/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
C++ og HTML
Fra : aaaaaanna
Vist : 274 gange
20 point
Dato : 20-04-11 01:34

Jeg og en fra mig klasse skal aflevere eksamensprojekt i 3.g på gymnasiet i IT og programmering.
Vi har aldrig rigtig haft undervisning i IT (det sejler på min skole - men det er jo en anden sag) så vi er lidt på bar bund.
Vi vil gerne lave en hjemmeside HTML (prøver at sætte mig ind i det vha. tutorials) med logon system og hvor vi kan "importerer" koden fra vores program vi har lavet i c++.

Nogle der kan hjælpe eller fortælle hvor vi kan finde hjælp?

UH håber virkelig.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-04-11 09:25

hej Anna
Ja det er jo noget af et oplæg.
læs først på html.dk så du forstår hvor tingene ligger og kører.
Du siger ikke meget om dit program i C++
Hvis du laver din hjemmeside med noget php i kan du få php til at kalde dit c++ skript.
det er lidt farligt men det kan lade sig gøre, jeg bruger det til at tænde min amatørradio som står i kælderen hvor webserveren står. selve et logon system består jo gerne af mange websider. Så her vil jeg finde et system og bruge det. men den direkte adgang til et biblotek med hjemme sider har vi lige snakket om i et andet spørgsmål det får du lige her.

http://www.kandu.dk/spg155077.aspx

hilsen Steen
http://stoneplace.dk
ps: Denne side er dannet efter de eks. der er på html.dk og anvender også css.

Kommentar
Fra : aaaaaanna

Dato : 21-04-11 00:40

Hej Steen.

haha ja det er det - og ville ønske jeg kunne give nogle flere point for et svar, men havde ikke lige nogle. Har lige fået 200 point for et svar men kan ikke se dem på min konto.. :S

Mit program i C++ er ved at blive kodet og skal kunne holde styr på dagligt indtag af kcal (vi ville lave noget andet end et spil da det er det alle laver). Man skal kunne indtaste hvilken mad man har spist og ud af programmet hentes en struct med oplysninger om maden og programmet skal så kunne gemme dagens mad osv.
programmets funktioner vil vi gerne have ind på en hjemmeside så man kan logge ind og bruge hjemmesiden på samme måde som hvis man havde programmet. Men vi er ret meget på bar bund :(

Anna