/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjene bip+andre lyde
Fra : lham
Vist : 646 gange
50 point
Dato : 19-05-11 09:41

win XP SP3 home edit.
Pludselig er der blevet en forfærdelig bipen-ringen -doing osv lyde, derudover er en lydsekvens jeg selv indtalte for flere år siden forsvundet.
<hvordan fjerner jeg al den støjforurening og evt får min egen indtaling tilbage/ genindspiller den efter fjernelse af det andet skrammel.

Har set man kan fjene noget under kontrolpanel lyde, men det er en af gangen og der er rigtig mange -det hele væk i et hug tak !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-11 10:00

Kontrolpanel > Lyd tale og lydenheder > skift lydtema > nu kan du ændre systemlydene.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-05-11 10:08

Eyvind
Ja det har jeg set , så vidt jeg oplever det er det en lyd af gangen der skal ændres til " INGEN"
og der er en af forskellige hændelser der udløser hver sin lyd -de må kunne fjernes i et hug !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-11 10:15

Ja > i "lydtema" under fanen lyde

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-05-11 11:28

Eyvind
vælger ingen- gem som "ingen lyde" , får så besked om at jeg ikke kan benytte navnet "ingen lyde" til et tema og jeg skal vælge et andet navn. Hvilket navn skal jeg skrive ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-11 14:11

Det er ganske vist en XP pro jeg har på en af maskinerne, men styringen af de lyde burde være det samme. Oppe under lydtema i fanen lyde har jeg muligheden for:

Ingen lyde
Windows standard

en vil gerne have at jeg gemmer inden jeg vælger "ingen lyde"

Men det ændrer ikke computerens egne små lyde.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-11 16:28

Citat
Men det ændrer ikke computerens egne små lyde.

Nej, men dem kommer Du heller ikke til at høre noget til hvis ellers hardwaren opfører sig ordentligt og er ved godt helbred.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-11 16:30

Som Eyvind skriver vælg Ingen lyde i Lydtema, og klik Anvend

en lille video
http://www.youtube.com/watch?v=9KtOmzw7c9M

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-11 17:24

Hvis du vil være fri for de lyde selve pc'en giver kan du slå Systemhøjtaleren fra i Enhedshåndtering, men det er ikke at anbefale.

en lille video
http://www.youtube.com/watch?v=5k6-xddNZLA

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-05-11 19:41

En mere

How can I turn off system beeps?
http://bubble.ro/How_can_I_turn_off_system_beeps.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-05-11 20:02

Jeg synes nu at det er meget rart at høre det "bløob" når en USB-dims bliver fundet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-05-11 06:26

KLaudi/Eyvind
når jeg vælger "ingen lyde" vil mit maskineri stadig have jeg gemmer det under et navn ( hvilket -er det en sti? ) og knappen anvend er slet ikke aktiv ???

Enhedshåndtering manipulation er langt uden for mit område !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-05-11 07:32

Du skal ikke vælge Gem Som...,
vælg Ingen lyde i rul-ned menuen i Lydtemaer og klik så på Anvend, og så OK

Hvis den stadig vil gemme, så prøv at skriv f.eks. Lyd1 og Gem

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-05-11 09:17

Klaudi
Jeg har netop prøvet ikke at vælge gemme, men alligevel bliver "ANVEND" knappen ikke aktiv ligemeget jeg klikker på den-mærkeligt ?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-11 09:25

det lyder mærkeligt!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 16-06-11 06:03

Tak for svaret Klaudi.
ja detlyder mærkeligt men heldigvis er det holdt op "af sig selv"-i hvert fald uden min aktive indgriben.????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-06-11 16:05

var så lidt, det lyder så mer' mystisk at det er holdt op af sig selv!