/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Vectra B
Fra : MustangOne
Vist : 1620 gange
20 point
Dato : 19-04-11 23:27

jeg har en opel vectra 2,2 årgang 2000,som jeg har problemer med fartpilot hvor der periodisk fejl på fartpiloten den koble fra lige pludeselig efter 4-5 km men når jeg slukker bilen og tænde så virker den igen indtil 3-4 km så koble den fra, men testen siger der fejl i bremse kredsløb jeg har skiftet bremse kontakt men det har ikke hjulpet?nogen har haft samme problem eller ved hvad fejlen er?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-11 00:47

sæt computeren til og udlæs fejlkoderne. Det lyder som en softwarefejl.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 20-04-11 14:37

Der sidder normalt også en kontakt på koblingspedalen, hvis den har manuel gearkasse.
Men den kan være udeladt, hvis det en original fartpilot til E-speed.
(elektronisk via bilens egen styre computer)

Prøv også om bremsekontakten evt er justeret "lige hårdt nok".
Hvis den har for lidt frigang, skal der jo bare en prut til før den blinker med STOPlyset bagude - og dermed smider fartpiloten af.