/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Havepejs
Fra : blunderbuss
Vist : 1131 gange
200 point
Dato : 18-04-11 12:32

Jeg har fået en Harald nyborg Havepejs, jeg ved ikke hvor gammel den er men nedtagningen gik nemt, men da vi løftede den skrå del lige før skorstenen gik den i 2 stykker, hvad kan den rep. med ? pejsemørtel er fortykt, jeg har tænkt på Epoxy, en 3 komponent Base : My 750 Hærder: Dy 073 og flexibilisator. Hy 040, det er tyndt som vand binder godt til Beton og hærder på 3-4 timer, problemet er bare at det bliver blødt ved temp. over 140 grader. hvad kan jeg ellers bruge som lim ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-04-11 13:20

Udendørs fliseklæb.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 18-04-11 13:38

hvor tyndt kan det påføres, jeg er ikke intreseret i mere end max 2 m.m. fuge, og det er jo ikke et plant brud, brudfladen svinger op og ned med 3 cm.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-04-11 14:27

Det er ikke noget problem, du presser emnerne sammen så klæberen smadrer ud til begge sider.

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 18-04-11 21:50

evt. bor nogle huller i begge dele og så "dyvl" det sammen med nogle hovedløse søm eller lidt og så evt. brug noget expanderene lim ?

så måske noget fliseklæb til at tætne ?

måske man så kunne fuge/pudse revnen bare for at gøre det pænt, hvis du kan finde noget i farven ?