/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
DR Big kan ikke tage omd.
Fra : Numan
Vist : 1253 gange
35 point
Dato : 11-05-11 14:36

Hej drenge min PGO DR Big starter fint - men kan ikke rigtigt tage omdrejninger, den
kan komme op til omkring 5000 omdr, ful gas. og så lyder den som den bliver kvalt.

hvis man prøver at køre på den, dør den helt - slet ingen trækkraft.
det er skete efter jeg puttet olie i og kørt på den ca. 1 km

Er der nogen af jer der ved hva det kan være?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-11 15:47

En motor har absolut ikke godt af at køre tomgang med så højt omdrejningstal som du vil.
Du kan t ødelægge plejstanglejer og måske meget mere.

Hvor kom du olie i og hvor meget ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-05-11 16:29

Citat
efter jeg puttet olie i og kørt på den ca. 1 km

Hvis det var direkte i benzinen? hvor meget og hvilken olie.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-05-11 15:59

Hvis det skete 1 km efter du lige har kommet olie i så kunne det måske være olien der er skyld i problemer.

Du skal fylde olie i olietanken og ikke i benzintanken.
Så måske den bare får for meget olie.

Eller måske har du brugt den forkerte olie.

Så prøv og forklar noget mere om hvilken olien du har brugt og hvor du har hyldt den i.

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 13-05-11 19:35

Jeg fyldt olien i olietanken og kørt ca 1 km så kunne den ikke trække mere. Men den starter fint. Har købt nyt tandrør rensede kaburatorn, benzin filter olie filter os. Og koblingen er os næsten nyt. Tandrem er os nyt. Men vario rullerne er lidt slidt jeg ved ikke om det kan være derfor.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-11 12:03

Syns det lyder som om benzin/luft blandingen er forkert.
Prøv og check at karburator/luftfilterfilter/indsugningsstuds sidder tæt sammen og check luftfilteret eventuelt rens det og rens hoveddysen i karburatoren og kontroller svømmerhøjden.

Har du lavet om på luftfilteret eller ændre hoveddyse størrelse ?
Hvis du har så prøv og lav det tilbage igen til standard og se forskellen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Numan

Dato : 13-07-11 14:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål