/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makro
Fra : myg
Vist : 1082 gange
100 point
Dato : 23-05-11 19:49

Jeg kan ikke finde ud af hvor man indspiller en makro i min Excel 2008 version 12.2.9 til Mac.
Under funktioner/makro er der kun mulighed for at finde en eksisterende makro og afspille de.
Men ingen optagemulighed.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 20:03

Funktioner > rul ned til makro > indspil ny makro > vælg et bogstav (sammen med ctrl tasten)
gør alt det du vil have makroen til > afslut ved at trykke på den lille firkant
nu virker din makro ved at trykke på ctrl + din valgte tast.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 23-05-11 20:06

Jeg har jo højt og tydeligt skrevet, at der IKKE er et punkt, der hedder "Indspil ny makro"
Det er det, der er mit problem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 20:08

Når funktioner ruller ned...................er der så en dobbelt pil klik på den.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 23-05-11 20:09

Nej - der står bare : Makroer ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 20:11

klik så på stop indspilning
så dukker indspil ny makro op

Kommentar
Fra : myg

Dato : 23-05-11 20:14

Findes ikke!
Den eneste knap, der er aktiv er Annuller resten er tonet ned og handler KUN om afspilning.

Husk nu det er en Office til Mac - ved ikke om det har betydning !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 20:17

Ok - så melder jeg pas.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 20:43

Prøv lige hjælp (hvis den findes) og skriv makro eller macro
Så fortæller den nok hvad du skal.

Det kan også være sikkerheden som blokkerer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-11 21:24

Det er fuldstændig ligegyldigt om det er office til windows eller mac. Måske du skal starte med og vælge Funktioner - Tilpas..., i det lille nye vindue der åbner skal du i fanebladet Indstillinger vælger og sætte flueben i "Vis altid lange menuer".

Når du har gjort det så skal du IGEN vælge Funktioner - Makro, ved siden af Makro burde der være en lille pil som åbner en undermenu.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 23-05-11 23:09

Under funktioner er der kun "Tilpas tastatur" så jeg kommer ikke længere ...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-11 23:17

Har du en gruppe på båndet der hedder udvikler? Hvis ikke så klik på Officeknappen, klik på excel indstillinger, under punkte populær, sæt flueben ud for "Vis fanen udvikler på båndet", klik på 'OK', nu har længst til højre på båndet en gruppe der hedder udvikler, i denne gruppe er der 3 undergrupper "Kode" (her finder du alt om makroer), "kontrolelementer", og "XML". Dette er i excel 2007.
Makroer kan ikke indspilles når du står i en celle og er ved at redigere i den.
Hjælper dette ?
Jeg kender ikke Office til MAC. Apple-fans er religiøse, dette er bevist:
http://www.edbpriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7b44978800-BA1C-446F-9383-F9B5BB8F28F0%7d (jeg ku' bare ikke lade være)

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-11 23:34

Her er lidt om makroer i excel 2008 til mac:
Hvis jeg forstår dette korrekt er der ikke mulighed for VBA-makroer i Excel 2008.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=423551

Kig under Regarding Macros and AppleScript
på dette link:
http://www.macworld.com/article/131558/2008/01/excel2008.html

Altså, Microsoft har erkendt at Apple er noget shit at lave programmer til.

Kan din Apple/Mac ikke køre Windows, det kan de nyere vist, så vidt jeg har hørt, så kan du jo køre en Office til Windows. He!

Når Apple nu laver verdens bedste comp, så har de vel også en ordentlig office pakke til den.

Er der forresten ikke en OpenOffice version til Apple/MAC computere. Jo der er, og den er gratis, og understøttermåske makroer?
http://download.openoffice.org/index.html

Systemkrav:
Mac OS X
•Mac OS X 10.4 (Tiger) or higher
•Intel Processor
• 512 Mbytes RAM
• 400 Mbytes available disk space
•1024 x 768 or higher resolution with 16.7 Million colours

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-11 08:31

Jo Brassovitski > OpenOffice 3.3 (calc) har samme makrofunktion som Excel
Men om der er forskel på den til MAC ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-05-11 09:20

Det ser ud til at jeg ikke kan lave makroer i denne Excel for Mac, men hvis jeg nu laver dem i en Windowsversion, så må de da kunne afspilles her, så det er vist der jeg ender.

Men tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 24-05-11 09:22

Tak for svaret Brassovitski.

PS: Det var ikke mig, der forudsagde jordens undergang i lørdags - på trods af jeg bruger det bedste operativsystem, der findes