet bor du?

Godkendelse af svar
Fra : maja884

Dato : 10-07-11 13:31

jeg bor ved Roskilde og 40 min fra KBH:)