/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
spejle
Fra : kivi
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 09-05-11 17:22

er der nogen som ved hvordan man laver spejle på akryl/plexiglas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-11 17:30

En professionel ville pådampe et metallag . For eksempel aluminium.
Det skal gøres i stærkt vacuum

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-11 17:43

Det mest brugte er sølv, ovenpå lægges så et "slidlag".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-11 18:57

Jeg tror ikke på det med sølv. slet ikke til plast.

Men alt hvad der har blank metalglans hedder i folkesproget sølv.
sølvmaling og sølvpapir er bare eksempler på at aluminium er blevet kaldt sølv. .

I gamle dage har man brugt tinfolie og vistnok også engang kviksølv til spejle.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-11 19:49

Jeg har såmænd set det med sølvet i et par TV-udsendelser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-11 20:07

En blankpoleret rustfast metaplade som spejl er lige så sikker.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:29

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:31

Og DU SKAL IKKE bruge danske fiduser (thansen osv) til det, så ligner det LORT efter 5 minutter.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:34

Mener du også kan få FARVEN i alle mulige andre nyancer kobber/ blå ??? = MEN DYRT

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:35

Citat
man laver spejle på akryl/plexiglas

VS

Citat
En blankpoleret rustfast metaplade som spejl er lige så sikker.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:37

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-05-11 20:41

Citat
er der nogen som ved hvordan man laver spejle på akryl/plexiglas

HVORFOR ikke bare spørge efter forkromning af PLAST.....????????????? = DYRT

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 11-05-11 07:41

Tak for svaret LuffeA.