/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vespa Ciao stopper
Fra : lham
Vist : 1219 gange
100 point
Dato : 27-04-11 11:35

Haves ældre Vespa Ciao 30 km knallert den med stjernefælge .

Stopper efter kort tid . Der sidder en chokerknap som normalt springer ud efter kort tid-når den gør det stopper motoren. Ved at holde chokeren inde manuelt kan den køre lidt længere. Tænkte det kunne være manglende brændstof så har blæst med trykluft ned i karburator med topdækslet af og ind i benzintilførselsstudsen uden resultat.
Har ikke justeret på dysseskruer da den jo kørte ok tidligere.
Nyt tændrør monteret ( selvom sidste års havde dådyrsfarve )
Nogen forslag til problemløsning

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-04-11 12:28

Hvor længe har den stået stille?

Måske burde du rense tanken

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-04-11 12:49

Citat
Hvor længe har den stået stille?

Måske burde du rense tanken

sp4nker

Jeg har haft tømt tanken og blæst den igennem med trykluft og og hældt benzin på der godtnok har stået på dunk vinteren over , men det har jeg aldrig tidligere oplevet problemer med. Den har ikke kørt siden nov 2010 men stået overdækket ude. Den fik lige et par teskefulde karburatorsprit for at "snuppe" evt kondensvand.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-11 14:32

Benzin der står længe, kan danne små "geleklumper", som kan stoppe i fine dyser.

Find dyserne . Skrue dem ud og rens dem forsigtint med noget blødt.
Pas på med trykluft i karburatorer . De kan have små nåle og andet , som kan blæses ud eller i stykker, når låget er af.
Hvis der er en svømmer og nåleventil, skal den også kontrolleres - renses.

Problemet kan også være en utæthed ved indsugning, så der kommer falsk
luft ind. Blandingen bliver så for mager uden choker.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-04-11 16:12

det er helt sikkert benzintilførslen det er galt med. skru bundkarret af karburatoren og gør rent der. blæs dyserne igen og kontroller nåleventilen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 21:25

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 29-04-11 10:47

Tak for svaret transor.
Tømt tanken -blæst lidt mere forsigtigt end sidst i karburator og så helt frisk benzin på -nu kører den som før fimbulvinteren, så det med "geleklumper" vil jeg skrive mig bag øret.