/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel - Autonummerering af faktura.
Fra : Zipzi
Vist : 821 gange
20 point
Dato : 17-05-11 12:54

Jeg ønsker at finde ud af eller bare få hjælp med at lave autonummerenig på fakturaer i Excel.

Nogle der kan hjælpe?

Mvh. Zipzi

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-11 13:24

Du kan kun gøre det ved et sted i computeren at gemme det nummer, som du er nået til.
Det er nemmest hvis det er i din exel fil.
Når du så kalder den igen og markerer et felt for ny faktura skal du bare automatisk lægge 1 til og samtidig kopiere nummeret til den nye.

Men det er nok ikke så smart at lave fakturaer i excel . Det kræver i hvert fald at man kan alle trikks for at det kommer til at se professionelt ud i udskriften.

Godkendelse af svar
Fra : Zipzi

Dato : 17-05-11 13:31

Tak for svaret transor.

Umiddelbart skal vi nok få det til at se flot ud.

Det vigtige er at der bliver automatisk bliver genereret et nyt faktura nummer, datoer osv. og at det er nemt at regne moms og sådan ud - da der i dette erhverv er 2 forskellige moms satser.

Men har du et bedre forslag - hvor det er okay nemt at gå til, så er jeg lydhør.

Om ikke andet tak for svaret end til videre.

Kommentar
Fra : Zipzi

Dato : 17-05-11 14:06

Tænker om der er en smartere måde - for det er jo ikke helt automatisk, det svar du kom med..?

Nu er det min kammerart der skal bruge fakturaen og han skal helst ikke sidde og huske på at kopiere tal for at få et nyt nummer.. Det skal helst køre automatisk, som jeg efterlyser..