/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
bærbar vil ikke starte
Fra : solling
Vist : 917 gange
19 point
Dato : 14-05-11 03:29

Eiii jeg får spat! Min bærbar hp computer vil ikke starte ... eller skærmen vil ikke!
Når jeg tænder for den, starter den op, jeg kan høre window startmelodi osv men skærmen er bare sort lige meget hvad jeg gør. Den kan godt startes op i fejlsikret tilstand med netværk.
Den bliver BRÆNDENDE varm og larmer helt enormt og nogle gange slukker den bare.
Nogen der kan hjælpe med hints til hvad der kan være galt ???
På forhånd mange tak.

ps det er en hp pavillion tx2500

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-05-11 05:59

virker din skærm i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : solling

Dato : 14-05-11 06:39

jep

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-05-11 07:16

i fejlsikret tilstand, sæt den til de korekte skærm opløsning, og gen start normalt.

Eller, prøv i fejlsikret tilstand, at fjerne alle driver til skærmkortet, der efter genstart. og geninstalere den nyeste driver

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 19 point
Dato : 14-05-11 09:37

Rens computeren, den er fyldt med støv og skidt når den bliver varm og blæseren kører med høj fart konstant:
http://youtu.be/2AJSowGYoLc
måske du kan få nogle flere ideer:
http://youtu.be/0yyEVSkz_0M
Advarsel! Hvis du tager kølepladen ud (den lange kobberstang) så skal du have nyt kølepasta på

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-05-11 10:04

Jeg er helt enig med o.v.n.. Jeg har selv prøvet noget lignene med en gammel bærbar. Jeg åbnede den og blæste køleribberne og blæseren rene med trykluft. Det hjalp.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 15-05-11 00:57

Super jeg har kørt alle mulige programmer og nu starter den pludselig normalt, men den bliver stadig drønvarm, så skal vist ige ha blæst den igennem

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 16-05-11 00:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-11 15:32

Selv tak - du fik løst køle problemet?