/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Afstand til netværksprinter
Fra : zojape
Vist : 481 gange
20 point
Dato : 18-05-11 21:19

Hej,
Hvis man har installeret en netværksprinter, men man sidder flere kilometer fra den, kan man så stadig printe på den? Altså, skal man være logget på lige præcis dét netværk, eller er det nok at man har installeret printeren?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-05-11 21:31

Selvfølgelig skal du være på netværket. Dog er der stadig muligheder for at kunne printe på den. Den ene er at man opretter en VPN-forbindelse til netværket, man kan også vælge og oprette en terminal-server og på den måde printe (jeg har dog kun prøvet denne mulighed når der er tale om et domæne), den sidste mulighed jeg kender til er at koble printeren direkte til internettet, det er dog risikabelt da alle og enhver kan komme i kontakt med den.

Kommentar
Fra : zojape

Dato : 18-05-11 21:49

Så, det vil sige, at hvis printeren er koblet direkte til internettet, som er en lukket forbindelse, og jeg sidder derhjemme på en anden forbindelse, kan jeg ikke printe herfra?
Og jeg er ikke automatisk på netværket, fordi jeg har fået installeret printeren på min computer?

Undskyld, men jeg er virkelig dum til alt hvad der drejer sig om IT! :)

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-05-11 22:06

Som zojape skriver er der flere muligheder. Jeg printer over nettet via TeamViever 6
Til privat brug er den gratis.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 19-05-11 10:12

Nej du kan ikke umiddelbart sætte en printer til det store internet.
På lokanettet kan det sagtens lade sig gøre.
Hvis du laver adgang til lokalnettet udefra kan det lade sig gøre (VPN)
Men du skal nok lige tænke dig om inden du åbner adgang til dit netværk.
Med Teamweaver ( som nævnt højere oppe) er det rimelig let og sikkert, men det bedst, at der er en tændt computer i netværket.

Godkendelse af svar
Fra : zojape

Dato : 26-05-11 23:00

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-05-11 07:23

Citat
Nej du kan ikke umiddelbart sætte en printer til det store internet.

Jo det kan man så godt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-11 08:30

Ok webnoob - og hvordan gøres det så umiddelbart.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-05-11 08:55

Har du en internetforbindelse så kan du sætte din printer til direkte i stedet for en router, men så har du bare ikke nogen forbindelse til din computer.

Du kan også sætte en hub direkte til internet forbindelsen og tilslutte printeren til den og en computer, men løsning kræver at man har to eller flere statiske eller dynamiske IP adresser, på den måde lader man ISP's DHCP server tildele IP adresser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-11 09:00

Altså ikke umiddelbart.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-05-11 09:09

Det er da umiddelbart, det er endda lige til højrebenet. Den største ulempe ved de to metoder er bare at sikkerheden er TOTALT i bund.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-05-11 10:37

ok ok -