/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Udstillingsbur
Fra : mapse
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 30-04-11 14:56

Hejsa.
Jeg skal høre om der er nogen af jer der ved noget om størrelser på udstillingsbure. JEg har lige købt et Dogman, som hedder Boxer 35 kilo - og måler - 92,5 cm x 57,5 cm x 65,5 cm - nu bliver jeg pludselig i tvivl om det skal være større?
Hvad bruger I til jeres lab?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-04-11 15:24

Jeg har ingen Lab. og min hund kan ikke udstilles da han var kryptoid og derfor måtte kastreres. Men skulle jeg udstille, ville jeg bruge en line, jeg syntes det er synd når hundene ligger i deres bur og deres mennesker går fra dem et fremmede sted med fremmede hunde, duft og lyde.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 30-04-11 15:29

Hej knh15. Min gamle hund var også kryptokid .... og kunne heller ikke udstilles. JEg har heller ikke planer om at han skal ligge i buret ret længe - men det kan jo ske at man er "nødt til" lige at skulle et eller andet, og det er bestemt ikke alle på en udstilling der synes det er fedt at man går rundt med sit eget vidunder mellem alle de andre hunde, så derfor er jeg nødt til at have et med - ikke dermed sagt, at jeg får brug for det :) Er helt enig med dig i at det er synd at gå og være væk meget mere end 5-10 min. :)

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 30-04-11 15:58

hunden skal kunne stå oprejst og ligge udstrakt i buret god ide at måle hund inden man investerer i bure.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-04-11 16:07

Det er jeg glad for at hører.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-11 16:17

Jeg ville nok købe nummeret større, hvis jeg skulle købe bur...
Længde og bredde er sikkert ok. Men højden?

Hvis din hund er voksen, så prøv at mål højden på hans hovede, når han sidder op.

Han vil sikkert ikke have problemer med at ligge, men det ser uskønt ud, hvis han ikke kan løfte hovedet helt op, når han sidder. Og hvis du går fra ham, så VIL han sikkert sidde op og kikke. Enten efter dig, eller efter alle de dejlige hundedamer, der går forbi..

--Og 35 kg er liige i underkanten for en fuldvoksen han- labrador, er det ikke?

Jeg har lige målt min goldenpige. Hun måler 65 cm når hun sidder, så hun ville liiiige kunne være i buret... Hun vejer 30 kilo. Jeg ville da meget gerne kunne lægge et tæppe eller en madras i bunden af buret også...

Hvis du lige har købt buret, kan du så ikke nå at få det byttet?

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 30-04-11 16:29

Hej Birgitta.

Jo jeg har lige købt det (har ikke fået hunden endnu) så jeg kan sagtens få det byttet - og hvis din pige kun liige ville kunne være der, så kan en han ikke være der - for jo, han vejer meget mere end 35 kilo - men jeg tænkte mere på længde og højde end på vægt. Det var fordi de sagde at størrelsen efter var til rotweiler og det mente de ville være for stort - men jeg henter et Rotweiler bur i stedet. God weekend.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-11 18:11

Hellere for stort end for småt..

Hvem ved, måske vil du have en rottweiler næste gang?
Eller din lab bliver noget større end du forventer..

Hvis det er en hvalp, du venter, så fylder han ikke meget i buret.........
Men han vil sikkert nyde at have det som sin helt egen hule.

Tak for accepten af mit svar. Og held og lykke med din hunds karriere.