/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
*.swf stopper for tidligt ved afvikling
Fra : PeterOdk
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 13-05-11 20:06

Baggrund
Jeg er ved at prøve at lære mig selv at lave flash. Har købt "Hurtigt igang med flash mx 2004" og arbejder på selv samme udgave af programmet.

Nu forsøger jeg, at lave en løsning til min butik hvor jeg bruger Flash Movie Player 1.5 til at afvikle swf filer. Her kan jeg nemlig lave en playliste og sammensætte lige de klip der er aktuelle for den dagen.

Problem
For at teste det har jeg lavet to klip på 50 frames hver. Men når jeg afvikler dem "pauser" de når klippet er spillet færdigt. Dermed hopper den ikke videre til næste klip som ønsket

Skal jeg gøre noget specielt i sidste frame for at den går videre til næste klip. Eller er det programmet der ikke virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-05-11 22:34

du har laver to swf'er og hvordan er de tilføjet en playliste ?

Kommentar
Fra : PeterOdk

Dato : 14-05-11 07:08

Flash Movie Player er opdelt i 2 dele. Et vindue til playlisten og et vindue til afvikling. I playlisten er der et + hvor man kan tilføje swf filer. Lidt i stil med mediaplayer.

Filerne stopper faktisk ved andensidste frame altså frame 49 hvorefter de "pauser"

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-11 10:53

Selvom jeg har rodet med flash i mange år så kender jeg ikke den movie player, men har du prøvet med et par færdige swf'er altså nogle du ikke selv har lavet, det kunne være interessant.

Ellers må du oploade en af dine fla jeg kan hente og kigge på.

Kommentar
Fra : PeterOdk

Dato : 14-05-11 13:48

Jeg har selv forsøgt at smide lidt andre filer igennem den med samme resultat. Har rodet videre med mit projekt i dag og er kommet frem til følgende løsning.

Programmet Digital Recall er en lidt mere advanceret player, men også gratis. Her er der ikke nogle problemer med at afvikle mit materiale.

Så nu er jeg videre...

Tak for input

Godkendelse af svar
Fra : PeterOdk

Dato : 14-05-11 13:48

Tak for svaret bentjuul.