/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyden er væk!
Fra : lukas2502
Vist : 993 gange
185 point
Dato : 22-05-11 17:19

På en gang er lyden væk på min PC, Højtalerne er i orden, det er et / en kombineret TV og Monitor. Hvordan kan jeg finde ud af om det er lydkortet som ikke virker?

Accepteret svar
Fra : q2400

Modtaget 195 point
Dato : 22-05-11 17:39

hej prøv at genstarte din PC det hjælper nogle gange

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 22-05-11 18:06

Jeg har prøvet nogle gange, det hjalp desværre ikke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-11 19:20

Citat
Hvordan kan jeg finde ud af om det er lydkortet som ikke virker?

Har du ikke et sæt hovedtelefoner/ørepropper til en mp3 afspiller eller lignende?
prøv med så'n et sæt!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-11 19:25

og du har selvfølgelig tjekket om eksisterende ledning sidder rigtigt i, helt i!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-11 19:29

lydkortes udgang kan deaktiveres. Det kan du have gjort ubevist.

klik på den lille ikon med højtaler symbol . så kommer et billed hcvor du kan se lydstyrke indstillinger og aktivering af lydkortets inngange og udgange.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-11 20:20

Hvad gjorde du umiddelbar inden du konstanterede at der ingen lyd var?
Måske er det en fysisk kontakt, for eksempel så afbrydes højtalerne når du sætter ørebøfferne i, når du tager dem af så skulle der gerne komme lyd i højtalerne igen.
Måske kan det hjælpe at fjerne lyddriveren, det gør du fra Enhedshåndtering og det er en ufarlig operation, Windows finder sandsynligvis selv en driver der kan bruges, hvis ikke så har du måske en backup af systemet hvor du kan finde lyddriveren eller en CD som fulgte med lydkortet

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 22-05-11 22:00

Tak for svaret q2400. Efter nogle timers pause startede jeg PCen igen, og så var lyden der igen, hvad den længere pause har gjort, som gentagne genstart ikke kunne gøre?????
men

Kommentar
Fra : Klaudi