/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
bil bagpotte på motorcykel motor
Fra : mi-to
Vist : 1140 gange
50 point
Dato : 18-05-11 21:44

vil en bil bagpotte på en motorcykel motor ikk ta lyden eller vil den bare blæse lige igennem,??

MIchael

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 18-05-11 22:37

Den vil tage lyden, men det er ikke sikkert at motorcyklen køre særlig godt, det skal være den rigtige modstand i lydpotten for at en motor køre optimalt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-11 23:03

Lyddæmpere skal være afstemt til motoren og der er betydelig forskel i konstruktionen af enkeltpotter of potter til systemer med to- og en passende modstand imellem.
Du skal være meget heldig om det tilfældigvis går godt med bilsystemet på en motorcykel.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 18-05-11 23:17

Tænker på noget lignende den her det er jo til mit gokart projekt.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=5335875999&n=1246111579&pn=-1962736052

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-05-11 01:32

Som du kan se, er der tale om en bagpotte. Det betyder, at der skal være en (normalt større) potte foran

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 19-05-11 07:49

Den må jo godt larme lidt.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 19-05-11 07:50

Æh.. Er det ikke bare en fancy rørhale???

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 19-05-11 07:59

Nej.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-11 10:04

Den kan du nok bruge - men det er jo en bagpotte som bruges i forbindelse med forpotten.
Så der vil nok stadig være en del wrummmmm.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-05-11 20:49

Mange bruger en potte fra en bil = når en mc skal til syn
og den gamle potte larmer for meget.
Men det er de? gamle lange potter ikke den du linker til.

Vil ikke anbefale du bruger en.
Hvis karburatorne ikke er indstillet rigtig, kan du brænde stempler af på 5 minutter eller mindre.

Jeg har en mc potte du kan købe for 100.- siger næsten ingenting, (skal den larme, borer du bare nogle huller) jeg har også en anden den er der fri afgang på = fed lyd med knald i skal den alrme mindre, kommer du bare lidt støjdæmpningsvat i den, men karburatorne skal stadig passe til udstødning

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 20-05-11 07:36

Har du nogle billeder af de Potter.

Mi.87580118@gmail.com

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-11 09:07

De er ikke så pæne mere, har ikke set til dem i 3 år
Den lille potte er der næsten fri udgang, den store siger ikke mere end en ny mc
Begge potter skal svejses på afgangs rørene eller spændes fast med spændebånd.
http://www.gratisimage.dk/image-FE36_4DD616BE.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-561C_4DD616BE.jpg

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 20-05-11 09:19

Ja okay prøver med den jeg har nu

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 20-05-11 09:19

Tak for svaret nomore.