/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kabelsæt virker ikke på XP
Fra : o.v.n.
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 24-05-11 23:18

Hej jeg har et kabelsæt som det her:
http://www.batteribyen.dk/usb___sata___ide_hdd-p-3583.html?cPath=237_257&osCsid=17ebc635e3df0a5711e1c306ca85b440
jeg har haft brugt kablet før uden problemer, jeg satte bare kablet i computeren og Windows XP fandt en driver automatisk, nu kan jeg ikke få forbindelse til min harddisk, hvad kan årsagen være?
Jeg satte strøm på og USB stikket i min XP computer og der kom en besked om at der var fundet ny hardware, lidt efter kom besked om at hardware USB diskdrev var installeret og klar til brug, men nej jeg kan ikke se harddisken under Denne computer, disken vises heller ikke under Diskhåndtering men under Enhedshåndtering vises der en USB Device under Diskdrev, jeg har forsøgt med Opdater driver og fjernet og genstartet computeren, intet hjælper kan i komme med en løsning?
Når jeg sætter USB kablet i computeren så kommer ikonen for Sikker fjernelse af hardware frem og klikker jeg på den vises USB lagerenhed nu, det kan jeg gøre og prøve med en anden USB port men ingen virker ØV.
Ko med forslag jeg svarer ikke før i morgen aften og håber nogen af jer har en løsning til den tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-11 23:21

Lige nu kan jeg ikke få vist siden fra Batteribyen, måske er der fejl i linket men i kender sikkert kabelsættet

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-05-11 03:59

prøv at montere den disk i en anden maskine, tjek jumper på disken, men det kunne lyde som om det er disken der har en fejl. altså at den er kaput.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-11 11:43

bøjede pins

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-11 15:48

Ingen bøjede pins og den sidste af diskene kører som den skal lige nu i den computer som den kom fra, da første forsøg mislykkedes prøvede jeg nemlig med en harddisk som jeg vidste var OK

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-05-11 17:27

Inden du kasserer disken helt, så prøv om du kan få den til at fungere ved at montere den som en intern disk i en anden maskine (prøv evt at låne dig frem). Hvis den heller ikke fungere her så må den være defekt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-11 22:04

Altså det er ikke en harddisk jeg spørger om.
Det er kabelsættet som ikke kan fungere og det er kabelsættet som bliver kasseret hvis ikke i kan hjælpe, jeg har prøvet med flere harddiske og ved at diskene virker når de er blevet sat tilbage hvor de kom fra
Citat
Kabelsæt virker ikke på XP
citatboksen viser overskriften på spørgsmålet, jeg spørger ikke om nogen harddisk

Kommentar
Fra : edison

Dato : 25-05-11 22:36

Jeg beklager meget, At prøve at hjælpe, Du stiller et spørgsmål, Som du helt sikker selv har svaret på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-11 23:09

Citat
Du stiller et spørgsmål, Som du helt sikker selv har svaret på.
det har du misforstået jeg har bestemt ikke et svar på hvorfor at jeg ikke kan bruge mit kabelsæt, jeg har før kunnet bruge det sæt og få vist en harddisk når jeg ser i Denne computer, det kan jeg ikke nu af en eller anden grund.
Den første harddisk jeg prøvede var for at kopiere nogle filer over på computeren, jeg kunne ikke få vist indholdet på disken når den var koblet sammen med computeren med omtalte kabelsæt, så ville jeg prøve med andre harddiske, samme resultat disken vises ikke under Denne computer eller i Diskhåndtering - HVORFOR IKKE?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-05-11 05:04

Undskyld at jeg havde misforstået spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 26-05-11 13:04

Kan du tilslutte andre lagerenheder til USB-porten, som for eksempel en almindelig USB-nøgle? og virker disse på din komputer? Og har du prøvet kabelsættet på en anden komputer?

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-11 15:32

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen. Tak for forslagene, det nytter sikkert ikke at lade spørgsmålet stå åbent lidt længere, ja jeg har forsøgt på både min bærbare med XP Home og min stationære med XP Pro, ingen steder virker kablet og begge maskiner kan jeg bruge ekstern harddisk direkte tilsluttet, men ingen harddisk tilsluttet med nævnte kabelsæt.
Jeg havde håbet på en løsning eller i det mindste nogle forslag til hvad der kunne være galt, det kom der ikke så jeg køber måske et nyt sæt og håber det virker

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 12-06-11 01:31

Den pågældende USB enhed med de 3 disk muligheder, har vi efterhånden brugt en del af her hos os. De er ikke helt holdbare. Nogle af dem har desværre også den ulempe at rapporteringen af dårlige sektorer ikke går videre til PCen, hvilket medfører at kopierede data ikke altid er komplette, fordi CRC fejlbehæftede sektorer ikke indlæses, men blot overspringes. Det kan være rart ved f.eks billeder med en enkelt dårlig sektor, men er naturligvis ret skadeligt ved regneark og databaser.
Så hvis der er tale om vigtige data, så brug nogle andre connectorer - bedst med direkte tilslutning til controllere direkte i PCen.