/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
fejl #1-04 fail ?
Fra : return
Vist : 677 gange
440 point
Dato : 01-05-11 18:31

hej

har en bærbar pc som har tiltet og nu kan jeg ikke få liv i den igen den har været rigtig langsom så ville slette alt på hardisken med en recovery cd som blev brændt ud da vi fik pcèn den kørte fint indtil den meldte fejl og brugte så den anden løsning nemlig det andet drev på den bærbar pc som havde et recovery drev men det startede også fint men meldte så også den samme fejl som recovery cdèn gjorde så nu ved jeg ikke lige hvad jeg kan gøre for at få liv i den igen

men har lige prøvet en F10 altså en hard drive self test og test status er det her #1-04 fail men hvad betyder det er hardisken stået helt af elller håber at der er en super nørd derude der måtte ha en løsning på det opstået problem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-11 18:48

Det ville gøre det nemmere at svare , hvis du fortalte hvilken computerr og hvilket styresystem det drejer sig om.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-11 18:51

Det er en HP fejl kode og du får nok mest ud af og henvende dig til deres support.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-05-11 19:00

Hej

styresystem det windows vista og den bærbar er en model product: Hp pavilion dv2000

og under product: Hp pavilion dv2000 står der dv2306ea

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-05-11 19:17

hej

kan godt komme ind i bios og det er jo der jeg har lavet Hard drive self test som
så skrev #1-04fail så etr i tvivl om det er hardisken der er kaput eller noget andet er galt ?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 450 point
Dato : 01-05-11 19:21

Jeg har lige googlet fejl kode og kommer til HP community:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware/HDD-Self-Test-1-04-Fail/td-p/16814

Citat
It means you've got a hardware failure. There is no way to repair the drive, you'll have to get a replacement hard drive and then use recovery media to reinstall your Operating System/Drivers.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-05-11 20:37

hvis det nu er harddisken som jeg kan læse i har skrevet om kan man så købe en anden model tænker på størrelse og måske mærke
uden at det gør en forskel og hvordan er det lige med at få installeret vista på den igen for det eneste vi har er en recovery cd men er det nok for at få en ny harddisk op at køre igen ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-11 20:41

Selvfølgelig kan du det, hvis du ikke ved hvilken du skal have så ring til HP for at høre hvad prisen er, så fortæller de gerne hvad slags HDD du har og så kan du sikkert finde en billigere end på edbpriser.dk

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 02-05-11 13:11

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-05-11 14:00

Det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.