/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Palit 460 GTX problemer ved opstart
Fra : HeavyC
Vist : 354 gange
95 point
Dato : 19-04-11 19:04

Mit problem er at hver gang jeg starter computeren op og som det første går ind i et spil, er det som om at kortet kun bruger 25% af sin ydeevne. Spillet går virkelig ned i FPS!

Kortet er et "Palit Geforce GTX 460" 1GB

Når jeg så har lavet noget andet i 10-20min tid og derefter går ind i et spil er der intet problem, til tider virker det også uden "starts" problemer.

Jeg har prøvet med rigtig mange forskellige drivere, alle fra nvidia, men det virker ikke til at være driver problem. Jeg har også gået ud og så ind i spillet igen, men uden forbedringer.

Det eneste som har virket var at overclocke kortet en lille smule med nvidias ntune, så kørte det normalt, det er dog ikke en løsning jeg vil bruge hvis der er en anden.

Ellers en dejligt grafikkort.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 22:52

Citat
Når jeg så har lavet noget andet i 10-20min tid og derefter går ind i et spil er der intet problem, til tider virker det også uden "starts" problemer.

MIN LILLE mening, er at selve spillet/ eller andet vil på NETTET,
under programmets opstart,
og der er LUKKET for det VIA.........FIREWALL/ antivirus?
Har du smidt evetuelle EXE filer væk = fra de spil du leger med?
og måske gerne vil på nettet og opdatere

Prøv at hent en GRATIS version af programmet TuneUP > søg selv.
Der kan du TUNE din pc og se hvad der starter op = som IKKE burde

Også se under CTRL+alt+delete
der kan du se hvilke programmer der VIRKELIGT æder...

At overclokke, tager måske??? netværket ud af kortet, så derfor en´hurtigere start.
...
sidder selv med en oldgammel xp pro, der ikke har været problemer med i 5 åt
samme installation, men det er sikkert en anden sag.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-04-11 22:55

Eller kig på disse 2 gratis programmer (se gratis), mener de kan det samme som TuneUp
http://www.wisecleaner.com/

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 28-04-11 20:23

Nej selvfølgelig har jeg ikke smidt min EXE filer ud og spillene er hverken blokeret gennem firewall, virus programmer eller andre steder.

Jeg vil prøve jeres forslag til forskellige programmer, tvivler stærkt på at det skulle have noget at gøre med min aktive system procces under opstart, da jeg godt ved hvad der skal køre og hvad der ikke skal. :)

Håber der er flere bud eller bare oplevelser med et sådan problem. :).

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 17-06-11 22:05

Prøv og hent CPU-Z

Der kan du se hvilken PCI-Express hastighed din computer kører med nu og her.

Jeg har set eksempler hvor noget bundkort / grafikkort ikke kunne sammen og det resulterede i at den kun kørte på 1x i stedet for 16x

Når du overclocker et kort så husk at holde øje med temperaturen ( al garanti frafalder så snart du har ladet ntune overclocke.

Hvis det er tilfældet at den kun køre 1x så finder vi lige ud af hvilket bundkort du har, og hvordan du sætter den til manuel 16x i din BIOS opsætning..

Det er en fejl de kører 1x, min gjorde det også kun nogle gange. Med et bestemt grafikkort.
Den eneste grund til at bundkortet står i "Auto" er at du kan sætte et gammelt grafikkort i, som ikke understøtter 16x

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 19-06-11 18:13

Jeps jeg holder selvfølgelig øje med temperaturen. Problemet har ikke vist sig så meget på det sidste.

Tror at de nyere driver fra nvidia har hjulpet, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.

Min PCI express kører på 16x jf. CPU-Z.

Mit motherboard er et X58A-UD3R fra Gigabyte.