/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DVD og Labels
Fra : Rytterknaegten
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 10-05-11 22:34

Hej derude.
Har hørt at man ikke skal brænde DVDér, EFTER der er sat labels på, det kan forstyrre brændingen, det skulle der være nogle i IT branchen der påstår.
Har Vi nogle IT eksperter på tråden, der kan be eller afkræfte dette postulat??

Mvh
Rytterknægten

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 110 point
Dato : 10-05-11 23:17

Personlig erfaring er, uanset før eller efter, så bliver afspilningen af dvd'en ikke god hele vejen igennem.
Køb dvd'er med påsat labels, så laver du printet efterfølgende.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 10-05-11 23:22

Rigtig forstået: ingen papirlabels??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-11 09:22

Papirlabels er ikke gode for balancen i skiven. Så brænd med lav hastighed . helst bare 1x hastighed. Det er svært for laseren art ramme rigtigt, når skiven ryster.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-05-11 10:25

Og papirsnulleret griser læsehovedet til.

Nogle printere kan printe direkte på printbare CD / DVD. (ikke det samme som lightscribe)
Eks. min Canon Pixma 4500

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 20-05-11 02:19

Tak for svaret akle.