/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Mistet trådløs
Fra : pylle12
Vist : 856 gange
300 point
Dato : 24-04-11 16:24

Efter at ha formateret og geninstalleret xp home,
fungere pc igen...Men der er ikke trådløs netværk
mere kan ikke finde det på pc,
så nu er gode råd dyre, har prøvet at slå firewald fra
men ikke det hjalp ??????????

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 310 point
Dato : 24-04-11 16:30

Når du formaterer og geninstallerer styresystemet (XP), så skal du også lige installere XP servicepak 2 eller 3
Og så lige ind med de drivere der hører til din computer/XP

Hvis ikke du har driverne kan de sikkert findes hos computerproducentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-04-11 16:31

har du haft dine kabler ude af usb porte - se om de sidder rigtigt.
er der gul udråbs tegn i enehandtering - (gå til kontrol panel.-system-hardware)tjæk evt om din driver er indstallere fra dit netkort.
er der kode på din trådløse forbildelse,eller har du en anden pc/mobil der godt kan hoppe på.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-04-11 16:32

Kan du se netværket?

Har du husket, at indsætte den rigtige kode for forbindelsen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-11 16:40

Det kan også være at du lige skal ind i routeren via en brovser og åbne for adgang.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 24-04-11 16:48

eller fjerne koden så ALLE kan gå ind på den - til at identifisere problemmet med

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-04-11 17:10

pylle12
det trådløse netkort skal også lige installeres igen. Prøv at gå i enhedshåndtering og se efter gule spørgsmålstegn. Hvis der er nogle af dem er det fordi driveren enten ikke er installeret eller også duer den ikke. Enhedshåndtering kommer du ind i ved at
Start - højreklik Denne computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering

Godkendelse af svar
Fra : pylle12

Dato : 24-04-11 17:35

Tak for svaret Eyvind.
Jeg viste ikke
noget om driver skulle geninstalleres men jeg havde cd liggende, og nu kører det igen
tak for hurtig svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-11 17:43

Citat
Men der er ikke trådløs netværk
der er sikkert mere som der ikke virker som det skal, du skal have en driver til dit trådløse netkort, den finder du hos computer producenten eller du fortæller os hvilken trådløs netkort du har i maskinen (navn og nummer på computeren og gerne navn og nummer på netkortet også) hvis du vil have os til at hjælpe med at lede, oplysninger finder du i Enhedshåndtering som beskrevet af andre, eller du bruger den gratis SIW som kan finde og give oplysninger om alt på din Windows computer, brug kabel til computeren indtil du får driveren til det trådløse på plads igen: http://www.gtopala.com/siw-download.html
den gratis er nederst på siden og vælg Multilanguage versionen som har mulighed for dansk sprog.
Alt dette kan du slippe meget nemmere om ved hvis du har gemt driver CDen til computeren, så installerer du simpelhen de manglende drivere derfra, CDen hedder noget i retning af Drivers & Utilities hvis du har sådan en CD så brug den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-11 17:45

alle problemer løstes mens jeg skrev godt du fik forbindelsen igen

Kommentar
Fra : Eyvind