/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer kun ved genstart
Fra : jansler
Vist : 715 gange
200 point
Dato : 01-05-11 09:05

Hej

Jeg har i gennem længere tid haft problemer med min HP Color LaserJet 2600n. Den printer ud som det passer den Nu er den blevet helt sin egen og printer kun ud når jeg genstarter. Dette gælder uanset om jeg bruger min stationære eller bærbare.

Printning fra Word 2010 giver mange problemer - oftest må jeg slette opgaverne for de ligger kun i kø. Jeg har mere held, når jeg bruger Word 2003, men det er slut nu. Jeg har slettet printeren, genstartet med usb stik i og ny enhed bliver fundet, men så slutter forbindelsen også......

En der har et godt råd til en løsning?

På forhånd tak.
Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-05-11 09:13

Citat
men så slutter forbindelsen også

Mange muligheder - det er jo en gammel svend og vist en af de første "billig farvelasere" HP lavede...

men...

Forkerte drivere (styresystem og printer passer ikke sammen)
Defekt printer
Forkert opsætning
Dårlige kabler (forbindelser)

Mon ikke det er på tide at købe en ny.......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-11 10:33

Hent nyeste driver hos HP og installer den.

Fejlen kan også ligge i en Windowsinstallation der hænger, her kan det være effektivt at geninstallere Windows istedet for gentagne gange at installere drivere der ikke virker alligevel.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-05-11 10:43

Hej

Jeg har hentet den nyeste opdatering, så det skulle være på plads.
Nu har jeg lige prøvet igen og får at vide, at der ingen printer er installeret.

Hvordan geninstallerer jeg Windows?

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-05-11 10:45

Ups glemte lige....

Ja, printeren er efterhånden gammel, men jeg har lige købt nye patroner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-05-11 10:54

Den med nye patroner kender jeg, jeg købte ny patron til min laserprinter og nåede at printe 2 sider ud inden maskinen brændte sammen.

Det er en risiko man løber med mekanik

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 01-05-11 10:57

Ja - jeg er også begyndt at se at 2.000 kr. har fået vinger på, men.....

Hvorfor vil printer så godt skrive en testside ud? Er det ikke underligt?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-11 11:08

Citat
Nu har jeg lige prøvet igen og får at vide, at der ingen printer er installeret

Når den meddelelse dukker op på skærmen hjælper det sommetider simpelthen at hive USB-stikket ud og straks sætte det ind, så kommer det velkendte "plup" fra højttaleren når enheden bliver fundet.

Jeg havde en ældre scanner der også lavede det stunt, og tricket virkede, efterfølgende var der ingen problemer før jeg skulle geninstallere Windows og alt slæbet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-05-11 22:44

Da jeg fik Win 7 havde jeg problemer med både printere og scanner. Alt virker nu, men den gang fik jeg god hjælp af Microsoft. Teknikeren ringede flere gange og sikrede at det hele virkede.

Min løsning for at få det hele til at virke: geninstallation af Windows og de rigtige drivere.

Men når en ting går i stykker, så går den i stykker.

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 11-05-11 07:17

Hej Luffe A

Ja, jeg har brugt dette 'trick' mange gange, men virkningen var så som så til sidst - desværre.

Jeg har haft en tekniker på besøg og han har fixet problemer ved at gøre printeren trådløs og givet den sit eget nummer på routeren. Det virker indtil videre.

Tak for hjælpen alle
Jansler