/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Beskytte billeder mod kopiering
Fra : mapse
Vist : 1458 gange
100 point
Dato : 14-04-11 21:01

Hejsa
Er der nogen der ved, hvordan man beskytter billeder man har lagt op på en hjemmeside. JEg har i Sharepointdesigner indsat et webkomponent - fotogalleri - kan jeg beskytte de billeder, så de ikke kan kopieres og pastes ind andre steder??
KH Mapse

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 14-04-11 21:17

hvis du vil beskytte dine billeder skal du lade være med at sætte dem på nettet, uanset hvad du gør kan man altid bruge klippeværktøjet, så hvad du kan se kan kopieres, så gem dem i skuffen.

mvh preben

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 14-04-11 21:28

JAmen der er da mange billeder, hvor du hverken kan højreklikke eller noget - selvfølgelig kan man altid lave screen-dumps, men så kan man jo blive ved. JEg ville bare vide, om der var et tip til hvordan man kunne undgå at man direkte kunne højreklikke og kopiere osv ....

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-11 21:52

Det kan du kun gøre med et vandmærke, eller andet der gør kopien ubrugelig,
fx på denne online,
http://www.it-artikler.dk/2009/09/07/vandmaerker-paa-billeder/
http://watermark-images.com/Default.aspx

her er en prøve.
http://peecee.dk/upload/view/301643

ALT hvad du kan se på skærmen, kan også kopieres med screen print, fx
http://www.gadwin.com/printscreen/
eller windows indbyggede screen print.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-04-11 22:04

Citat
JAmen der er da mange billeder, hvor du hverken kan højreklikke eller noget

Hm,.. ja,.. men så skal du indsætte en kode for beskyttelse,..
men det forhindrer ingen i at kopiere billedet (eller teksten),...

Citat
<script language="JavaScript1.1">
// distributed by http://www,hypergurl.com <!-- var debug = true; function
right(e) { if (navigator.appName == 'Netscape' && (e.which == 3 || e.which
== 2)) return false; else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer'
&& (event.button == 2 || event.button == 3)) { alert('This Page is fully
protected!'); return false; } return true; } document.onmousedown=right; if (document.layers)
window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); window.onmousedown=right; //--></script>

http://www.hypergurl.com/norightclick.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-04-11 22:09

PS,... det er forresten også forbudt at kopiere andres materiale,
man må vel gå ud fra at 'andre' overholder loven,..

du ser vel aldrig nogen der overtræder færdselsloven,...

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 14-04-11 22:21

det er rigtig at det er ulovligt, men hvis ikke vi kan hjælpe hinanden, så var verden ikke kommet så langt, så går der nogle splinter af dig , du skal da være stolt at du har lavet noget andre gerne vil have, det kan jo også være at nogle hjælper dig.

så TÆNK POSITIVT så bliver din dag sjovere

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-04-11 22:41

hele den vestlige verden, er kopi af kopi a kop,... iiiiiiiiiiiiiii,...

og det til trods for at kopiering er ulovligt,.

bare tag et kik på biler, huse, møbler, tøj, og 1000 andre 'ting' ...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-04-11 22:48

hvis du indsætter dine billeder i meget lille format,. fx under 10 - 20 kb,
er det ikke særligt attraktiv at kopiere,.. :)

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 15-04-11 08:52

Tak for svaret EA_HS jeg sætter vandmærker på.

Og det er ikke fordi jeg ikke vil dele det smukke der er lavet - men fordi dem der er på billedet ikke ønsker at blive kopieret ind i andre ting som de ikke ved noget om. Det er for at beskytte personerne på billedet at jeg gerne vil have det kopieret :)

God påske til alle.

KH Mapse