/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hilsen til alle mine hunde-venner!
Fra : Axelise
Vist : 1003 gange
100 point
Dato : 17-05-11 16:30

Kære alle hunde-venner på Kandu Det er længe siden jeg har kigget ind, har I det godt??
Jeg kan fortælle, at Balder nu er knap 21 måneder og stortrives. Selvom jeg har været tæt på at sælge ham i Den Blå Avis for 1 kr et utal af gange, ville jeg ikke sælge ham for en million i dag
Balder er stadig meget meget nysgerrig, glad, livlig, venlig, energifyldt og sjov. Jeg plejer at kalde ham for "Hundenes svar på Emil fra Lønneberg", for han laver så mange ulykker (der går nu efterhånden længere imellem ) men mener ikke noget ondt med det.... Han vil bare gerne have en fest med alle omkring sig. Helst hele tiden. Han er mild og god og elsker alle hunde med stor passion, - har ingen problemer med at de vil bestemme over ham, bare de gider at lege bagefter
Sidste slemme balladestreg var i efteråret, hvor han snuppede en dames madpakke ude ved Bagsværd Sø. Hun havde lige sat sig til rette i solen på en bænk med termokande, madpakke, solbriller og avis..... Balder ser sit snit til at stjæle hele madpakken og løber sin vej med den mens han rusker den, så sirligt smurte roastbeefmadder med remoulade og ristede løg og lækre ostemadder falder ud. Balder render rundt og støvsuger jorden for hver en krumme, mens damen fortvivlet ser til og min mand forlegen løber efter. Damen var yderst overbærende og havde fortjent en god flaske rødvin, men jeg tror min mand var for skamfuld til at bede om hendes adresse ovenpå dén oplevelse Alle de andre hundejere stor omkring og grinte og var glade for, at det ikke var deres hund, der var så fræk!
Ak ja. I februar besluttede vi efter nøje overvejelser at kastrere Balder, da han rendte efter alt af hunkønsvæsen. Vi konfererede nøje med både opdrætteren, vores hundetræner og dyrlægen, som alle rådede os til at få ham kastreret. Det har hjulpet gevaldigt på strejferiet, men til vores store glæde er Balder lige præcis ligeså fræk og livlig som før Om aftenen ligger han stadigvæk tværs over mine ben eller helt oppe i favnen på mig og sutter på sin bamses ører. Så har vi "Bamse-tid", og det er noget så hyggeligt.
Vi har netop fået sommerhus, hvor Balder kan boltre sig på en dejlig stor grund. Han står logrende og hilser enhver hund, der kommer forbi, velkommen - og han har allerede nu fået mange venner på dén konto: Ofte kommer en hunde-kammerat forbi og bliver lukket ind i haven til hyggelig leg. Han har vist et meget godt liv, lille Balder
Må jeg høre lidt nyt om Silke, Nikki, Sigurd og alle de andre dejlige hunde????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-11 17:41

Hej Axelise... sikke en skøn fortælling om Balder og hans liv hos jer... han lyder næsten som Marley i filmen Marley and me

Pu ha, godt jeg ikke var Balders forældre ude ved Bagsværd sø - men det lyder nu ski sjovt - når man får det fortalt

Dejligt at høre, at han ikke længere strejfer... det er en stor beslutning at lade en hund kasterere, men når flere anbefalede det til jer, var der jo ingen tvivl.

Det lyder hyggeligt med bamsetid, måske du skulle få købt et lager af dem, det er ikke altid en erstatsninsbamse er sagen. Vores mellemste hund havde en racerbil (han var vel en dreng), hvor udstødningsrøret var sådan et med en snor i, når man hev i snoren drønede bilen afsted - hunden kunne selv finde ud af det - men ak og ve, da den blev slidt op... ingen bil var lige så god

Nikki har det godt, selv om han næsten ikke kan se, ofte glemmer han det, og løber afsted, oftest når det ringer på døren. Hvis det sker imens han sover, får han ikke altid tænkt over hvilken retning han ligger i, så han løber lige direkte ind i væggen, men så stopper han lige op, og finder ud af retningen. Han vil også gerne lege med sine pivdyr, men når han så har drønet dem afsted, er det ikke altid han kan finde dem igen, så må jeg jo træde til. Han leger ikke lige så længe af gangen som han plejer, men han virker nu stadig hvalpet når han leger. Han vil ikke ud at gå tur, men kan godt li at snuse rundt ude i haven, og rulle sig rundt på græsset (inden vi fik fjernet mosset, var han helt grøn da han kom ind)

Pga hans hud, sender jeg ham ikke længere til hundefrisøren - lige et lille trick - husk at tjekke trimmeren for strøm INDEN man begynder at trimme!!! sidst nåede jeg kun en halv Nikki, da den løb tør... jeg måtte jo bilde ham ind, at han var noget så fin, indtil der var strøm nok på skidtet til at fortsætte, ... jeg kunne næsten se på hans ansigt, at den forstod han ikke liiige, var han ikke lige blevet skamrost, og nu skulle han på'en igen..

Det kunne have været sjovt, hvis Balder og Nikki kunne have leget sammen -dengang Nikki kunne se - der tror jeg faktisk at Balder ville blive overrasket, Nikki ville til hver en tid kunne stikke af fra Balder.

Sådan som Nikki har det nu, tror jeg han har flere år tilbage, det så ellers dystet ud på et tidspunkt, men nu har vi vist helt tjek på det igen.

Dejligt at høre om Balder... nu vil jeg også glæde mig til at høre om de andre Kandu-hunde

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-05-11 19:51

Herligt at høre om Balder igen.

Herhjemme er Aslak verdens bedste hund Snart 6 år gammel

Vi købte en kat for 1½ år siden, og hund kat er gode legekammerater. Selvom jeg synes at der mere alfahan over katten end hunden . Fanstastisk modtagelse fik den lille kat, men vi havde store bekymringer på kattens vegne, da Aslak er en blanding mellem labrador og schæfer- og en lille killing bliver temmelig våd, når den bliver overslikket.
Nu har katten overtaget føringen, men de er gode venner alligvel. Hunden kommer med sin store fodbold og de jagter hinanden rundt i stuerne. Aslak mener at de sagtens kan lege med den store bold og katten Felix holder sig til de små tennisbolde, som han kan trille afsted.

Aslak er meget lydig- kommer altid når jeg kalder. Han forstår mine tegn når vi går tur- skal vi til venstre eller til højre, skal vi tage vejen lige ud osv. Han løber et godt stykke i forvejen og ja han går ikke i snor, når vi er nået hen til et naturområde, som vi nyder at trave rundt i.
Det er en hund, som er meget nem at opdrage til faste vaner - hvilket ikke altid er en fordel.
Når jeg tager den jakke og de sko osv. Så betyder det at nu skal vi gå tur- og jeg vil måske bare lige rundt i haven. Så jeg har anskaffet mig to slags overtøj
Når jeg går om morgenen, så skal der lige falde nogle godbidder- en morgen var jeg nødt til at gå tilbage, for jeg havde glemt det.
Når vi møder andre hunde, er det ganske få, som han mener at han skal dominere. Det bedste er hvis de andre hundeejere er med på, at det nok skal gå og er rolige. Hvis jeg kan mærke at det er de ikke, så tager jeg ham væk. (det går nemt, jeg kalder - går væk og har hånden nede i godbiddeposen) Alternativt, tager jeg ham i snor, indtil jeg mærker stemingen.

jamen jamen de kære dyr

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-05-11 21:30

Ej hvor hyggeligt med sådan et sommerpostkort fra Balder og co.

Skønt for jer at han er sådan en fredelig og glad vovse, det er lykken når ens hund ikke starter nogen krig. Sådan er Sigurd også, men er der krig mellem to hunde, tøver han ikke med at gå imellem og stoppe den og det lykkedes hver gang. Han kan simpelthen ikke accepterer at nogle er uvenner.

Sigurd er jo også kastreret .............. meeeen ak, han er ulidelig doven. Han har det bedst når han kan ligge uden for vores have, der hvor 3 stier mødes, så kan han ligge og holde øje med hele verden uden at han selv skal bevæge sig.

At det så er hans faste plads, gør at mange mennesker kommer den vej, bare for at hilse på Sigurd, nogle kommer endda helt hen til vores havelåge og spørger efter ham. Forleden kom en lille dreng og hans far forbi, jeg gik i haven og hørte den lille dreng sige til sin far. Far her plejer og ligge en sød hund her henne. Sigurd var dog inde i haven for en gang skyld og den lille dreng udbrød.... øøøøv den ligger her ikke i dag.

Kan i nu have en dejlig sommer, men mange dejlige hundedage og tak for kortet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-05-11 21:33

knh15.... Du skulle da have skyndt dig at hente Sigurd, så han kunne få hilst på sin lille ven

Ja,jeg takker også for postkortet

Kan i alle-- to og firebenede have en helt fantastisk god sommer

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 17-05-11 22:06

Åhh hvor er det dejligt at høre fra jer
Jeg er vel nok glad for at høre, at Nikki har det så godt. Det har jo været en slem tid for ham med øjenoperation og alting, men tænk hvor dejlig megen livsglæde han har, den lille hund! Når du fornemmer, at han har nogle gode år endnu, så har han det helt sikkert også Nordsted1

Smuller54, Aslak lyder som en fantastisk hund. Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndene af de kære hundes vanetænkning: En bestemt jakke og nogle bestemte sko = gå tur Rørende med det fine forhold mellem Aslak og Felix! Hvor har du navnet Aslak fra? Det er flot!

Knh15, jamen selv tak for postkort! Dejligt at høre om kære Sigurd, som ligger på fortovet og venter på alle dem, han gerne vil hilse på Det er hyggeligt at kunne følge lidt med i hinandens hundeliv, sommetider ville man ønske vi alle kunne mødes på en stor mark med vores hunde

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-05-11 22:48

Herlig tråd. Dejligt at høre disse beskrivelser

Citat
Hvor har du navnet Aslak fra? Det er flot!

Aslak - det er han "født med". Da dyrlægen pludselig skulle have navne, da oprætteren, skulle have den ny chips i nakken på hvalpene besluttede de nordiske navne så som Thor, Aslak osv, - kan ikke huske resten.

Citat
Aslak : Oldnordisk drengenavn, der betyder "Gud - leg". Kendes som navnet på en modig kriger i Nisåslaget i 1062.

Og det passer simpelthen så godt til vores hund. Legesyg som bare fanden og med et stort ego- bortset fra når det gælder katten

Måske var det derfor vi faldt for dyret- vores første hund hed Rollo, og det var noget vi selv fandt på - opkaldt efter en viking høvding.

Vores næste hund en lille sort dværgpuddel hed Matti:
Citat
Matti er et drengenavn.
Navnet er en form af det hebraiske navn Mattithaih, der betyder "Guds gave" eller "gave fra Gud".

Så vi har åbenbart haft et eller andet med det der -vekslen mellem guder og vikinger

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-11 11:00

Ja, vi har jo også valgt et navn fra den nordiske mytologi til vores hund: balder, som var den smukkeste af alle aser og stod for retfærdighed.....hmmm! Dén med retfærdighed må Balder vist arbejde lidt på. Der er ikke megen retfærdighed i at stjæle folks madpakker, puffe børn (uforvarent ganske vist) i søen i oktober, stjæle folks sko, huer og handsker og rende ud i søen med dem. Nåmen han bliver jo voksen og fornuftig en skønne dag....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 11:02

Jamen altså Balder dog --- hvor er han altså bare skøn

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-11 11:05

Han er omtrent som Marley i dén film, du nævner, Nordsted1. Lige bortset fra at han altså godt kan gå pænt uden at trække og godt kan komme, når man kalder. For det meste ihvertfald

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 11:14

Godt han kan gå pænt, der er næsten ikke noget værre end at se en hund slæbe afsted med ejeren, for ikke at tale om de der ulækre bræklyde de kan komme med imens

Her kan i andre lige se, hva jeg snakker om, når vi "snakker" om filmen - Marley and Me

Jeg tuder hver gang, vi når til slutningen af dem film - men så kan jeg da heldigvis bare starte den igen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-11 13:16

Uhh ja, jeg tudede også! Har du så set Hachiko: A dog's story med Richard Gere? Der tuder man så meget, så man næsten ikke kan få vejret Min mand og jeg tudede så meget, at vi bare lå og hulkede....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 13:29

Nej den film har jeg ikke set, jeg må vist sørge for en vandfast mascara inden

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-05-11 13:36

Den må du se, det er en dejlig film, især for hundeelskere. Vandfast mascara er nok en god idé....og en stak Kleenex

Drager i sommerhus med mand og hund om lidt, så kan ikke besvare jeres indlæg før søndag aften God weekend til alle.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-05-11 15:29

Jamen hvor hyggeligt med sådan en sommertråd fra alle de gamle hundevenner.
Og hvor er det godt at høre, at Balder er fuldstændig lige så fræk som alle andre retriever-hvalpe og unghunde. Silke har selv hugget handsker ud af lommerne på damer i fint tøj i busserne. Vi har jo ikke bil, så hun har kørt med offentlig trans siden hun var 8 uger. Og Silke syntes osse at det var vildt skægt at vælte børnehave-kegler. Især når kvikke pædagoger satte dem op på højkant i en fart... så Silke kunne vælte dem IGEN..

Nå, men det er jo mange år siden... Silke fyldte 9 år i april. Og hun har haft nogle problemer det sidste år. Dels er der kludder med ørerne, og dyrlægen mener det er mad-allergi, så jeg har længe forsøgt at undgå de ting, som jeg mener, hun ikke kan tåle. --Efterhånden forsøger jeg bare at finde noget, som hun KAN tåle..
Derudover har hun gigt i forbenene. Forårsaget af en ordentlig omgang borreliose. Hun er i skrap antibiotikabehandling lige nu, men den skade, der ER sket på leddene forsvinder nok ikke sådan bare lige selv om borreliosen kommer væk.
Men hun er sød og rar og tålmodig. Både overfor mennesker i alle strørrelser og overfor de fleste hunde. Hun har lige hjulpet mig med at passe en lille pomeranier, Simba, som har boet hos os i en uge fordi mor var syg. Og selv om Simba kan være en død-irriterende selvbevidst og fræk lille løve, så har Silke ikke knurret af ham en eneste gang. Ikke engang når han stjæler hendes kæreste legetøj og lægger sig med det i SILKES kurv.. HAN snerrer og bjæffer af hende. Men hun er fuldstændig fredsommelig. Og kikker bare lidt rådvild på ham..

Hvor er vi dog heldige, at vi har vores dejlige, dejlige hunde...
Og det er dejligt at høre, at lille Nikki har det nogenlunde endnu. Han må jo være en voksen herre efterhånden.. Jeg mener, han var 10 da han blev opereret. Havde han slet ingen glæde at operationen dengang, Nordsted1? Det var selvfølgelig forsøget værd, men han kan jo også klare sig uden at kunne se.. Han skal måske trænes i at bruge sin snude noget mere.....

Hvad med Aslak? Han havde vist også begyndende gigt for et års tid siden, ikke? Fik han specialfoder? Og har det hjulpet? Som sagt forsøger jeg at finde det rigtige at gøre for Silke nu, så hun kan få en lang, god og smertefri alderdom. Jeg synes bare, at jeg har forsøgt at give hende det helt rigtigt foder hele hendes liv..

Og Sigurd havde jeg næsten glemt! Selv om jeg har et blødt punkt for tollere.....
Ja, nogle neutraliserede hunde bliver dovne. Og andre får større problemer end de havde i forvejen.. Men der er også rigtig mange, der har gavn af operationen.
Det svære er bare, at man kan ikke gøre det om, uanset hvordan resultatet bliver.
Silke blev bare lidt roligere efter sterilisationen for et par år siden. Og da hun var 7 år, syntes jeg at hun opførte sig lidt mere "korrekt" efter sin alder..
Hvor gammel er Sigurd efterhånden?

TAK til Axelise for sommerhundevennetråden her! Jeg sender en varm tanke til smukke Axel, der løber og hygger sig med hundevennerne ved regnbuebroen. Vi har allesammen hunde, der holder til der, mens de venter på os. Jeg glæder mig til at se dem allesammen når min tid kommer. På DET sted kan alle hunde enes. Uanset hvor store og barske de var, da vi havde dem hos os.
Eller små og arrige..
Kærlige sommerhilsner til jer alle.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-11 17:27

Citat
Hvad med Aslak? Han havde vist også begyndende gigt for et års tid siden, ikke? Fik han specialfoder? Og har det hjulpet?

jo jo- han får specialfoder, selvom det koster en bondegård. Det har vist sig at være helt fantastisk.
Det er j/d reduced calorie (hills). Det hjælper at holde vægten nede. Og han har kun een gang siden fået noget smertestillende, (på grund af for meget leg med snebolde )men det skyldes at vi også kun leger nogle bestemte lege nu. Han kan sagtens løbe efter bolde osv. men kun lige ud- altså ikke noget med at kaste op i luften, så han skal springe op- men vi leger ellers som vi plejer. Han har bedst af at løbe rundt i eget tempo eller hvis nogen tager ham med på en løbetur- er det også Ok.
Når han er på stranden, så kniber det lidt med at styre, at han ikke skal grave stenene ned i sandet i for lang tid ad gangen- han elsker at skubbe og skubbe de store rullesten med forpoterne frem og tilbage, men det belaster for meget på bagpartiet.

Håber at Silke får det bedre.
TAk for initiativet til denne tråd, dejligt at høre om de forskellige hunde, selvom ikke alt er positivt. Sådan er det jo for hundeejere, vi skal nogle gange være kreative, når de kære hunde bliver ældre.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-05-11 20:39

Citat
Hvor gammel er Sigurd efterhånden? r

Sigurd blev 5 år den 21 april, så han er forhåbentlig midt i livet. Rask og sund har han altid været, men bare luddoven og magelig.

I dag fik han besøg af en ung dame, en Samojede på 1 år, hun var løbet hjemmefra og Sigurd fik lokke hende ind i vores have, så vi kunne lukke havelågen og få ringet til hendes mennesker. Simba, fandt vi ud af at hun hed. Hun følte sig godt hjemme i de ca. 2 timer hun var hos os, men Sigurd gad kun lege med hende i ca. 2 min, så havde han fået nok af det hvalpepjat og ville ud af haven for at kunne ligge i fred.

Jeg kender Simbas hundemor og indtil vi fik afvide at hun hed Simba, kaldte vi hende for Bianca, det hedder hundemoderen og det lystrede hun fint på. Thjaaaa nu kender Simba en smutvej ud af sin have, så det bliver nok ikke sidste gang hun kommer på besøg, lige som med Sofus der også kommer alene på besøg engang imellem..... hyggeligt ik'

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-05-11 20:40

Hvorfor står alle mine indsatte smilys dog sådan????

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-11 20:43

Citat
Hvorfor står alle mine indsatte smilys dog sådan????

det er bare kandus hvalpepjat

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-05-11 21:10

Ja det er nok et Balder trick.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-11 21:42

Birgitta for hulen hvor du kan formulere dig... jeg sidder her og hulker af grin

Citat
Og Silke syntes osse at det var vildt skægt at vælte børnehave-kegler. Især når kvikke pædagoger satte dem op på højkant i en fart... så Silke kunne vælte dem IGEN..

Hvor lyder Silke godmodig... at finde sig i at få stjålet sit legetøj OG sin kurv... Nikki fandt sig nu også i at få neglet sin mad og kurv af kaninen, men jeg tror nu mest han var helt paf, og nok ikke ville reagerer da de er lige store, men der er da pokkes til forskel på Silke og jeres plejebarn, så stort kram til Silke og hendes mor, for du har da fået hende godt opdraget

Nikki bliver 12 år til september. Hans operation var vellykket, så meget at Nikki glemte at han ikke kunne se helt perfekt (en grå stær operation på en hund er ikke som på mennesker, på hunde får de fjernet den grå linse og bliver meget langsynet) han havde ikke helt lært at bedømme afstande med det nye syn, så han kom til at løbe ind i noget, så der gik hul på øjet. Det var en fredag aften, og jeg kontaktede straks dyrlægen, men desværre var han til kongres i Olso hele week-enden. Vi kom fluks mandag morgen, hvor Nikki kom i fuld narkose, og fik suget vædske ud af øjet, og sprøjtet medicin ind, men desværre havde de få dage ødelagt hans chancer for at få synet helt tilbage igen, men han fik en anelse... nok til han kan se lys og mørke..... et lille sidespring. Vores sidste "unge" er flyttet hjemmefra, og Nikki har ikke helt opdaget det, så indimellem går han ud og kalder på ham, ... han går hen til hans højryggede kontorstol og mener bestemt at sønnen sidder der som han plejer, så må jeg jo være stedfortræder, for jeg bliver da lidt ked af at hører ham kalde på sønnen, der havde det været dejligt om han havde kunne se, at han altså ikke sidder på stolen... lige nu er sønnen hjemme, og Nikki bliver så glad, ... hver gang han går ud på værelset er der "rigtig" respons

Jeg synes det lyder til at Sigurd har et rigtig hyggeligt afslappet hundeliv... børnegæster og damebesøg, jamen kan han forlange mere

Dejligt at høre at det nye foder hjælper så godt på Aslak, at han kan fortsætte med at lege

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-11 14:09

Citat
jo jo- han får specialfoder, selvom det koster en bondegård. Det har vist sig at være helt fantastisk.
Det er j/d reduced calorie (hills). Det hjælper at holde vægten nede. Og han har kun een gang siden fået noget smertestillende, (på grund af for meget leg med snebolde )men det skyldes at vi også kun leger nogle bestemte lege nu. Han kan sagtens løbe efter bolde osv. men kun lige ud- altså ikke noget med at kaste op i luften, så han skal springe op- men vi leger ellers som vi plejer. Han har bedst af at løbe rundt i eget tempo eller hvis nogen tager ham med på en løbetur- er det også Ok.
Når han er på stranden, så kniber det lidt med at styre, at han ikke skal grave stenene ned i sandet i for lang tid ad gangen- han elsker at skubbe og skubbe de store rullesten med forpoterne frem og tilbage, men det belaster for meget på bagpartiet.

Åja, specialfoder ER dyrt... Men det er et almindeligt kvalitetsfoder også. Silke har levet af Olivers hele sit liv (lige nu 499kr for 13,5 kg). Og hvad hjælper det, når damen i stedet får ødelagt leddene af betændelse..
Silke er ikke overvægtig, så slankefoder gør bare ondt værre. Og for at det ikke skal være alt for nemt, så har borrelioseinfektionen sandsynligvis også gjort hende følsom overfor visse typer foder. Indtil videre har jeg konstateret, at hun ikke tåler kylling, lam og svinekød.. Okse og æg er jeg noget usikker på endnu.. Får hun noget forkert, så bliver hendes ører røde og irriterede. Og hvis hun kradser sig, så får hun betændelse i ørerne.. Så nu har jeg lige købt noget foder, der hovedsagelig består af tørret HJORT!!! (199 kr for ÉT kilo!!) Hvis hun ikke slår ud af det, så kan jeg altid købe en større sæk.. Det er vildt lækkert, og hun elsker det!
Gigten forsøger vi at svømme væk. Silke svømmer 10-15 minutter hver dag. Og så får hun selvfølgelig alle de dyre tilskud, glucosamin, Viacutan, fiskeolie... Hun halter kun en smule nu... Men røngtenbilledet for en måned siden så ikke kønt ud... Silkes gigt sidder i forbenet... Så bolde må kun kastes ud i vandet..
---Hvad gør man dog ikke for at hunden skal have det godt..
---Forøvrigt har jeg købt en hundejogger til at køre hende i, fordi jeg ikke har bil .

Citat
Sigurd blev 5 år den 21 april, så han er forhåbentlig midt i livet. Rask og sund har han altid været, men bare luddoven og magelig.

I dag fik han besøg af en ung dame, en Samojede på 1 år, hun var løbet hjemmefra og Sigurd fik lokke hende ind i vores have, så vi kunne lukke havelågen og få ringet til hendes mennesker. Simba, fandt vi ud af at hun hed. Hun følte sig godt hjemme i de ca. 2 timer hun var hos os, men Sigurd gad kun lege med hende i ca. 2 min, så havde han fået nok af det hvalpepjat og ville ud af haven for at kunne ligge i fred.

Jeg kender Simbas hundemor og indtil vi fik afvide at hun hed Simba, kaldte vi hende for Bianca, det hedder hundemoderen og det lystrede hun fint på. Thjaaaa nu kender Simba en smutvej ud af sin have, så det bliver nok ikke sidste gang hun kommer på besøg, lige som med Sofus der også kommer alene på besøg engang imellem..... hyggeligt ik'

;-) :-O :DD) [love] zzz [tillykke]

5 år er en god alder. Man er ude over de der barnlige anstrengelser, men man er langt fra nået til alderdommens trængsler, --hvis man da ikke er en kæmpehunderace..
Det er da skønt, at hundene sådan kan besøge hinanden. Det er aldrig sket her, men vi har allesammen gårdhaver, hvor ingen hunde kan komme hverken ind eller ud.. Så render de i stedet efter hinanden, når vi går tur. Alle går løs. Da Silke og Simba var unge skete det tit, at Simba kom styrtende efter os uden sin mor, når Silke og jeg var ude og gå. SÅ er det praktisk at have hinandens mobilnummer, så vi kan aftale at mødes sådan ca. på halvvejen i stedet for at rende rundt i skoven og lede efter hinanden..
---Jeg er spændt på om jeg har fået ordnet dine smilys .. Det kan være at kandu-hvalpene sover..

Citat
Nikki bliver 12 år til september. Hans operation var vellykket, så meget at Nikki glemte at han ikke kunne se helt perfekt (en grå stær operation på en hund er ikke som på mennesker, på hunde får de fjernet den grå linse og bliver meget langsynet) han havde ikke helt lært at bedømme afstande med det nye syn, så han kom til at løbe ind i noget, så der gik hul på øjet. Det var en fredag aften, og jeg kontaktede straks dyrlægen, men desværre var han til kongres i Olso hele week-enden. Vi kom fluks mandag morgen, hvor Nikki kom i fuld narkose, og fik suget vædske ud af øjet, og sprøjtet medicin ind, men desværre havde de få dage ødelagt hans chancer for at få synet helt tilbage igen, men han fik en anelse... nok til han kan se lys og mørke..... et lille sidespring. Vores sidste "unge" er flyttet hjemmefra, og Nikki har ikke helt opdaget det, så indimellem går han ud og kalder på ham, ... han går hen til hans højryggede kontorstol og mener bestemt at sønnen sidder der som han plejer, så må jeg jo være stedfortræder, for jeg bliver da lidt ked af at hører ham kalde på sønnen, der havde det været dejligt om han havde kunne se, at han altså ikke sidder på stolen... lige nu er sønnen hjemme, og Nikki bliver så glad, ... hver gang han går ud på værelset er der "rigtig" respons

Åja... jeg synes jeg husker at du har fortalt om det uheld engang.. Det var så ærgerligt... Der burde være en akut-skadestue for hunde, --vel og mærke med specialister som man kunne tilkalde i sådan et tilfælde...
Egentlig er det lidt underligt, hvis Nikki lader sig snyde af en tom stol.. Ingen hunde ser jo særlig godt. De bruger i meget højere grad hørelsen og lugtesansen. Når vi kommer ned til marken, så stikker Silke snuden i vejret på en helt bestemt måde. Og så ved hun alt om, hvem der har været der for nylig og hvem der er derude endnu. OG hvor der ligger døde dyr eller rævelorte...
Hun vil kunne undvære både syn og hørelse... Bare hendes snude fungerer..

Nikki kan jo sagtens have mange gode år endnu. Han er jo ikke så stor. Måske kan han lære at gå med briller? Ikke så meget for at kunne se bedre, men for at beskytte hans øjne, så han ikke buser lige ind i noget igen..

---Silke er faktisk ikke særlig godmodig. Hun kan ikke ret godt lide hvalpe. Og mange unghunde kan hun slet ikke fordrage. Men det går så over, når de bliver ældre og mere fornuftige. Simba er jævnaldrende med Silke......... Men han er altså fræk..

Jeg håber at Axelise og Balder med familie har det godt i sommerhuset! Hun har jo nok ikke compusen med..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-11 14:13

DET blev smilyerne ikke bedre af ..
Der må bestemt være hvalpe løs på kandu..

Fast hånd, måske:

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 19-05-11 15:45

Ja de hygger sig, gør de.

Birgitta har du prøvet at give Silke Hybenpulver.

Min Far og Mor havde gigt og de havde en vældig god oplevelse med Hybenpulver. Pludselig havde de ikke så mange smerter mere og min mors finger kunne bevæge sig rigtig meget igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-11 18:06

---Det er sådan en pludselig kommet skade på leddet. Der har været betændelse, måske i længere tid, og derfor er kanten af knoglen blevet nedbrudt..
Så det er ikke "rigtig" gigt... Hendes led var perfekte ved DKK-fotograferingen for nogle år siden..

Men det er da et forsøg værd at prøve med hyben... Problemet lige nu er bare, at jeg helst ikke tilfører nye ting uden efter en nøje tilrettelagt plan. Fordi jeg prøver at finde ud af hvad der giver hende røde ører...
Når jeg har fået styr på det, så vil jeg da prøve med hybenpulver osse
---Det kan osse sagtens være, at øreproblemerne forsvinder igen når borreliosen kommer helt væk og immunforsvaret bliver bedre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-11 16:49

Citat
Der burde være en akut-skadestue for hunde, --vel og mærke med specialister som man kunne tilkalde i sådan et tilfælde...
Egentlig er det lidt underligt, hvis Nikki lader sig snyde af en tom stol..

Da Nikki blev operert, var der heldigvis en ny dyrlæge under "oplæring" i grå stær, så vi hundeejere kan da håbe på, at det bliver mere almindeligt med de operationer, så vi ikke er afhængige af en-to dyrlæger i hele DK

Hvorfor han lader sig snyde af en tom stol, ved jeg ikke - måske han har for travlt til at finde ud af om han nu sidder i den?? eller lugter stolen så meget af sønnen, at han tror han er der?? Når vi har besøgt sønnen, løber han også rundt og leder efter ham, han kan jo lugte på vores tøj, at vi har "krammet" ham ha ha, det lyder næsten som om han aldrig går i bad--- men det gør han altså

Sikke nogle skvattede vovser vi holder os - godt vi kan hjælpe dem..

Jeg har lige fået en mail, hvori jeg bliver tilbudt en Yorkshire terrier, helt gratis... ejeren er blevet syg og er kommet på plejehjem hvor de ikke må have hund med. Hunden (8år og rask) er så kommet midlertidig tilbage til kennelen... jeg skal ikke have flere hunde, men det er da skrækkeligt, at denne hund bliver aflivet hvis der ikke melder sig en ny ejer - så hvis i kender nogle der ønsker en lille præmiehund, så sig endelig til - den bor pt i Jylland

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-05-11 22:18

Åhh hvor bliver jeg dog blød om hjertet af at høre om alle vennerne, det er som om jeg kender jer allesammen og jeres dejlige hunde Det er virkelig skønt at høre, hvordan de alle har det - også selvom ikke alle nyheder er gode. Jeg er rigtig ked af at høre om Silkes problemer, Birgitta
Axel havde jo også en masse allergi og røde ørere, der kløede. Men jeg kontaktede Wolle's og de rådgav mig efter en lang snak om hundens race, alder, symptomer osv. hvilke kosttilskud, han skulle have. Det var ikke billigt med alle de urter, men kløen og de byldeagtige eksemer forsvandt. Desuden havde urterne også den bivirkning, at han fik det bedre med sin gigt
Nu er det jo ikke rigtig gigt, som du siger, men måske du kunne få en god snak med dem hos Wolle? Min erfaring er, at de ved meget og giver sig god tid til at rådgive, når man spørger.

Det glæder mig at mønster-barnet Silke også har været fræk engang Det gode ved at have en fræk hund er jo, at man aaaaldrig kommer til at kede sig

Nordsted1, den dér historie med Nikki, der ikke kunne få hjælp i tide og dermed mister chancen for at kunne se igen, den er jo helt forfærdelig! Som Birgitta siger, så burde der være mulighed for akut hjælp. Det er sørme ikke mange dyrlæger, der ved noget om stær.... Godt at de får oplært nogle flere!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-05-11 22:24

Og jo tak iøvrigt, vi har haft nogle dejlige dage i sommerhuset Det er Balders paradis. I dag var vi i Liseleje Hegn, hvor der er en dejlig stor hundeskov og mange skønne hunde. Vi mødte en golden-pige på 2 år og en dogue de bordeaux/broholmer blanding på 7 år, som var den mest godmodige og vidunderlige hanhund (ikke-kastreret), jeg nogensinde har mødt. De 2 og Balder fik sig en fest og ræsede forud ned til stranden og kastede sig i vandet. Mig efter i fuldt firspring, man ved jo aldrig om der sidder en 5-årig med mælkeskæg eller en kanelbolle i hånden, som Balder meget gerne vil hjælpe med at gøre kål på Men stranden var tom, solen skinnede og hundene lykkelige. Vi har haft familie på besøg hele weekenden, så lige nu er han så træt og udmattet af alle de sanseindtryk, der har været, at han forlængst er gået ud som et lys og ligger og snorker højlydt. Ifølge familien opfører han sig eksemplarisk og er "verdens bedste hund". Men det synes vi jo heldigvis allesammen at vi har: Verdens bedste hund

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-11 22:37

Hvor er det godt for jer alle, at i har fået sommerhus

Blandingsbroholmer på 7 år, gad vide om det er den samme som jeg kender, Baloo, mon det er ham du har mødt?? - Jeg husker tydeligt, da mine unge skulle passe ham engang, hvor familien var på juleferie. Ungerne havde fået lov til at inviterer gæster, og da det var jul, ville de inviterer til julefrokost. Gæsterne stillede deres drikkevarer udenfor, så de kunne være kølige. Det opdagede hunden, så den havde tyllet et par dåsejulebryg og blev "høne"fuld

Ha ha godt stranden var tom, så kan i bevare jeres gode rygte - endnu

Ja, er det ikke heldigt, at vi hver især har fået verdens bedste hund - men alle de andre er nu også noget så pragtfulde

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-05-11 07:47

Nej, han hed Albert ham hér

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-05-11 16:49

Birgitta, nu har jeg holdt lidt ekstra øje med Nikki, og jeg er lige ved at tro, at du kan have ret i, at hans lugtesans ikke er helt på toppen.

Han skulle ud og lette ben, og "ser" ikke at der sidder en kanin og snorksover (det ligner nu heller ikke hende at sove, når han kommer tæt på), nå men Nikki opdagde den ikke, og hvis jeg ikke havde sagt stop - så havde han altså lettet ben op ad Silke (damekaninen), der burde han da også havde lugtet at hun sad der

Axelise, så er der altså mindst to godmodige store lege kammerater i kommunen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-11 21:37

Eii prøv lige at se denne "fløjtehund"

http://www.retardo.dk/videos.php?id=225

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-05-11 21:41

Åhh nej Nordsted1, hvor er den bare fuldstændig vidunderlig!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-11 21:47

Den var søød

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-05-11 07:31

Den er altså bare nr. 1

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 02-07-11 10:31

Tak for svaret Nordsted1. Du var den første der svarede, så du får points