/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tv signal modtagelse uden antenne!!!!
Fra : alfa
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 02-05-11 20:49

Jeg har for nylig oplevet noget jeg ikke har prøvet før, så ville lige høre om andre havde oplevet det eller kunne give en forklaring på det.

Det drejer sig om et digitalt tv hvor jeg har koblet alt antenne fra i forbindelse med renovering, men selvom antennekablet er taget ud af antenne vægdåsen fra TV'et af, så kan jeg STADIG se DR1, DR2, TV 2, DR Ramasjang og kulturkanalen DR K via dvb-t.....

Nogen der har en god forklaring på dette????

Mit bedste bud er at dvb-t modtageren inde i Tv'et modtager signalet direkte, udenom antennen, men i så fald har jeg ikke set eller hørt om dette før, nogen gode bud?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-05-11 20:57

Jeg har heller ikke en antenne, men et mpeg-4 TV og kan se de samme kanaler, som du kan.

Og de kanaler er rigeligt for mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-05-11 21:35

Citat
Jeg har heller ikke en antenne, men et mpeg-4 TV og kan se de samme kanaler, som du kan.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-11 23:05

Forklaringen er formentlig at du har et kraftigt signal, fordi du bor optimalt i forhold til senderen. Samtidig er dit fjernsyn eller din antennetilledning dårligt skærmet. Der slipper nok ind til tuneren til at du kan se de pågældende programmer.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-05-11 12:43

nu er det jo en dvb-t tuner du har, og kablet kan vel sagtens bruges som antenne alene. Det er ikke nogen ny opfindelse at bruge en lang ledning som antenne.

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 19-07-11 17:37

Tak for svaret transor.