/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning; I er så skrappe til det
Fra : frieda
Vist : 678 gange
200 point
Dato : 16-04-11 20:01

Kirkebog, Vor Frue, Sokkelund, København, Corpulerede, opslag 126, nr. 16

Dette er, hvad jeg har fundet frem til:

1823, 29. April i Kirken
Georg Peter Lund, Cand. Philosof og Skolelærer, Ungkarl, 32 Aar.
Jonfru Else Susanna Cathrina August, 22 Aar, Patr. (?) 138 (Hvad betyder det?)
Forlovere:
Xxx Lund,
Murerxx August, Patr. 138
Hvor anført i almindelige Jevnførelses Register: 356-150

Jeg er specielt interesseret i muligheden for at noget kan hjælpe mig til at finde ud af, hvor de bor?

Jeg har nemlig intet at gå efter, når jeg vil prøve at finde kirkebogsopslaget for dødsdagen for Murerxx August (Carl Friederich August), der er Else's far.

Denne side af slægten er nemlig et mysterie.

Else's mor (Susanne Marie Darbitzen) er født uægte på Den Kgl Fødselsstiftelse:

1761, 12. juli, Barn nummer 161: Susanne Maria, moder nr. 122, Barn af Cathrine Thomeses (?)
Hende har jeg styr på efter fødslen (men ikke hendes mor).
Men Carl dukker op i 1799, da han gifter sig med Susanne:
Skt. Nikolaj Kirke, Sokkelund, København, 8. februar 1799
Før finder jeg intet om ham.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-11 17:25

Hun hedder Darbitz:

CARL FRIDERICH AUGUST ARBEIDSMAND
Marriages:
Spouse: SUSANNE MARIE DARBITZ Family
Marriage: 06 FEB 1799 Nikolaj Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Og Carl gifter sig igen 4 år senere, er hun da død eller forladt?

CARL FRIDERICH AUGUST
Marriages:
Spouse: INGER PEDERSEN Family
Marriage: 02 SEP 1803 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-04-11 17:33

Hvis det er ham?

Carl August
Birth: 07 SEP 1797 Bruderupsholm, , Soro, Denmark
Death: 24 MAY 1846

dør han 24 maj 1846

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-04-11 17:56

Tak, Svend, men det er alle oplysninger, jeg har .

Susanne dør i 1801 kort efter hendes datters fødsel.

Jeg har ca. fødsel for Carl, da jeg har en enkelt folketælling. Han er født ca. 1775.

Efter brylluppet til Inger Pedersen, forsvinder de ud i den blå luft.