/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
montering af reservehjul beslag .
Fra : janinna
Vist : 3121 gange
300 point
Dato : 05-05-11 14:38

hej har købt et brugt reservehjul beslag til min peugeot 206+

men er ikke helt sikker på, hvordan det gøres fast, og hvad der holder reservehjulet.

er der nogen der kan forklare mig hvordan det skal gøres , og hvad jeg skal bruge?

, eller evt har billeder af hvordan det gøres, eller hvordan det sidder?

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 05-05-11 16:19

kør til det nærmeste værksted

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-05-11 18:31

I rummet hvor der er plads til reservehjulet, skal der være en forhøjning i midten, hvor der er et gevindhul. Hjulet skal lægges ned , således at du kan bespænde med et beslag og et greb, ned igennem fælgens midthul, hvorve det fastspændes.

Er der ikke denne forhøjning i midten, er bilen ikke beregnet til et reservehjul - eller så gør som Rantheboy skriver, kør til nærmeste værksted - du får nok brug for det, når du ved så lidt om bilen!

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-05-11 22:01

Øh den hænger altså nedenunder på sådan en pegøjser....

Når du siger beslag mener du så bøjlen hjulet ligger i? Eller beslaget der holder bøjlen?

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 300 point
Dato : 06-05-11 08:08

Måske du kan se det på nærmeste ophug, hvis der mangler noget. Ellers er det meget simpelt at lægge hjulet i bøjlen og hægte den op i krogen med gevindstangen der ender i kanten af bagagerummet. Den er ofte rustet fast i min bil.
Held med det!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-05-11 08:45

Peugeot og Citroén har mange lighedspunkter, så måske er resevehjulsophænget også det samme.

På min Citroén Xantia er en jernbøjle hængt op inde under bilen og bagtil hægtes den op i en krogmed gevind og inde fra bagagerummet kan man skrue krogen op med samme nøgle som også løsner hjulboltene............................så måske er det også sådan hos dig.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 07-07-11 21:32

Tak for svaret olehenne.

og der manglede noget, og han eftersendte det

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 08-07-11 07:30

Selv tak! Det var fint at du fik det klaret.