/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
mine slørhaler
Fra : bublebee
Vist : 1001 gange
100 point
Dato : 20-04-11 22:09

Jeg har mine 2 slørhaler i et 54 liters akvarie lige nu, men de er blevet store så vil have dem over i mit 180 liters.
I det er der dog i forvejen
Mollyer
3 Pragtsmerlinge
1 perlegurami
1 guld gurami
4 siamesiske algeædere
sugemaller
5 blå fisk jeg ik kan huske hva er. De er blå med orange mund/næb. De ligner mini piratfisk hehe. Hvad er det mon ?
Men hvilke kan ikke gå med mine slørhaler ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-11 22:33

Det du har i det store akvarie er tropiske fisk, som er gode i et opvarmet stueakvarie, 22-25 °.

Slørhalerne er vanskabte guldfisk, som er avlet af damkarudsen. Den hører hjemme i koldt vand og er mere egnet til et havebassin.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 20-04-11 23:32

Hej.Dine slørhaler kan sagtens gå sammen med de fisk du nævner, bare vandet ikke er for varmt. God påske. Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 23-04-11 10:15

Hej

Du kan gå ind på www.akvariesiden.dk og oprette en profil det er gratis og der er større chance for der er nogle der kender dine blå fisk, læg gerne et billede i spørgsmålet da det gør det lettere for andre. Med hensyn til dine slørhaler, så er jeg nødt til at sige at hverken dit 54l. eller dit 180l. er stort nok til dem og det vil du også få at vide på akvariesiden, tror nok det er minimum 250l. der skal til. Men ellers søg på en profil der hedder jesper green han går meget op i slørhaler.