/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Filer til outlook
Fra : olarsen
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 06-05-11 21:47

Jeg vil geninstallere min outlook 2003 på en WIN7 platform, men inden jeg afinstallerer vil jeg gerne have en kopi af mine filer. På den gamle XP platform, som jeg bruger på en bærbar, hedder filerne *.pst og *.ost, hvad hedder de på WIN7 maskinen? Og hvor finder jeg dem? Jeg har søgt, men ka' it hit u' a'et. Eller er jeg helt ude i hampen??

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-05-11 21:59

Outlook 2003 filer hedder det samme uanset operativ system.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-05-11 22:03

Det regnede jeg også med, men jeg har søgt og kan ikke finde, ved du hvilken mappe filerne ligger i?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-11 22:50

Det sikreste er at eksportere data fa outlook til en fil som du selv bestemmer placeringen af.

Den fil bruger du så til at importere i din nye installation.

Et godt råd.
Hvis du vil have win7 på samme computer som din gamle xp, så køb en ny harddisk til det nye system og gem den gamle som backup.

Haarddiske holder ikke evigt og folk får alverdens problemer med de slidte.
Harddiske bliver stadig billigere og større. Harddisk er i dag det billigste backupmedium man kan få.
ca. 25 øre pr gigabyte. DVD skiver koster mindst 10 gange så meget og er meget mere besværlige.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-05-11 22:57

Glemte at skrive at import eksport af data findes i outlook 2003 under fanen filer . Derunder finder du også datafilstyring hvor du kan se navne og placering af dine datafiler.
Under installation og senere justering kan placeringen være valgt forskellige steder, så det er ikke for os andre at sige hvor dine ligger. Man kan have en eller flere pst. filer afhængig af konfigerationen af mail.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-05-11 23:01

Tak for tip Transor . . . sælger du HDD??
Alle mine øvrige data ligger på netværksdisk, som der tages backup af dagligt til en USB disk.
Jeg skal ikke opgradere min XP til WIN7. Mit problem er at min gamle mob.tlf (WIN6.1) ikke vil synchronisere til Outlook2003 på WIN7 maskinen, men der er ingen problemer med XP . . .men det er jo også lidt samme generation. Derfor ville jeg prøve at geninst. Outlook2003 på WIN7, men måske du ved noget om det også

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-11 09:18

Denne guide har jeg selv brugt til Outlook:
http://www.pcworld.dk/art/9394?page=1

Til telefonen skal nok bruges et nyere program hvis producenten har det, eller også skal Du ind i programkombaliteten i Win7 og får det til køre som i XP.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-05-11 15:55

I win 7 ligger filerne her
C:/Brugere/Dit navn/AppData/Local/Microsoft

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-05-11 21:47

Jorgen_ros jeg skulle så først gøre filerne synlige, så nu er jeg en glad mand

LuffeA jeg vender lige tilbage når jeg har fundet ud af det

Tak for hjælpen ind til videre

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-05-11 17:30

Jeg kunne ikke lige finde ud af hvordan man gør det med at få 'programkombaliteten i Win7' til at virke, men er det nu også en god ide, hvad sker der med de andre ting som kører?

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-11 19:58

Outlook 2003 kan køre på win 7. Har du installeret den nyeste Service Pack til Office 2003 (3éren)
Ellers hent den her:
http://support.microsoft.com/kb/870924/da

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 17-05-11 21:12

Tak for svaret Jorgen_ros.

Da jeg havde fundet de rigtige pst og ost filer kunne jeg blot kopiere dem over til den anden PC, så virkede det hele igen

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 17-05-11 22:15

Næste gang du installerer Outlook, så husk: som det første efter installationen, at lægge dine "gamle" pst-filer i det rigtige bibliotek så du straks for overskrevet Outlook.pst inden du når at få ny post.