/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook express-oprette 2. afsenderadr.
Fra : kanduvildu
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 18-04-11 10:18

Jeg har outlook express og en konto hos TDC
Hos TDC kan man oprette 5 forskellige e-mail adresser

Nu kunne jeg godt tænke mig at når min mand sender e-mail, skal de sendes fra en af de andre adresser (end den jeg plejer at bruge)

Hvordan kan man nemmest gøre dette? uden at man skal ind i "konto" "post" og ændre alle oplysningerne. Jeg har prøvet at oprette en konto mere, men dette virker ikke.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-04-11 10:21

Normalt er det en bestemt konto for hver afsender.

men hos TDC er det KUN aliaser - Dog kan man omgå dette.
Men du skal ind og oprette konti hvor hver ønskede bruger. - samt oprette dem hos TDC.

Derefter skal du lave nogle regler - der filtrerer mailsne til de rigtige postkasser! Det er absolut ikek bare lige

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 18-04-11 10:24

Du kan sagtens sende fra forskellige konti. Det er rigtig nok, at det kun er aliaser, men man kanoprette flere adresser med hver sit navn. Hvis du fx hedder kanduvildu@kanduvildu.dk - og du har lavet en mailadresse til din mand der hedder nejjegkanej@kanduvildu.dk, så skal han bare når han sender en mail (hvis vi siger at det er din der sat til standard) vælge sin konto i feltet der hedder konto. Det står lige under "send" firkanten når du har åbnet en ny mail. Der er felt der hedder konto, og hvis du trykker på pilen - så får du valgmuighederne. Det eneste det kræver, er selvfølgelig, at du har oprettet begge konti i systemet.
KH Mapse

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-11 10:43

Hej
Du nævner ikke noget om hvor vidt I logger på med samme bruger?
Hvis i har hver jeres bruger på maskinen, løser problemet sig selv, da I så skal sætte E-mailkonto osv. op for jer hver i sær.

Kommentar
Fra : kanduvildu

Dato : 18-04-11 11:07

vi logger på med samme brugernavn

spørgsmål til mapse:
kan jeg bare oprette en konto mere under
funktioner - konti - post - tilføj post ??

Jeg har nemlig prøvet dette, men der gik lidt kludder fordi vi jo kun har 1 indgående mail, så det er samme password og brugernavn ved opsætningen.

Det eneste jeg gerne ville, var at vi kunne SENDE fra hver vores e-mail adresse

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-04-11 11:17

Problemet er - for at du kan sende som en anden bruger - SKAL der være en konti til denne.

MEN dertil skal du bruge den konti til afsendelse af mailen.
Det der sker - er at der er 2 inbakker med samme brugernavn og kode, som henter til alle mailadresser.

Derefter sætter man et filter på således at ABC@mail.dk bliver leveret i indbakke1 og post til manden aaa@mauil.dk bliver leveret i indbakke2.

Du skal ind og oprette en konti derinde - samtidigt ed du har oprettet den virtuelle mail hos TDC.
Problemet er nok mere selve de regler der sorterer mailsne - (hvilket kan springes over) ssåledes at i bare modtager ALT mail i samme indbakke. MEN dui er nødt til at oprette en konti mere i din outlook express for at få en afsender adresse mere ! Men reelt skal den have NØJAGTIG samme indstillinger som den der er der nu - bortset fra den afsendermailadresse!

Kommentar
Fra : kanduvildu

Dato : 18-04-11 12:55

men det er ligemeget med indbakken, det er okay at det kommer ind på 1 mail

Det er kun udbakke jeg skal bruge i 2 forskellige navne

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 18-04-11 14:37

Hejsa. Ja det er samme sted du opretter - du kan kalde kontoen præcis hvad du vil - og alligevel kan modtager og afsenderserver - og diverse passwords sagtens være den samme. Så du kan godt oprette en adresse mere og så vælge ud fra det jeg skrev før, hvilken konto der skal sendes fra :) OG ellers er det rigtigt, at skal du ha' dem til at gå i hver sin postkasse, så skal du oprette regler - ikke særlig svært, når bare man ved hvordan det skal gøres. Får du problemer med det, så skriver du bare :)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-04-11 08:43

Halløjsa
Gå nu ind på 'Mit TDC' og opret en ekstra E-mail adresse til bruger nr. 2. Når du opretter E-mail nr. 2 er der flere valgmuligheder hvad du kan sætte efter @ i E-mailadressen. F.eks hans@privat.dk, og lotte@pc.dk, så har I hver jeres konto både til send og modtag, og begge kontoer skal så sættes op i Outlook Express. Som standard sætter i så outlook Expres op til at hente fra begge kontoer samtidig, og I kan så sende fra den i hver især vil bruge. Senere kan I så hvis I har lyst sætte regler op, så de E-mails der modtages til konto 1, havner i indboks 1, og dem der modtages til konto 2 havner i indboks 2.
Det er slet ikke så svært.