/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Allergi maske
Fra : svendgiversen
Vist : 2711 gange
131 point
Dato : 24-04-11 10:33

Jeg har nu så voldsom allergi at jeg næsten ikke kan være udendørs, og min plæne er lang...
Her på Skovbrynet har alle mindst et birketræ; de burde forbydes.

I går prøvede jeg at binde et lommetørklæde fast over næsen under mine brilller men det hjalp ikke,
i dag har jeg forsøgt at sy et viskestykke sammen rundt om hovedet,
først faldt det af, nu er der det for stramt.

Jeg kender godt de masker håndværkerne bruger, men oftest er jeg for snottet til dem,
jeg bruger 7-8 lommetørklæder i timen og har daglig kogevask.

Jeg tager max tilladt dosis af anti histamin piller og længes efter regnvejr...

Hvordan laver jeg den idelle allergi maske, hvor jeg både kan se, pudse næse og slå græs?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 10:41

Du skal slet ikke gå ud før der er dug - ved godt at du så ikke kan slå græs

Luk døre/vinduer

Gå i bad, inden du går i seng

Sørg for et pollenfilter i bilen - og lad vinduerne være lukkede

Tør kun vasketøjet indenfor

Prøv at fugt det stykke stof du holder for næsen.... de masker du har set, er slet ikke egnede til allergi, pollelen kan godt gå igennem

Og overvej så, om det ikke er på tide, at få en allergivaccination, så du kan få et tåleligt liv i pollenperioden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-11 10:42

Køber en rumdragt

Hvis nogen her havde den sikre løsning, var de multimillionærer inden dagens ende....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-11 12:32

Nu drejer dette spørgsmål sig jo primært om hvordan man laver en allergi maske...

Symtomerne og adfærd er jeg bekendt med.

Men ikke tidsperioden, vi har planlagt en anti allergi rejse mindst en uge for tidlig...
Nok ikke lige så dumt som sidste år, hvor vi også rejste væk, lidt sydpå og jeg fik allergi to gange.

Næste år tager jeg til Grønland, der har de ingen birketræer...

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-04-11 12:32

Find hellere årsagen til din allergi, så slipper du for en maske og for de dyre piller som medicinalindustrien tjener kassen på.

Start med at læse her:

http://www.doctoryourself.com/allergies_2.html

Som han skriver:

Der er ikke noget der hedder allergi, der er noget der hedder forkert levevis.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-11 12:41

Mage til platten doktor skal man lede længe efter...

Jeg havde ikke allergi før jeg fyldte 40 år, men spiste så umodne hasselnødder fra min hæk,
hassel, birk og også grønne æbler er beslægtede...

Og det er sikkert den tiltagende forurening der er skyld i de stadig flere allergi tilfælde,
og det kan den kloge selv/glade/lærte doktor ikke gøre meget ved.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 12:43

Svend, så må du gøre som jeg.... google og finde birkepollenperioden for dit "land/by" på rejsemålet

Kartoffel88.... den læges udtalelser giver jeg ikke en S... for, jeg bliver rasende når en læge kan udtale sig sådan --- ønsker han en ordentlig omgang allergi --- helst hvor det er mest ubelejligt..

Hvordan synes du selv det lyder?? skal vi afskaffe græs/støvmider/birk/parfume osv??

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-04-11 12:49

Jeg kan læse at i ikke har læst artiklen.
Det handler om korrekt fødeindtag, uden alle mulige kemiske stoffer i osv.
Altså så uforabejdet mad som muligt.

Jeg kender til flere eksempler på folk der har ændret kostvaner og livsstil, som har fjernet sin allergi helt.
Problemet er at det ikke er vigtigt nok for folk, så de gider ikke rigtig ændre deres rutiner. Eller de gør ligesom jer, afviser en artikel om det uden overhovedet at have læst det.

Jeg har aldrig forstået hvordan man kan fejle noget og ikke prøve på at komme af med det.
Hvad i helvede skulle der ske ved at prøve at fjerne noget der ikke skal være der?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-11 12:51

Ja Ja Nordsted, vi var i Berlin sidste år midt i April, og jeg dummede mig,
så vi skubbede allergi ferien til Maj,
og så kommer pollen spids perioden herhjemme i år sidst i April.

Nu mangler der bare forsinket pollen i Prag i Maj.

>Næste år tager jeg til Grønland, der har de ingen birketræer...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-11 13:00

>Hvad i helvede skulle der ske ved at prøve at fjerne noget der ikke skal være der?

Alle mine naboer her på Skovbrynet hele vejen rundt har birketræer...
Som jeg ikke kan tåle pollen fra, skal jeg fjerne dem?

Hvis jeg forsyner dem alle med kobbersøm, mon ikke naboerne så hurtigt finder årsagen?

Det jeg spurgte om var en allergi maske, der forhindrer pollen i at komme op i min næse,
uden at jeg skal være helt handlingslammet, som eksempelvis i rummet??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 13:42

Citat
Jeg kender til flere eksempler på folk der har ændret kostvaner og livsstil, som har fjernet sin allergi helt.
Problemet er at det ikke er vigtigt nok for folk, så de gider ikke rigtig ændre deres rutiner. Eller de gør ligesom jer, afviser en artikel om det uden overhovedet at have læst det.

Kartoffel88, jeg kender mere til allergi, end jeg har lyst til.... og den artikel kan intet lærer mig,og jeg bliver virkelig meget stødt, når du skriver som du gør,du kender tydeligvis ikke ret meget om allergi

Svend... prøv at fugt et klæde, inden du tager det om ansigtet, pollen vil sidde fast i vandet - det er mit bedste bud, og tag briller på

Skal jeg så give alle græsplæner round-up?? Lærer alle fødevarer/- medicinalindustrien, at de ikke må tilsætte mælk??Forbyde parfume??

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-04-11 14:18

Min datter har lidt frygtelig af allergi, men for ca. 5 år siden besluttede hun sig for at gennemgå en vaccination, som godt nok ville tage ca. 4 år at gennemføre. Vi vidste på forhånd, at sandsynligheden for at hun ville slippe for sin allergi, var forsvindende lille, men forsøget skulle gøres. Den første periode var frygtelig, for hun skulle have en sprøjte én gang om ugen i gennem laaang tid, siden blev det med lidt længere interval.
I dag er hun færdig med forløbet. Hun er nu 18 år. Hun lider stadig af pollen allergi, men slet ikke som førhen. Vaccinationen har hjulpet rigtig meget, men ikke helt.
Hun tager nu antihistamin i pilleform, og lige netop i dag tog hun både næsespray og øjendråber, og så hjalp det heldigvis fint. For et par år siden gav min mand hende en arbejds-maske, som han gjorde våd, og så kunne hun gå med den. Hun havde den på i max en time - det hjalp hende ikke en pind, men hun blev træt af at have den på. Jeg kan ikke anbefale brug af masker - det virker ikke, og det gør bestemt ikke din dag bedre eller sjovere.
Jeg føler med dig, og jeg håber bare, at sæsonen bliver kort for dig i år.
Prøv med næsespray og øjendråber også. Det virker ikke nødvendigvis samme dag, men skal indtages i flere dage, før virkningen er fuldstændig. Min datter synes dog, at det giver en del lindring allerede første dag. Og ellers så tal med din læge - måske kan han hjælpe med medicin, der hjælper dig bedre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 14:26

Svend lyder dette ikke fristende

Citat
Midlet har depotvirkning. Virkningen indtræder i løbet af et døgn og varer 2-6 uger.

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=493

Sådan en depotvaccination får jeg når jeg har det rigtig slemt

Det vacc.program har min søn også været på - det tog for hans vedkommende 6 år at komme igennem, og det virkede kun et par år

Men et lyspunkt er det da, at man snart slipper for vaccinationsprogrammet

http://www.bt.dk/sygdomme/pille-fjerner-graesallergi-for-altid

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 15:48

Så er der sådan en

http://www.dba.dk/gasmaske-c3-med-filtrator/id-73586452/

Men den er ikke til at holde ud, at have på... man sveder så meget, at glassene dugger

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-11 15:49

Jeg har det ikke så slemt at jeg vil have tilført fremmedstoffer ved en vacination...

Var modstander af DDT og nu Round Up, som mine naboer tror er uskadelige,
om nogle år ved vi bedre, som med DDT...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-11 18:48

Citat
Og det er sikkert den tiltagende forurening

Et eller andet påvirker, der er mange flere med allergi end bare for 20 år siden.

Danske mænds sædkvalitet er lav, dog er der ikke kommet flere til de sidste par år, men nu har man også i Finland konstateret faldende kvalivare.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 18:52

Det er ikke kun allergi der er i fremgang

Synes næsten alle børn har enten allergi eller dårlige ører... sådan har det ikke altid været

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-04-11 19:05

Min ene søn har været voldsom allergiker. Han er blevet decencibilicere, det er at blive vaccineret over for det man er allergisk over for. Og det er effektivt.

Du skal bare testes for hvad du ikke kan tåle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 19:10

Granner01.... har du læst tråden igennem???

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 24-04-11 19:28

Har du prøvet Rhinocort Turbuhaler også kaldet næsepulver, man drejer en gang på Turbuhaleren og holder den ved et næsebor ad gangen og snuser kraftigt op. Det stopper hos mig den ellers nødvendige brug af mange lommetørklæder.

Til øjnene kan du dryppe med forskellige slags midler f.eks Antisina Privin eller Sesal m.m.

Rhinocort er på recept.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-11 19:50

>Rhinocort er på recept.

Og bliver sikkert snart forbudt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-11 20:51

Af allergipiller bruger jeg Aerius (på recept)

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2788

Næsedråber bruger jeg Flixonase (på recept)

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1449

Øjendråber, Tilavist (på recept)

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/1800

Og ind i mellem også en depotvaccination

Har du overvejet noget alternativt, jeg har gode erfaringer med akupunktur og zoneterapi (det bliver bare temmelig kostbart, for det skal påbegyndes allerede om vinteren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 09:49

Jeg savner stadig en beskrivelse af hvordan jeg laver en allergi maske,
måske som de japanerne nu går med af andre årsager...

Og jeg har været soldat og kender en gasmaske,
det Texas tørklæde jeg har på nu føles næsten lige så kvælende...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-11 10:04

De masker japanerne bruger pt, virker ikke

Du har kun valget mellem gasmaske, eller blive indenfor

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 131 point
Dato : 25-04-11 10:08

Som du jo sikkert ved, er pollen så småt, at det kan komme ind alle vegne - og meget langt fra - mange kilometer, så hvis du skal have en maske der kan forhindre pollen i at komme ind, så kan du ikke få luft...

så du har faktisk tre muligheder - gasmaske - blive kvalt - eller blive indenfor

Velkommen i den kedelig klub

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-04-11 10:09

Jeg er enig med Nordsted

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-04-11 10:41

A: gasmaske
B: blive kvalt
C: blive indenfor

jeg tror jeg vælger den sidste...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-11 11:04

Godt valg Svend, .... jeg har nu også altid regnet dig for en fyr med omløb i hovedet

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-11 16:21

Tak for svaret Nordsted1.