/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ældre stationær til et nyt tv, via hvad?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 975 gange
20 point
Dato : 11-05-11 15:27

Hej.

Min mor har lige fået et nyt tv, men hun har ikke nogle kanaler ud over dr kanalerne, så hun vil meget gerne kunne sætte sit tv til sin computer, via et HDMI stik eller lign. Jeg har prøvet at hjælpe hende da jeg selv har et HDMI stik som jeg bruger fra min bærbar til mit tv, men min mor har en ældre stationær som ikke har noget HDMI stik. Er der så nogen måde man kan sætte tv'et til computeren?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-11 16:01

Enledning med VGA til Hdmi kan bruges.
Det kan så betyde at du skal bruge et VGA fordelerstik.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-05-11 16:56

Hmm. Jeg snakkede lige med ComputerCity og ham jeg snakkede med sagde at det ikke ville virke? Men det kan være han måske bare aldrig har hørt om det jo. Kender du eventuelt en side hvor jeg kan finde sådan et?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-05-11 17:53

Køb det billigste grafikkort på Edbpriser med HDMI stik - det koster nok 200 kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-11 19:03

Citat
Hmm. Jeg snakkede lige med ComputerCity og ham jeg snakkede med sagde at det ikke ville virke? Men det kan være han måske bare aldrig har hørt om det jo. Kender du eventuelt en side hvor jeg kan finde sådan et?

Vores lokale butik påstår det fungerer, da jeg får brug for et kabel.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-11 19:04

Sandberg har alt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-11 19:18

Hvis computeren ikke er helt gammel har den måske også et digitalt skærmstik ved siden af vga .

Det digitale skærmstik er det samme som HDMI det er bare anderledes udformet, og der er ikke lyd med . Du kan få et kabel som har alm HDMi i den ene ende og passer til digital skærmudgang i den anden. Lyden skal så komme fra en anden ledning til computerens lydudgang.

En anden mulighed er at det nye fjernsyn har en vga indgang som kan forbindes til computeren. Igen lyd påen anden ledning.

Du kan ikke omforme vga til HDMI bare med et kabel. Det helt forskellige slags signaler.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-05-11 19:25

hmm.. okaay?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-11 20:39

VGA til hdmi går fint, lyden skal bare over med phonokabel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-11 08:50

Det må du have misforstået teil.
Vga er analogt men HDMI er digitalt. Så den omsætning klarer du ikke bare med et kabel. Du tager sikkert fejl af at mange grafikkort har både vga og digital udgang. Men den digitale er ikke vga.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 20 point
Dato : 12-05-11 12:38

Her kan du få råd - stik og vejledning:

/www.av-connection.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 13-05-11 10:18

Tak for svaret alka. Jeg har snakket med dem og de hjalp mig. Jeg har aldrig hørt om av-connection, så mange tak :)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-05-11 13:26

Selv tak Gigli-Chico. Herinde er det ikke god latin, at "reklamere", men ikke desto mindre, så er det lige et sted, hvor de yder servise og har visdom - som vi andre ikke har. Dehar også tidligere hjulpet os.