/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
gemme password
Fra : Hjeds
Vist : 483 gange
160 point
Dato : 17-05-03 15:40

Jeg kan ikke gemme password i hverken Outlook eller outlook expres, jeg kan sætte flueben i feltet "gem password" men må alligevel taste password næste gang,
hjeds

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-05-03 17:05

Hej Hjeds!
Først for at få alt på rette hylde, vi taler kun om et program "Outloock Express", nu ved jeg ikke hvilket Windows styresystem du kører på, det er nok Win 98, der er nu ikke de store ændringer til de nyere udgaver.
Åben Outloock Express, gå ind i funktioner, klik på konti, jeg vil foreslå du sletter din konti i post, når du har gjort det, ha´ lige dine oplysninger fra din internetudbyder liggende klar vedr. post konto, når du har slettet din konto, klik på tilføj ny, du bruger de oplysninger
du har fået fra din internetudbyder, kør hele opsætningen igennem, evt genstart komputeren, det er nu ikke normalt, herefter skulle det gerne virke igen.

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 17-05-03 17:47

Hej

Hvilken opkobling har du?

Hvis det er adsl (eller tilsvarende der fingerer som et LAN) så kan der være en anden ting galt.

Prøv at Åbne din Mailkonto opsætning. Læg mærke til hvordan brugernavn og server til indgående post ser ud.

Når man normalt indtaster det, skriver man det som det oplyses fra din ISP (internet udbyder) men det er set før, at Outlook og Outlook Express "flyttter" rundt på disse informationer. Sålede at der i brugernavn står: brugernavn/server til indgående post - og der i Server til indgående post står 127.0.0.1

Det burde ikke betyde noget, men det gør det en gang imellem.

Prøv at rette tilbage til originalen, hvis det er dette der er fejlen.

Bliver det ved, så prøv istedet dette: I brugernavnet retter du brugernavn/server til indgående post til brugernavn:server til indgående post .... Altså et kolon istedet for skråstregen.

Ovennævnte har jeg selv været ude for, og løsningen her hjalp, men det har noget at gøre med hvordan dit "netværk" er konfigureret.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : Hjeds

Dato : 18-05-03 08:18

Tak for besvarelser, desværre virker det ikke endnu.
Jeg bruger Windows XP, og har endnu ikke fundet løsningen.

mvh
hjeds

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 18-05-03 09:04

Hej
Hvilken Opkobling og version af outlook ??

BenKvist

Kommentar
Fra : Hjeds

Dato : 18-05-03 10:23

hej Bent

jeg bruger kabelmodem (TDC) Outlook expres 6 + Outlook 2000

mvh
hjeds

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 29-05-03 17:26

Hej Benkvist

har du prøvet at abne explorer - funtioner - internetinstillinger - personlige oplysninger - autoudførsel - der er mulighed for at "vinge" spørg, om adgangskoder skal gemmes sammen med brugernavne.

frostys say have a nice day