/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Compaq Presario CQ60 210eo
Fra : katin
Vist : 643 gange
300 point
Dato : 21-05-11 20:31

jeg har overnævnte, og når jeg tænder den kommer der intet på skærmen.
Jeg har prøvet at skifte ram og harddisk uden resultat.
er der nogen der kan hjælpe.
Jeg har hentet manualen men det hjalp mig ikke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-05-11 21:59

Bip-Bip eller bare tavs

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-11 08:34

Du har en Fn tast og nogle taster som passer til med farve eller symbol.
En af disse taster (måske en F-tast har et skærmsymbol)
Hold Fn tasten nede mens du klikker på tasten med skærmsymbol)
Der er normalt fire muligheder:
slukket
tændt
+ ekstra skærm
kun ekstra skærm

Men som nomore spørger om ......................er der nogen biiplyd ved opstart.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-11 12:07

Kan du høre om blæseren starter, prøv evt. og tilslut en eksterne skærm.

Kommentar
Fra : katin

Dato : 22-05-11 17:48

blæseren kører og der er ingen biplyde. Har også prøvet med ekstra skærm uden resultat

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-05-11 08:38

Har du prøvet og bruge [Fn]+funktionstasten til og skifte imellem intern og ekstern skærm? Hvis det ikke virker så er dit grafik-/bundkort stået af.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 08:58

Citat
Har du prøvet og bruge [Fn]+funktionstasten til og skifte imellem intern og ekstern skærm?

Til oplysning - der kan godt gå 1-2 sec. inden der er reaktion når der skiftes.

Kommentar
Fra : katin

Dato : 28-05-11 17:48

Jeg har prøvet at holde tasterne nede uden resultat. Hvis det er grafikkortet kan jeg på en eller anden måde finde ud af det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-11 18:27

Fn tast + skærmtasten (samme symbol som på Fn tasten)
Fn tasten holdes nede og så tryk en enkelt gang på skærmtasten.
Det virker som en skiftefunktion hver gang der tastes.
Du skal ikke holde den nede men bare vente lidt mellem hver tastning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:09

Hvis der ikke kommer noget på den interne og eksterne skærm, så vil jeg mene det er grafikkortet, men prøv og kontakt compaq support og høre de har et diagnostik program.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 17-06-11 20:52

Halloooooo???

Godkendelse af svar
Fra : katin

Dato : 18-06-11 17:04

Tak for svaret webnoob.
Jeg har ikke fået løst problemet, da jeg har besluttet at skrotte den.