/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilradio
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 16-04-11 16:10

Har aldrig købt en før så er rimelig blank.

Skal have en der kan arbejde sammen med min android telefon det vil sige at jeg skal kunne få musik og samtaler fra telefonen ud over bilens anlæg og der skal være en fastmonteret mikrofon til håndfri samtale (gider ikke de trådløse der skal oplades mere. Radio må der jo også gerne være men der ud over har jeg ikke flere behov ud over at den skal virke og ikke koste en bondegård

Nogen der har en ide til hvordan jeg finder det jeg skal bruge ?

vh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-04-11 16:33

For at splitte dit spørgsmål op, er det så:
En bilradio som selv slukker når telefonen ringer du ønsker?
Et fastmonteret håndfrit sæt til mobil telefonen?
En transmitter som kan få radioen til at spille musik fra mobil telefonen?
Se det er hele 3 ting, dem tror jeg ikke du kan købe i en enhed (men ved det ikke)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-04-11 17:36

Nu er der jo forskel på android telefoner.

Hvis din kan spille musikken og klare samtaler og styring via bluetooth , så mener jeg der findes dyre bilradioer som kan det med bluetooth,
Men generelt er det noget bras i længden med musik fra biltelefon i bilen.

Få hellere en radio som har indbygget mp3 og et godt menysystem med stort display. Så stikker du den bare et memorykort på 8 GB og du har musik så længe bilen kan køre

Det kræver også for megen opmærksomhed under kørslen at sidde og rode med androidsystemet.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-04-11 20:44

Det er for tiden en HTC Desire men det er ikke noget problem at skifte telefon men skal ikke foreløbigt væk fra android

Transmitteren er ikke en løsning jeg gider at bruge.

Ville være bedst med en løsning der gik via bluetooth eller jackstikket, da jeg ofte har brug for at oplade min telefon når jeg kører.

Jeg har fundet flere der kan men jeg vil være sikker på at det fungerer og at jeg kommer til at betale den rette pris for det.

Løsningen med at at bruge et memorykort kan jeg heller ikke bruge, da det typisk er lydbøger jeg hører og dem hører jeg ikke kun i bilen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-11 22:11

Citat
Løsningen med at at bruge et memorykort kan jeg heller ikke bruge, da det typisk er lydbøger jeg hører og dem hører jeg ikke kun i bilen.

..hvad skulle forhindre dig i det,.. ?

mig bekendt kan du gemme dine lydbøger på alle hukommelsesmedier,
fx. hukommelseskort, USB key, harddisk m/USB (2,5 ")
konverteret til MP3 fylder de næsten intet,

her er en,. ud af mange radioer (100 vis),.. der ser ud til at opfylde dine behov,.. pris ca. 1200 kr.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=8749&pk=2&produkt=JVC_KD-R711_Bluetooth_Autoradio

der er både bluetooth og USB,
gennem USB kan du fx. tilslutte en harddisk med plads til mange tusinde lydbøger,
et SD kort kan også rumme mange lydbøger,

en lydbog,.. der er konverteret til MP3,.. fylder noget der ligner 100 MB
radioen har ingen kortlæser,.. men med lille fiks adapter kan et SD kort også læses gennem USB, :
http://peecee.dk/upload/view/301940

når din tlf. har bluetooth, kan du overføre alt til radioens bluetooth,

Citat
Er der Bluetooth/håndfri telefoni i JVC KD-R711 Bluetooth?
- Ja, der er Bluetooth/håndfri telefoni indbygget i JVC KD-R711 Bluetooth

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL OM JVC KD-R711 BLUETOOTH:

Citat
Kan der tilsluttes iPod eller iPhone til autoradioen?
- Ja, der kan tilsluttes iPod eller iPhone til radioen, men du skal bruge en iPod/iPhone-adapter (Se under "Tilbehør du kan få brug for")

Er der linieindgang til ekstern MP3-afspiller på JVC KD-R711 Bluetooth?
- Ja, der er linieindgang på JVC KD-R711 Bluetooth

Er der Bluetooth/håndfri telefoni i JVC KD-R711 Bluetooth?
- Ja, der er Bluetooth/håndfri telefoni indbygget i JVC KD-R711 Bluetooth

Kan JVC KD-R711 Bluetooth læse SD-Kort?
- Nej, det er desværre ikke muligt at bruge SD-kort i JVC KD-R711 Bluetooth

Er der USB-indgang på JVC KD-R711 Bluetooth?
- Ja, der er direkte USB-indgang på fronten

Hvilken primær farve kan JVC KD-R711 Bluetooth vise?
- Blå

Har JVC KD-R711 Bluetooth linieudgange så man kan tilslutte en ekstern forstærker? Hvor mange?
- Ja, JVC KD-R711 Bluetooth skal have 1 udgang til forstærker (REAR eller REAR/SUB)

Kan JVC KD-R711 Bluetooth fjernbetjenes med en løs fjernbetjening?
- Ja, JVC KD-R711 Bluetooth kan fjernbetjenes og der medfølger en løs fjernbetjening når du køber radioen

Kan JVC KD-R711 Bluetooth tilsluttes bilens originale ratfjernbetjening?
- Ja, bilens originale ratfjernbetjening kan tilsluttes med en bilspecifik adapter. Find adapteren i Download-menuen til venstre under "Ratfjernbetjening"

Hvilke formater kan JVC KD-R711 Bluetooth afspille?
- CD
- MP3
- WMA
- Filer fra USB-pen/lagerenhed

DENNE JVC AUTORADIO MONTERES NEMT MED ISO-STIK
Når denne radio skal tilsluttes så sker det på de standardiserede ISO-STIK som sidder bag på radioen. ISO-STIKKENE er to lige store stik som hver har plads til 8 ben. Et tilsvarende ISO-STIK findes som standard i de fleste af markedets biler, med enkelte undtagelser. Hvis ISO-STIKKET sidder i din bil, så får du ikke brug for ekstra monteringsstik. Hvis dette ISO-STIK IKKE sidder i din bil, få du brug for en adapter/multistik som laver din bils stik om til ISO-STIKKET på billedet.
Under PRODUKTER: Autoradiotilbehør > Radioadapterkabler > ISO-/Multistik i menuen til venstre finder du vores udvalg af adaptere til forskellige biler.
Hvis du ikke kan finde stikket til DIN bil er du altid velkommen til at kontakte din nærmeste butik, som du finder i topmenuen øverst på siden.

PASSER JVC KD-R711 BLUETOOTH DIREKTE I MIN BIL?
I langt de fleste tilfælde så passer radioen i alle biler som har plads til 1DIN autoradioer, som er den normale standardstørrelse for autoradioer. På billedet her til højre er 1DIN-hullet markeret med orange og har størrelse på ca. 52mm x 179mm

I enkelte tilfælde kan det dog være nødvendigt med en speciel radioadapterramme, som laver plads til netop 1DIN-størrelse. Hvis din nuværende autoradio ikke har 1DIN-størrelsen, men mere ligner hele billedet her til højre, så få du brug for en radioadapterramme.
Under PRODUKTER: Autoradiotilbehør > Radioadapterrammer finder du vores udvalg af adapterrammer. Ellers er du naturlgvis altid velkommen til at kontakte din nærmeste butik, som du finder i topmenuen øverst på siden.

HJÆLP TIL MONTERING?
Montering af JVC KD-R711 Bluetooth er forholdsvis nem at gå til for de fleste og i menuen til venstre under DOWNLOADS > Sådan monteres... finder du en udførlig guide til hvordan radioen monteres.

Vi kan naturligvis også klare monteringen for dig! Kontakt din nærmeste butik, så står vi klar til at hjælpe dig.

VAREBESKRIVELSE:
JVC KD-R711 Bluetooth autoradio / bilradio fra JVC til montering i følgende biler:
Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Austin, Bentley, BMW, Bugatti, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Corvette, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hummer, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Iveco, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, MAN, Maserati, Mazda, Mercedes, MG, Mini, Mitsubishi, Morris, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Subaru, Suzuki, Toyota, Triumph, TVR, Volvo, Volkswagen / VW

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-04-11 22:18
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-04-11 23:19

Nej jeg vil ikke flytte mit kort og jeg vil høre videre derfra hvor jeg kom til uden at skulle bruge en krig på at skille telefon ad indsætte kort og finde frem til hor jeg kom fra.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-04-11 23:24

Nå ja forresten en lydbog på mp3 fylder nu til dags let over 500 mb enkle over 1 GB

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-04-11 23:28

EA_HS tak fordi du søgte på nettet men det kan jeg godt selv finde ud af. Det som jeg har prøvet at formulere er at jeg søger en der ved mere end mig og som kan anbefale noget der virker hvor man samtidigt får noget for sine penge.

Den JVC du har hittet kan med forskellige navne og tilsyneladende med samme funktioner fåes fra ca 700 til plus 3000 og der må sku da være en forskel eller ?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard