/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win7 (64) crasher og genstarter
Fra : rolf01
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 18-04-11 10:58

Jeg har windows 7 home premium 64-bit.

For måske 3 uger siden opdagede jeg, at når jeg kom tilbage til pc'en efter at den havde stået idle i længere tid - stod den med log on billedet fremme istedet for på skrivebordet som den plejer.
Jeg tænkte først ikke videre over det.
I løbet af sidste uge opdagede jeg, at den står og genstarter automatisk når den har stået idle et stykke tid - kun hvis der ikke er et program der kører. internet explorer er dog ikke nok - så genstarter den.
Da jeg forsøgte at installere IE9 her i weekende begyndte alarmklokkerne at ringe. Når jeg starter installation af windows opdateringer så genstarter maskinen - ligesom hvis jeg trykkede på reboot knappen på pc'en. windows lukker altså ikke ned, den slukker bare for strømmen og starter forfra.

Jeg har kørt antivirus scan og adaware for spyware - intet fundet.

Jeg har forsøgt med forskellige indstillinger (fx aldrig automatisk genstart) men uden resultater. Der er ikke nogen hardware fejl i enhedshåndtering. Jeg forsøgte at afinstallere et program jeg ikke bruger mere - samme resultat, genstarter som om man trykker på reboot knappen.
Så overvejede jeg at gendanne fra et gendannelsespunkt - samme resultat - reboot.
Så løb jeg tør for idéer.

Jeg kan sætte den til slumre når jeg forlader den - slukke den kan jeg ikke, for så vil den installere windows opdateringer, og det resulterer jo i genstart.

Hvad siger I?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-04-11 11:16

Formater harddisken og installer windows igen.

Men inden du gør det så kunne det være interessant og vide om du har kigget i event viewer og om der står noget omkring det tidspunkt hvor den genstarter.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 18-04-11 11:20

Kan kun sige at jeg har prøvet det samme, jeg troede at mit skærmkort var i stykker.
Jeg instalerede advance care 4 beta ligger nede i bunden http://www.iobit.com/download.html
og lavede en grundig test hvor det åbenbart hentede rep. filer så nu virker det igen efter 2 opdateringer af windows filer vil ikke sværge på at det var det der hjalp men noget er da lykkes på min maskine

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-04-11 11:29

Fantastisk råd at give.
Er det en Licenseret Windows7 - aså kan du risikere der er problemer med registreringen af Windows7 efter en reinstall.

Nu har jeg selv en Ultimate - og hver gang jeg reinstallerer må jeg have fat i MS og bede om en ny kode - og eftersom jeg reinstallere mine winblowsmaskiner hver halve år - så er det allerede sket nogle gange

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-04-11 12:40

Citat
Nu har jeg selv en Ultimate - og hver gang jeg reinstallerer må jeg have fat i MS og bede om en ny kode

Nu kan jeg ikke huske hvor mange gange det er man kan (gen)installere en windows, hvis det er en alm. licens, mener det er 20 gange, derefter skal man, som du selv skriver, have en ny kode. Man kan ogsp komme ud for at man vil skulle have en ny kode hvis man fx. skifter mere end, og igen kan jeg ikke huske det, 4-5 stk. hardware.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 18-04-11 16:34

jaaa, havde jo nok håbet at jeg kunne undgå at geninstallere - ellers var der ikke meget mening i at skrive her.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-04-11 16:39

Jeg tror bare ikke på en system gendannelse virker., Du kan jo også prøve og reparere din installation.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 19-04-11 09:20

Prøv at hente dette program og så køre fuld skanning. http://malwarebytes.org/mbam-download.php

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 20-04-11 07:30

Jeg har nu delvist elimineret problemet.
Jeg har fået windows update til at installere de opdtareringer der var - bortset fra IE9.
Jeg kan lukke maskinen rigtigt ned nu, og den genstarter ikke længere efter at have stået idle i længere tid.

Det er dog stadig samme situation når jeg forsøger at installere IE9 - prompte genstart.
Det må altså være relateret til en fejl med IE9.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-04-11 09:07

Jeg tror nu ikke der er noget galt med IE9, så ville mange andre melde sig når de prøver og installere den.
Har du kigget i event viewer? Du skal bare skrive 'Eventvwr.msc' i 'Kør' og så ellers kigge på det tidspunkt lige omkring hvor maskinen genstarter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 20:26

Stopper med og abonnere på det spørgsmål.