/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Acrobat Distiller?
Fra : food_life
Vist : 640 gange
150 point
Dato : 18-05-03 14:25

Jeg har et A4 dokument i WORD - det vil jeg ved hjælp af ovenstående program have konverteret om til en pdf fil - ingen problem op til A3; men jeg vil gerne have lavet filen, således at man kan trykke en plakat i 70 cm x 100 cm. DVS. at pdf filen som jeg skal aflevere til postersfirmaet skal være denne størrelse - hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-03 14:27

Hejsa
For at gemme / konvertere dine filer eller dokumenter til PDF format (Portable Document Format), så kan dette let og elegant udføres med pdfFactory, som I princippet ligner Acrobat Destiller. Der er bare den kæmpe forskel at pdfFactory kan hentes gratis på FinePrints hjemmeside http://www.fineprint.com/products/pdffactory/index.html
Det eneste minus ved den gratis version er at pdfFactory indskriver en sidefod med teksten "PDF created with FinePrint pdfFactory trial version http://www.fineprint.com/"
En tekst de fleste kan leve med når man kigger på Acrobat Destiller programmet, som koster et to eller trecifret beløb - kig selv på https://eurostore.adobe.com/cgi-bin/dk1/templates/product.html?id=HIpBn2SU &mv_arg=ADST
Ønsker man en registreret version (uden den nævnte tekst/sidefod) af pdfFactory, så kan man købe den for USD 50

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-05-03 14:31

NB: Hvis du skal aflevere noget som kan trykkes, så skal det ikke være i PDF format. Her er opløsningen alt for dårlig.
Hvis du laver din "klade" i A4 eller A3 så kan dit "poster-firma" sagtens selv øge op til plakat størrelse. Det vil nok være en god idé at medsende evt. fotos i så høj en opløsning som muligt.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 18-05-03 14:39

Jeg har Acrobat Distiller og Adobe Acrobat 5.00 - POSTERS firmaet vil helst have en PDF fil. så jeg skal bare finde ud af at få min A4 til at blive en PDF i 70 x 100?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-05-03 14:43

Under PDF Options har du mulighed for at vælge Edit Job Obtions ->Fanebladet Advanced og nedderst kan bestemme sidestørrelsen.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 18-05-03 14:43

Når du har Acrobat 5, så lav filen med PDF-writer. Det er den der, efter en korrekt Acrobat installation, har lagt sig som ekstra printer. Dvs. tryk "print", vælg PDF-writer som printer, gå ind i "egenskaber" (properties) og vælg dit størrelsesforhold. Klik ok og din pdf-fil er klar.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 18-05-03 15:12

Når du har Acrobat 5, så lav filen med PDF-writer.

Denne har jeg ikke; men i stedet Acrobat Distiller! Og det er her jeg ikke kan få det til at virke?

Accepteret svar
Fra : ehawk

Modtaget 150 point
Dato : 20-05-03 14:14

Du skal bruge Acrobat Distiller. Hvis dit dokument er A4, skal du beholde denne størrelse, og ikke prøve at definere størrelsen til noget andet. Når du fremstiller en PDF-fil, skal du bruge konverteringsinstillingen "print".

Firmaet, der skal lave din poster, kan derefter skalere din PDF-fil til den ønskede print-størrelse.

Hilsen Ehawk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 15:41

Hejsa, sidder lige og rydder op i mit system, og kan se dit spørgsmål stadig står åben (Kommentar ikke accepteret endnu). Er dette p.g.a. en forglemmelse eller fordi vores / mit svar ikke er fyldestgørende nok??
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 25-05-03 16:04

Tak for svaret ehawk.