/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper problem
Fra : FrederikGr
Vist : 1827 gange
20 point
Dato : 26-04-11 18:14

Hej :)

Jeg har et problem med en plæneklipper, er blevet "ansat" til at sørge for bla. græsklipning hos et boligselskab. Og har i den forbindelse fået stillet en Manpower MP20 Combi til rådighed, der har ikke været klippet græs LÆNGE, og græsset er derfor meget langt.

Jeg går så igang med klipperen, og når ikke mere end 3/4 omgang før den ikke gider starte igen, tidligere havde den gået ud flere gange undervejs. Og nu kan jeg ikke rigtigt få gang i den igen.

Kan jeg overhovedet bruge sådan en plæneklipper til meget langt græs? Og kan den være overbelastet (den er helt ny).

Skal siges at jeg har husket at putte olie på, samt benzin.

Håber i kan guide mig, for kan se det stort set er den billigste man kan købe i Bilka, og derudover så er der tale om 2 store græsplæner der har vokset vildt meget længe, vi snakker 10-20 cm græs, faktisk nærmest hø.

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 26-04-11 19:04

Når græsset "høet " er så langt som du skriver kan det sætte sig fast rundt om knivene ,så prøv at kikke under maskinen.Husk dog at tage tandrøret af så den ikke går igang ved et uheld når du piller ved kniven.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-11 19:55

Husk at hvis græsset er meget langt skal du først slå det med den højeste indstilling af klippern . Det er for at det meget græs kan slippe fri under skjoldet.
Ledningen af tændrør . Rengør . kik især efter græs som blokerer rotation eller køleluft.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 26-04-11 19:59

Hvis græsset er så langt som du skriver -er du nok nødt til at klippe af flere gange ...Først må du klippe med maskinen på øverste trin ..så er du nødt til at rive græsset sammen og så tage en tørn mere med kniven længere nede .
Men der er nok kommet for meget græs ind i maskinen og derfor slider den lidt..
Men jeg må jo sige at det er helt horribelt at købe en så bette maskine til et boligselskab..normalt køber man da noget som er til at stole på uden alt for meget problemer.
men se havd du kan få ud af maskinen ...går den død er der jo stadig garanti på den

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-04-11 22:14

Hvad kalder du store græsplæner, det er jo et induviduelt udtryk.
Kender du ikke en med en havetraktor der kan klare den første gang, derefter skal den jo klippes oftere, men klipperen er jo nok for lille til formålet.
Jeg har engang klippet græs på spejdernes grund, med en havetraktor, en simplicity, den kørte godt, græsset nåede op til forlygterne, men det åd den i lav gear og høje omdrejninger, fantastisk egentlig, nå men det var et sidespring.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-11 09:11

Der har nok blevet presset græs ind i trækmotorrummet som presser på kileremmen Er den træg at trække i/starte Når den er renset ..tag evt kniv og dæksel til kilerem af ....Ja så har du jo fået forklaringer nok om langt græs .God fornøjelse

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 05-05-11 16:14

har det et link så jeg lige kan se den ?