/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Mad på Kreta
Fra : Disi
Vist : 993 gange
50 point
Dato : 02-05-11 10:48

Hej er det muligt at få lidt hjælp ved r.mad på Kreta ?
Jeg mener jeg har søgt alt
Jeg ville gerne se et menu kort gerne oversat så jeg ved hvad jeg sætter tænderne i ?
Er lidt små kræsen og har ikke lyst til blæksprutter lam mm

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-05-11 11:30

Hvis du ikke bryder dig om græks mad, hvad så med at lade være med at rejse til Grækenland?

Ellers ligger der vist en "Den lille havfrue" I Chania hvor du kan få frikadeller og fiskefilet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-05-11 11:31

ps. Kreta er en turistø, alle menukort er på flere sprog

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-05-11 11:33

Kreta er vel et sammensurium af græsk, italiensk og arabisk, så der vide muligheder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-05-11 12:08

Køb en parlør græsk/dansk ... dansk/græsk

eller

http://www.bogpriser.dk/work-887567-turen-gaar-til-kreta/

der er i bogen en oversættelse til turister dansk/græsk ... græsk/dansk .... der kan du se hvad blæksprutter hedder på græsk.

God tur

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 02-05-11 12:31

Hej Uden for de fleste restauranter er der store skilte med billeder af de forskellige madretter, du kan se på billederne om der er noget du kan lide, jeg er heller ikke til så meget ukendt mad og jeg kan alligevel sagtens finde noget god mad. feks. koteletter, Wienersnitsel/ spagetti/mixet gril og meget andet, ved mixet gril kan du jo bare tage det kød fra du ikke bryder dig om. Du behøver ikke gå sulten i seng
Rigtig god ferie, Kreta er et dejligt rejsemål , som jeg selv endnu engang skal besøge i August.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-11 16:56

Det er synd at du ikke kan li lammekød. Det e de ellers gode til på en særlig lækker måde.

Når du mener du ikke kan lide det , kunne det jo være fordi du aldrig har fået det i en god kvalitet og ordentlig tilberedt.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-11 17:06

Se her en en guide over restauranter hvor du kan klikke og læse anmeldelser og flere har link til stedets hjemmeside.
Med dit indlæg tror jeg også, at du madmæssigt går en hård ferie i møde, da du nok heller ikke vil smage ting, der ikke ligner fiskefilet og hakkebøf med bløde løg. Det er synd for dig, men mon ikke der findes en Mac D...det gør som regel

http://www.travel-to-crete.com/restaurants/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-11 23:22

Citat
Kreta er vel et sammensurium af græsk, italiensk og arabisk, så der vide muligheder.

Nej Hele området i lilleasien, balkan og mellemøsten var i århundreder under det ottomanske rige,

Riget gik efter 1. verdenskrig i opløsning og er nu en række selvstændige lande. Men madtraditionen lever og selv om grækere og Kretere ikke indrømmer det, så er maden hverken italienst eller arabisk , men det vi i dag kalder tyrkisk.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 03-05-11 08:11

Tak for svaret ziggy99.
Det var lige det jeg havde brug for mange tak