/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
HJÆLP!!!!! eller prøv på det hvis i kan.
Fra : bigpotlove
Vist : 3280 gange
20 point
Dato : 24-05-11 15:47

hej alle jeg har et mega problem mit (skod) prosonic 32" LCD tv vil ikke rigtigt tænde mere.
eller nu skal det lige skæres ud hvordan det opføre sig.
Når jeg tænder det op fra standby eller fra helt slukket, kommer det blåt lys i fronten som om det er tændt, men min skærm er stadigvæk helt sort/død. efter det har stået tændt på denne måde i en halv times tid kommer der et svagt lys fra skærmen. altså ikke helt sort/død længere.
efter det så har stået en halv times tid mere kan jeg slukke det og tænde det igen, også er der billed. JUBIIIIIIIIIIIIII

men det holder jo ikke helt at skulle varme det op i en times tid før det virker.

Så er det jeg tænker om der er nogen af jer kloge folk der for det første har en ide om hvad mit tv's problem er? og for det andet om det kan betale sig at få det lavet?

ved jo godt i ikke kan sige noget med sikkerhed men måske i har en ide til hvad jeg skal gøre! og hvis det måske kan betale sig at få det lavet hvor skulle det så være henne?
jeg bor i roskilde og det må da gerne være så tæt på som muligt!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 24-05-11 16:03

Der er temmelig mange fejlmuligheder. Nemlig lige så mange stikforbindelser og lodninger som der er i spillen.

Det eneste du selv kan gøre er at åbne det (uden spænding) og så skille alle stikforbindelser og samle igen . En af gangen for ikke at tage fejl.

Bevægelsen kan gøre sådan en dårlig kotakt ,som ændrer sig med varnmen , god igen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-11 16:17

Det kan være en kondensator der er blevet træt, det ses ofte ved at den buler i enden, i stedet for at være flad. Hvis du kender en der kan lodde, så få ham til at skifte, ellers kan det næppe betale sig at få en professionel til at lave det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-11 17:05

Sådan en kondensator bliver ikke god igen efter en times opvarmning.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-11 17:38

Jeg havde en Samsung skærm der skulle varmes op før den ville tænde, i praksis ved at man trykkede på tænd knappen 10-20 gange hen over et par minutter, det var netop en dårlig kondensator.
Kondensatoren bliver naturligvis ikke "god" igen, men resten af elektronikken bliver måske så varm at den kan starte med en halvdårlig kondensator.
Dårlige kondensatorer er efterhånden et meget udbredt fænomen, så hvis man alligevel kikker på elektronikken, så bør man lige checke kondensatorne, oftest kan man med det blotte øje se at de er defekte.

Kommentar
Fra : bigpotlove

Dato : 24-05-11 21:48

hmmm ja ok tak for hjælpen. har lige købt et brugt LG 36" til 1500kr tror han tog røven på mig det 4 år gammelt det brænder sikkert af i morgen! jeg er så fåking uheldig med sådan noget! og jeg er en fattig SU modtager. så har jo ikke råd til at købe noget ordenligt!
Men tak for jeres bud. jeg tror bare desvære jeg må smide det gamle lort ud!

Godkendelse af svar
Fra : bigpotlove

Dato : 24-05-11 22:17

Tak for svaret transor. så blev det dig. lidt unfair måske men en af jer skulle jo ha den. :)