/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
cecovery cd vs ny større harddisk ?
Fra : return
Vist : 810 gange
50 point
Dato : 04-05-11 17:30

hej

har et problem har en bærbar fra hp en model hp pailion dv2000 som er indeholdt en harddisk på 120 gb den er lige stået helt af så har købt en ny som er på320 gb mit spørgsmål gåtr på om det virkeligt kan være rigtigt at en recovery cd ikke virker bare fordi der er kommet en større harddisk i nu .

recovery cdèn kørte op på hele 92 % på den nye harddisk inden der stod en fejl 1005 på skærmen og at man skulle kontakte HP support for at få hjælp

men er der mon nogen her der måtte vide hvad der er galt

p.s der var kun 1024 ram i da vi i sin tid købte den og vi har så sat en yderligere 1024 ram i den men det burde da vel ikke ha indflydelse på det eller har det det ?

spørger fordi en recovery cd jo installere den til som da vi købte den og jo nu flere ram og en større harddisk kan det virkelig være problemet ??
håber at nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-05-11 17:49

det vil jeg ikke mene der har nogen betydning
har du prøvet at starte den op igen

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-05-11 18:00

ja har prøvet længe nu med samme resultat fejl 1005

så må vist få ringet til hp kan jo ikke være rigtigt at ens nye harddisk ikke kan virke til min pc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-11 18:55

Jeg er ikke helt sikke fordi jeg ikke har specielt kendskab til din maskine.
Men jeg tror det er sådan ar recovery disken skal genkende noget af det oprindelige system for at kunne installere. Når du har sat ny harddisk i er der intet den kan genkende.
Meningen er jo at recovery ikke må bruges til at installere systemet på en anden computer.

Du skal nok have hjælp fra HP for at klare ærterne.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-05-11 19:48

tag en backup med Acronis og overfør den til din nye disk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-11 20:32

Og Acronis kan køres direkte fra denne CD:
http://www.hirensbootcd.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-05-11 22:12

Din recovery CD indeholder ikke alle de filer som var på din installation, der har været en recovery partion med filer på den gamle harddisk som recovery CDe skal bruge for at kunne gendanne din computer som den var da du købte den.
Selv om du skulle kunne få liv i den gamle harddisk og kopieret indholdet af recovery partionen over på den nye harddisk, så er det ikke særlig sandsynlig at recovery CDen vil kunne genkende en recovery partion på den nye harddisk som du selv har oprettet.
Så desværre du er på den hvis du ikke har en Windows CD sammen med recovery CDen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-11 07:24

Citat
Selv om du skulle kunne få liv i den gamle harddisk og kopieret indholdet af recovery partionen over på den nye harddisk, så er det ikke særlig sandsynlig at recovery CDen vil kunne genkende en recovery partion på den nye harddisk som du selv har oprettet.
Så desværre du er på den hvis du ikke har en Windows CD sammen med recovery CDen

Hvor ved du det fra ovn.
Der er måske nogle af os som har prøvet i virkeligheden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-11 15:49

Jeg er en af dem som har prøvet at flytte/kopiere en recovery partion over på en anden harddisk, min egen Medion bærbare såmænd, recovery CDen og den originale recovery partion var lavet af Norton Ghost og den kunne ikke genkende den kopierede partion selv om den hed det samme og havde samme drev bogstav.
Den bærbare kører nu med Windows XP som fulgte med sammen med den nu ubrugelige recovery CD + Linux Mint.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-11 15:55

Det skal flyttes over via et sammenpakket image og så pakkes ud på destinationen.
Acronis er velegnet til formålet, som både "nomore" og jeg har prøvet med held.

Alm. flytte/kopiere duer ikke, for alt kommer ikke med over.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-11 16:06

Det er jo ikke for at nedvurdere dig ovn - men udelukkende for at hjælpe "return".

Svar på privat besked som der ikke kan svares på.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-11 17:00

hvad skriver den mere end "der opstod en fejl 1005"

underligt nok så kan det være dvd drevet som driller, eller ikke kan læse skiven
måske du skulle prøve at lave en kopi af skiven, for at se om det fejler...

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-05-11 17:36

hej

har lie forsøgt at lave en kopi af min recovery cd med mit brænderprogram men den meldte fejl så den må vist være beskadiget

ps nogen som ved hvor man finder et iso burn program som kan brænde et iso image

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-11 18:18

Jeg bruger denne som er gratis.

http://oldrup.dk/cdburnerxp-cd-og-dvd-braender

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 05-05-11 18:22

Tak for svaret dk.